platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Peter Hales är ny F&B Manager
på Stockholm City Conference Centre
hotellnytt
Klart med Scandic i Kirunas nya centrum
– bygger Kirunas första skybar.
sustainability
Göteborgs Kulturkalas
är årets hållbara event.
omvärldsanalys
Ny analys om Sydsveriges ekonomi
“Malmö är den nya lärdomsstaden och nytt skånskt rekord i investeringar”
omvärldsanalys
35 svenskar
till ICCA-kongressen i Dubai.
hotellnytt
The Sparrow
- boutiquehotellet som ska förgylla Stockholm med både puls och paus.
Transformation
Elmia Subcontractor
mobiliserar för framtiden.
hållbarhet
Radisson och Park Inn i Uppsala
har kranmärkt sina konferensavdelningar.
events skapar möten
Dags för Halmstads andra VM 2018
250 deltagare från fler än 35 länder.
Gothia +One
Svenska Mässan höjer ribban
Utlyser arkitekttävling för det fjärde tornet.
RSS
rss_icon
Länkar
Ljud Ljus Bild Mässan och - GastroNord

Ljud Ljus Bild Mässan, arrangeras 24-26 april och för första gången har mässan ett samarbete med GastroNord. Professionella inom ljud, ljus, bild och AV branscherna kan inte bara ta del av de senaste produkterna, tjänsterna och lösningarna bland kollegor och kunder, nu kan restauranger och konferensanläggningar också få en inblick av den senaste tekniken för att lyfta sin verksamhet.

– Mässan är redan betydligt större än senast 2016 och intresset är fortfarande stort och nya utställare kommer in hela tiden, säger Bo Magnusson från BraMässor, som tillsammans med LLB-föreningen står som arrangörer.

– Som alltid kommer vi att leverera ett högintressant och aktuellt seminarie-program och 2018 kommer vi dessutom att presentera flera nyheter, säger Bo Magnusson.

Ljud Ljus Bild Mässan kommer nämligen att samarbeta med GastroNord och Expoföreningen i år. GastroNord är nordens ledande mässa för restaurang- och hotellbranschen och arrangeras parallellt, vilket gör att mässans utställare får en möjlighet till direktkontakt med slutkunder. Expoföreningen bidrar med en egen yta i mässhallen, Expodagarna, som riktar sig till utställare och monterbyggare och alla som har koppling till mässor, events och andra typer av evenemang.

– 2016 hade vi sammantaget närmare 60 seminarier och workshops under de tre dagarna. Utställarkvaliteten har alltid varit hög på mässan och 2016 exponerade 90 utställare med många fler varumärken, nyheter och lösningar i uppbyggda miljöer där man kunde prova och testa deras produkter. 2018 blir mässan betydligt större, säger Bo Magnusson.