platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
15 oktober klockan 16:00
Lunds Universitet
får 28 nya professorer.
18-24 oktober
Framtidsvecka: Lunds universitet spanar efter framtida genombrott
Vilka genombrott behövs för att vi ska kunna ta oss an framtiden på bästa sätt?
RSS
rss_icon
Länkar
Umeås evenemangsarrangörer möter näringslivet

Den 15 mars är det dags för den fjärde upplagan av Arrangörer möter näringslivet, en mötesplats för Umeås lokala evenemangsarrangörer och företag från näringslivet i regionen. Fokus ligger på större evenemang som under åren utvecklats till en allt viktigare tillväxtmotor inom besöksnäringen. Närmare ett 50-tal företag har anmält sig och de kommer under eftermiddagen att få lyssna till en pitch av samtliga deltagande arrangörer och deras evenemang för att därefter få tid att mingla runt och prata med de som verkar intressanta för just dem.

– Vår årliga mötesplats är en möjlighet för lokala arrangörer och näringslivet att lära känna varandra och inleda samtal om möjliga framtida samarbeten. I dag handlar det inte så mycket om sponsring i den bemärkelsen att man får synas med logotyp på hemsidor, i annonser och på arenor, utan mer om att skapa ett långsiktigt värde för alla parter. Det ställer krav på både arrangörer och företag att verkligen kunna identifiera vilka värden man har att erbjuda och vilka man önskar förstärka, säger Gabriella Hed Vall, evenemangsansvarig från arrangerande Visit Umeå. Våra lokala arrangörer är i mångt och mycket ideella eldsjälar som genom sitt engagemang bidrar till vår stads utveckling. De behöver stöd från näringslivet så att de orkar fortsätta och utvecklas, fortsätter Gabriella.

Eventet genomförs den 15 mars på Elite Hotel Mimer.

-----------------------------------------------------------------------------------------------Visit Umeå är Umeås destinationsbolag och turistcenter. Visit Umeås uppgift är att sälja och marknadsföra Umeå som turist-, mötes-, evenemangs- och handelsstad.

 

Visit Umeå AB arbetar med att vinna möten, konferenser och kongresser till staden. Bolaget ska också utveckla, marknadsföra och värva evenemang till Umeå och regionen. Dessutom verka för en levande och attraktiv stadskärna och utveckla shoppingturismen. Bolaget ägs delvis av besöksnäringen, fastighetsbolag, handeln samt finansieras via Umeå kommun.


Visit Umeå turistcenter är organisationen för privat turism. I turistcentrets uppdrag ingår att marknadsföra Umeå och Umeåregionen som besöksmål nationellt och på utländska marknader.