platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
hotellnyttt
Jessica Karlsson ny General Manager på NOFO
Alexander Alkesten ny brandmanager.
5-12 mars
World Junior Curling Championships
till Jönköping 2022.
1000 deltagare?
Stort intresse
när Sveriges vackraste MTB lopp ska köras.
flygnytt
Direktflyg från Arlanda i vinter:
Finnair flyger direkt till Bangkok, Phuket och Miami.
RSS
rss_icon
Länkar
Umeås evenemangsarrangörer möter näringslivet

Den 15 mars är det dags för den fjärde upplagan av Arrangörer möter näringslivet, en mötesplats för Umeås lokala evenemangsarrangörer och företag från näringslivet i regionen. Fokus ligger på större evenemang som under åren utvecklats till en allt viktigare tillväxtmotor inom besöksnäringen. Närmare ett 50-tal företag har anmält sig och de kommer under eftermiddagen att få lyssna till en pitch av samtliga deltagande arrangörer och deras evenemang för att därefter få tid att mingla runt och prata med de som verkar intressanta för just dem.

– Vår årliga mötesplats är en möjlighet för lokala arrangörer och näringslivet att lära känna varandra och inleda samtal om möjliga framtida samarbeten. I dag handlar det inte så mycket om sponsring i den bemärkelsen att man får synas med logotyp på hemsidor, i annonser och på arenor, utan mer om att skapa ett långsiktigt värde för alla parter. Det ställer krav på både arrangörer och företag att verkligen kunna identifiera vilka värden man har att erbjuda och vilka man önskar förstärka, säger Gabriella Hed Vall, evenemangsansvarig från arrangerande Visit Umeå. Våra lokala arrangörer är i mångt och mycket ideella eldsjälar som genom sitt engagemang bidrar till vår stads utveckling. De behöver stöd från näringslivet så att de orkar fortsätta och utvecklas, fortsätter Gabriella.

Eventet genomförs den 15 mars på Elite Hotel Mimer.

-----------------------------------------------------------------------------------------------Visit Umeå är Umeås destinationsbolag och turistcenter. Visit Umeås uppgift är att sälja och marknadsföra Umeå som turist-, mötes-, evenemangs- och handelsstad.

 

Visit Umeå AB arbetar med att vinna möten, konferenser och kongresser till staden. Bolaget ska också utveckla, marknadsföra och värva evenemang till Umeå och regionen. Dessutom verka för en levande och attraktiv stadskärna och utveckla shoppingturismen. Bolaget ägs delvis av besöksnäringen, fastighetsbolag, handeln samt finansieras via Umeå kommun.


Visit Umeå turistcenter är organisationen för privat turism. I turistcentrets uppdrag ingår att marknadsföra Umeå och Umeåregionen som besöksmål nationellt och på utländska marknader.