platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
hotellnyttt
Jessica Karlsson ny General Manager på NOFO
Alexander Alkesten ny brandmanager.
5-12 mars
World Junior Curling Championships
till Jönköping 2022.
1000 deltagare?
Stort intresse
när Sveriges vackraste MTB lopp ska köras.
flygnytt
Direktflyg från Arlanda i vinter:
Finnair flyger direkt till Bangkok, Phuket och Miami.
RSS
rss_icon
Länkar
Ljud Ljus Bild Mässan och - GastroNord

Ljud Ljus Bild Mässan, arrangeras 24-26 april och för första gången har mässan ett samarbete med GastroNord. Professionella inom ljud, ljus, bild och AV branscherna kan inte bara ta del av de senaste produkterna, tjänsterna och lösningarna bland kollegor och kunder, nu kan restauranger och konferensanläggningar också få en inblick av den senaste tekniken för att lyfta sin verksamhet.

– Mässan är redan betydligt större än senast 2016 och intresset är fortfarande stort och nya utställare kommer in hela tiden, säger Bo Magnusson från BraMässor, som tillsammans med LLB-föreningen står som arrangörer.

– Som alltid kommer vi att leverera ett högintressant och aktuellt seminarie-program och 2018 kommer vi dessutom att presentera flera nyheter, säger Bo Magnusson.

Ljud Ljus Bild Mässan kommer nämligen att samarbeta med GastroNord och Expoföreningen i år. GastroNord är nordens ledande mässa för restaurang- och hotellbranschen och arrangeras parallellt, vilket gör att mässans utställare får en möjlighet till direktkontakt med slutkunder. Expoföreningen bidrar med en egen yta i mässhallen, Expodagarna, som riktar sig till utställare och monterbyggare och alla som har koppling till mässor, events och andra typer av evenemang.

– 2016 hade vi sammantaget närmare 60 seminarier och workshops under de tre dagarna. Utställarkvaliteten har alltid varit hög på mässan och 2016 exponerade 90 utställare med många fler varumärken, nyheter och lösningar i uppbyggda miljöer där man kunde prova och testa deras produkter. 2018 blir mässan betydligt större, säger Bo Magnusson.