nyheter
ett steg i taget
Eskilstuna
ett steg närmare kongress- och kulturhus.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
RSS
rss_icon
Länkar
Ljud Ljus Bild Mässan och - GastroNord

Ljud Ljus Bild Mässan, arrangeras 24-26 april och för första gången har mässan ett samarbete med GastroNord. Professionella inom ljud, ljus, bild och AV branscherna kan inte bara ta del av de senaste produkterna, tjänsterna och lösningarna bland kollegor och kunder, nu kan restauranger och konferensanläggningar också få en inblick av den senaste tekniken för att lyfta sin verksamhet.

– Mässan är redan betydligt större än senast 2016 och intresset är fortfarande stort och nya utställare kommer in hela tiden, säger Bo Magnusson från BraMässor, som tillsammans med LLB-föreningen står som arrangörer.

– Som alltid kommer vi att leverera ett högintressant och aktuellt seminarie-program och 2018 kommer vi dessutom att presentera flera nyheter, säger Bo Magnusson.

Ljud Ljus Bild Mässan kommer nämligen att samarbeta med GastroNord och Expoföreningen i år. GastroNord är nordens ledande mässa för restaurang- och hotellbranschen och arrangeras parallellt, vilket gör att mässans utställare får en möjlighet till direktkontakt med slutkunder. Expoföreningen bidrar med en egen yta i mässhallen, Expodagarna, som riktar sig till utställare och monterbyggare och alla som har koppling till mässor, events och andra typer av evenemang.

– 2016 hade vi sammantaget närmare 60 seminarier och workshops under de tre dagarna. Utställarkvaliteten har alltid varit hög på mässan och 2016 exponerade 90 utställare med många fler varumärken, nyheter och lösningar i uppbyggda miljöer där man kunde prova och testa deras produkter. 2018 blir mässan betydligt större, säger Bo Magnusson.