platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
Ljud Ljus Bild Mässan och - GastroNord

Ljud Ljus Bild Mässan, arrangeras 24-26 april och för första gången har mässan ett samarbete med GastroNord. Professionella inom ljud, ljus, bild och AV branscherna kan inte bara ta del av de senaste produkterna, tjänsterna och lösningarna bland kollegor och kunder, nu kan restauranger och konferensanläggningar också få en inblick av den senaste tekniken för att lyfta sin verksamhet.

– Mässan är redan betydligt större än senast 2016 och intresset är fortfarande stort och nya utställare kommer in hela tiden, säger Bo Magnusson från BraMässor, som tillsammans med LLB-föreningen står som arrangörer.

– Som alltid kommer vi att leverera ett högintressant och aktuellt seminarie-program och 2018 kommer vi dessutom att presentera flera nyheter, säger Bo Magnusson.

Ljud Ljus Bild Mässan kommer nämligen att samarbeta med GastroNord och Expoföreningen i år. GastroNord är nordens ledande mässa för restaurang- och hotellbranschen och arrangeras parallellt, vilket gör att mässans utställare får en möjlighet till direktkontakt med slutkunder. Expoföreningen bidrar med en egen yta i mässhallen, Expodagarna, som riktar sig till utställare och monterbyggare och alla som har koppling till mässor, events och andra typer av evenemang.

– 2016 hade vi sammantaget närmare 60 seminarier och workshops under de tre dagarna. Utställarkvaliteten har alltid varit hög på mässan och 2016 exponerade 90 utställare med många fler varumärken, nyheter och lösningar i uppbyggda miljöer där man kunde prova och testa deras produkter. 2018 blir mässan betydligt större, säger Bo Magnusson.