Under gårdagens Business Travel Awards i Helsingfors tog Nordic Choice Hotels hem två av vinsterna. Clarion Hotel utsågs till Nordens bästa hotellkedja och Nordic Choice Hotels korades till att ha den bästa säljorganisationen.
Priset Business Travel Awards delades ut under det årliga arrangemanget Nordic Business Travel Summit.
– Den boost det här ger ska vi använda till att fortsätta utveckla vår verksamhet och fortsätta ge våra gäster positiva upplevelser som de pratar om långt efter att de har checkat ut, säger Nordic Choice Hotels grundare Petter A Stordalen.
På plats i Helsingfors fanns även Nordic Choice Hotels säljavdelning, där Anant Vithlani är vice president Sales Nordic. Enligt honom är vinsten ett bevis på att de har haft rätt strategi i sitt säljarbete.
– Vi har de senaste åren skruvat om vårt säljarbete så att det sker närmare våra kunder och med mer fokus på vårt hållbarhetsarbete. Det som vi väljer att lägga vårt krut på i dialog med kunden är allt det fina vi tillsammans med våra gäster gör inom hållbarhet. Att du som gäst faktiskt aktivt bidrar varje gång du bor eller har möten på något av våra hotell, säger Anant Vithlani.
Nordic Business Travel Award är ett samarbete mellan de fyra affärsreseorganisationerna DBTA, FBTA, NBTA och SBTA.