nyheter
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny teknik hos hotell Sign underlättar för hotell- och mötesgäster

De nya tekniklösningar som Clarion Hotel Sign erbjuder är en gästchat, själv check-in och nu senast en hotellnyckel direkt in i gästernas mobiltelefon.

Redan i december kunde gästerna checka in och ut på egen hand via hotellets självservice-station i lobbyn. Med ett par enkla steg registrerar man sig och får sin nyckel direkt i handen.

I kombination med Nordic Choice Hotels-appen där bokning, betalning och gästchat erbjuds har det aldrig varit enklare att bo på hotellet.

Nytt för i år är att alla hotellgäster som använder appen dessutom får möjlighet att öppna hotellrummet med hjälp av sin telefon via en så kallad "mobile key".

Den nya chattfunktionen innebär att det är enklare än någonsin att exempelvis få svar på frågor, beställa roomservice eller be om en extra handduk.

Clarion Hotel Signs vd Jessica Norgren:

– Mitt tips till alla medlemmar är att ladda ner appen och boka rummet direkt i den. Där kan man också betala på väg till hotellet och sedan antingen checka in i mobilen eller via själv check-in.

– Har man inte tagit något ur minibaren eller har andra kostnader för rummet kan gästen enkelt checka ut via appen på väg från hotellet. Kvittot får gästen direkt i sin mejl, säger Jessica Norgren.

I appen finns även gästchatten. Genom den når gästerna hotellet direkt, och kan få hjälp och svar på sina frågor utan att behöva ringa hotellet.

Upplägget känns igen från flygplatser som länge har erbjudit självservice-teknik i olika former.

I hotellvärlden betyder det inte att man kompromissat med service och gästvänlighet. Viktoria Andersson som är Operations Manager på Clarion Hotel Sign förklarar:

– Satsningen ger möjlighet för våra Welcome Office-agenter att ge ännu mer service till våra hotell- och mötesgäster varje dag. Det sker genom att ta ett steg bort från receptionsdisken och möta våra gäster snabbare när de kommer in i lobbyn.