platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
RSS
rss_icon
Länkar
Umeås evenemangsarrangörer möter näringslivet

Den 15 mars är det dags för den fjärde upplagan av Arrangörer möter näringslivet, en mötesplats för Umeås lokala evenemangsarrangörer och företag från näringslivet i regionen. Fokus ligger på större evenemang som under åren utvecklats till en allt viktigare tillväxtmotor inom besöksnäringen. Närmare ett 50-tal företag har anmält sig och de kommer under eftermiddagen att få lyssna till en pitch av samtliga deltagande arrangörer och deras evenemang för att därefter få tid att mingla runt och prata med de som verkar intressanta för just dem.

– Vår årliga mötesplats är en möjlighet för lokala arrangörer och näringslivet att lära känna varandra och inleda samtal om möjliga framtida samarbeten. I dag handlar det inte så mycket om sponsring i den bemärkelsen att man får synas med logotyp på hemsidor, i annonser och på arenor, utan mer om att skapa ett långsiktigt värde för alla parter. Det ställer krav på både arrangörer och företag att verkligen kunna identifiera vilka värden man har att erbjuda och vilka man önskar förstärka, säger Gabriella Hed Vall, evenemangsansvarig från arrangerande Visit Umeå. Våra lokala arrangörer är i mångt och mycket ideella eldsjälar som genom sitt engagemang bidrar till vår stads utveckling. De behöver stöd från näringslivet så att de orkar fortsätta och utvecklas, fortsätter Gabriella.

Eventet genomförs den 15 mars på Elite Hotel Mimer.

-----------------------------------------------------------------------------------------------Visit Umeå är Umeås destinationsbolag och turistcenter. Visit Umeås uppgift är att sälja och marknadsföra Umeå som turist-, mötes-, evenemangs- och handelsstad.

 

Visit Umeå AB arbetar med att vinna möten, konferenser och kongresser till staden. Bolaget ska också utveckla, marknadsföra och värva evenemang till Umeå och regionen. Dessutom verka för en levande och attraktiv stadskärna och utveckla shoppingturismen. Bolaget ägs delvis av besöksnäringen, fastighetsbolag, handeln samt finansieras via Umeå kommun.


Visit Umeå turistcenter är organisationen för privat turism. I turistcentrets uppdrag ingår att marknadsföra Umeå och Umeåregionen som besöksmål nationellt och på utländska marknader.