platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Umeås evenemangsarrangörer möter näringslivet

Den 15 mars är det dags för den fjärde upplagan av Arrangörer möter näringslivet, en mötesplats för Umeås lokala evenemangsarrangörer och företag från näringslivet i regionen. Fokus ligger på större evenemang som under åren utvecklats till en allt viktigare tillväxtmotor inom besöksnäringen. Närmare ett 50-tal företag har anmält sig och de kommer under eftermiddagen att få lyssna till en pitch av samtliga deltagande arrangörer och deras evenemang för att därefter få tid att mingla runt och prata med de som verkar intressanta för just dem.

– Vår årliga mötesplats är en möjlighet för lokala arrangörer och näringslivet att lära känna varandra och inleda samtal om möjliga framtida samarbeten. I dag handlar det inte så mycket om sponsring i den bemärkelsen att man får synas med logotyp på hemsidor, i annonser och på arenor, utan mer om att skapa ett långsiktigt värde för alla parter. Det ställer krav på både arrangörer och företag att verkligen kunna identifiera vilka värden man har att erbjuda och vilka man önskar förstärka, säger Gabriella Hed Vall, evenemangsansvarig från arrangerande Visit Umeå. Våra lokala arrangörer är i mångt och mycket ideella eldsjälar som genom sitt engagemang bidrar till vår stads utveckling. De behöver stöd från näringslivet så att de orkar fortsätta och utvecklas, fortsätter Gabriella.

Eventet genomförs den 15 mars på Elite Hotel Mimer.

-----------------------------------------------------------------------------------------------Visit Umeå är Umeås destinationsbolag och turistcenter. Visit Umeås uppgift är att sälja och marknadsföra Umeå som turist-, mötes-, evenemangs- och handelsstad.

 

Visit Umeå AB arbetar med att vinna möten, konferenser och kongresser till staden. Bolaget ska också utveckla, marknadsföra och värva evenemang till Umeå och regionen. Dessutom verka för en levande och attraktiv stadskärna och utveckla shoppingturismen. Bolaget ägs delvis av besöksnäringen, fastighetsbolag, handeln samt finansieras via Umeå kommun.


Visit Umeå turistcenter är organisationen för privat turism. I turistcentrets uppdrag ingår att marknadsföra Umeå och Umeåregionen som besöksmål nationellt och på utländska marknader.