platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
RSS
rss_icon
Länkar
Ljud Ljus Bild Mässan och - GastroNord

Ljud Ljus Bild Mässan, arrangeras 24-26 april och för första gången har mässan ett samarbete med GastroNord. Professionella inom ljud, ljus, bild och AV branscherna kan inte bara ta del av de senaste produkterna, tjänsterna och lösningarna bland kollegor och kunder, nu kan restauranger och konferensanläggningar också få en inblick av den senaste tekniken för att lyfta sin verksamhet.

– Mässan är redan betydligt större än senast 2016 och intresset är fortfarande stort och nya utställare kommer in hela tiden, säger Bo Magnusson från BraMässor, som tillsammans med LLB-föreningen står som arrangörer.

– Som alltid kommer vi att leverera ett högintressant och aktuellt seminarie-program och 2018 kommer vi dessutom att presentera flera nyheter, säger Bo Magnusson.

Ljud Ljus Bild Mässan kommer nämligen att samarbeta med GastroNord och Expoföreningen i år. GastroNord är nordens ledande mässa för restaurang- och hotellbranschen och arrangeras parallellt, vilket gör att mässans utställare får en möjlighet till direktkontakt med slutkunder. Expoföreningen bidrar med en egen yta i mässhallen, Expodagarna, som riktar sig till utställare och monterbyggare och alla som har koppling till mässor, events och andra typer av evenemang.

– 2016 hade vi sammantaget närmare 60 seminarier och workshops under de tre dagarna. Utställarkvaliteten har alltid varit hög på mässan och 2016 exponerade 90 utställare med många fler varumärken, nyheter och lösningar i uppbyggda miljöer där man kunde prova och testa deras produkter. 2018 blir mässan betydligt större, säger Bo Magnusson.