nyheter
omvärldsanalys
​Ny nationell undersökning
ger ökad kunskap om de mest populära turistdestinationerna.
hållbarhet
Klimatpåverkan från Sigtunas hotellgäster
har minskat med 30 procent.
på nya jobb
Scandic stärker koncernledningen
med strategisk kompetens inom digitalisering, varumärke och marknadsföring.

Sveriges nya mässområde
får nytt hotelltorn när Nordic Choice Hotels bekräftar satsning på Scandinavian Xpo.

Rekordkongress och kongressrekord
på Stockholmsmässan i sommar.
kunskapsförflyttning
European Hematology Association (EHA)
kommer tillbaka till Stockholm.
hotellnytt
Ligula Hospitality Group tecknar hyresavtal
om sju hotell i Tyskland.
Sustainability
Gröna städer, Åf och Dagens Opinion
delar ut Hållbara Framtidspriset i Almedalen.
hotellnytt
Älskad ikon
öppnar igen i Warszawa.
kunskapsinsamling
Nordic Choice Hotels
genomför Nordens största gästundersökning.
RSS
rss_icon
Länkar
Incredible Impacts Programme Opens Submissions for 2018 Grants

Efter ett framgångsrikt första år har Incredible Impact Program, framtaget av BestCities Global Alliance och ICCA, meddelat att de återigen söker föreningar/organisationer för att lyfta framgångsrika exempel på hur deras möten lämnar långsiktiga arv. Faktorer som hållbarhet, miljöhänsyn och kunskapsdelning är grundläggande faktorer i internationella föreningar och Incredible Impacts Grant erbjuder en möjlighet att visa upp de allra bästa exemplen som inspirerar och motiverar andra organisationer att våga mera.

Tre bidrag delas ut på 7,500 US-dollar var där deltagarna får ett erkännande för sitt innovativa arbete samtidigt som de får tillgång till pengar som de kan använda för framtida projekt som lämnar ett positivt arv efter sig.

Förra året, som var det första året, lanserades programmet med 20 föreningar som skickade in sina unika och innovativa tillvägagångssätt för att gå Beyond tourism. Utvärderingen genomfördes av en panel av domare från internationella föreningar/organisationer, som var mycket imponerade över kvaliteten på de inskickade bidragen. En av vinnarna blev International Society on Thrombosis and Haemostasis (ISTH) för sin globala trombosdagskampanj.

– The Incredible Impact Program är en fantastisk plattform för föreningar som ISTH för att visa upp upp våra kreativa arbetssätt med att lösa problem Beyond tourism, säger Louise St. Germain, direktör för medlemskap och marknadsföring inom ISTH.

– Att få $ 7,500 i bidrag har dessutom gjort det möjligt för oss att höja medvetenheten om det kritiska tillståndet av trombos och hemostasis mer än någonsin tidigare. Pengarna kommer att användas för att utveckla och distribuera ytterligare online- och utskriftsresurser som är avgörande för utbildningen av vårdgivare och allmänheten som är fantastiskt framsteg för oss.

Louise kommer att ansluta sig till panelen för att bedöma nomineringarna i år tillsammans med övriga vinnare från 2017 Incredible Impacts; Tracy Bury, vd för World Confedereration for Physical Therapy och Elisabeth Pollard, vd för World Parkinson Coalition Inc., Silke Schlinnertz, chef för Events  & Operations hos Euroheat & Power, Belgien och Bettina Borisch, Executive Director of World Federation of Public Health Associations, i Schweiz kommer också att delta i panelen.

Priserna är framtagna för att hjälpa föreningar att göra väsentliga framsteg när det gäller att skapa meningsfulla program eom lämnar ett positivt och långsiktigt arv efter sig på internationella möten, Incredible Impacts kommer att visa fram de allra bästa exemplen på god praxis inom branschen precis som ISTH gjorde, som visar det verkliga värdet av möten.

– Vi kunde inte vara mer nöjda med framgången med det första Incredible Impacts Grant Programmet och år två förväntas ge ännu mer uppmärksamhet åt internationella föreningar som verkligen gör en skillnad för att förbättra världen, säger Paul Vallee, vd för BestCities.

– Förra årets Incredible Impacts-inlägg riktade uppmärksamhet på det inspirerande arbetet som gjordes med framstående exempel från Twitter-chattevents som gjorde globala intryck på nya tillvägagångssätt för inklusivitet som nådde både de närvarande och den icke-deltagande publik.

– Det är viktigt att erkänna och fira de inom branschen som visar ledande praxis och vårt yttersta mål är att de ska få sina framgångsexempel att inspirera också andra.

– Under de senaste decennierna har världens ledande mötesdestinationer alla omfamnat nya strategier som lyfter fram skapandet av intellektuellt kapital, kunskapsutbyte och ekonomiska samt samhälleliga utvecklingsmål inför traditionella hotellrumsdrivna, turismcentrerade mätvärden. Alla pratar nu om arvet som möten genererar, och ingen sektor lämnar ett mer kraftfullt arv än internationella kongresser. Oavsett om man försöker påverka regeringens politik, uppmärksamma allmänheten på hälsovårdens utmaningar eller helt enkelt hittar nya sätt att tillhandahålla stöd till missgynnade grupper bland sina medlemmar eller intressenter, så syftar föreningarna alltid till att göra en positiv skillnad, och det var så glädjande att kunna stödja dem och att visa upp sina framgångsberättelser på detta innovativa sätt, säger ICCA:s vd Martin Sirk.

De som är intresserade av att ansöka om bidrag för 2018 måste helt enkelt visa upp ett tankesätt i Beyond tourism eller ett program som skapar ett positivt arv i samband med deras internationella möten. De måste också lyfta fram hur de ska använda bidraget till bättre kommande eller framtida möten och events.

En oberoende jury kommer att avgöra vilka tre föreningar som kommer att meddelas att de har vunnit vid ICCA-kongressen i Dubai den 11-14 november 2018. Föreningar som är intresserade av ansökan kan nominera sig eller så kan kandidater också nomineras av någon ICCA-medlem.

Den första anmälningsrundan måste ha inkommit före den 1 augusti 2018. En kortlista tas fram med kadidater som kommer att bli ombedda att dela med sig av ytterligare information för andra etappen av programmet.

För mer information om the Incredible Impacts Grant och hur du nominerar kandidater besök: www.bestcities.net or ICCAs Knowledge Hub on www.iccaworld.org/knowledge.

Photo: Paul Vallee, Managing Director of BestCities.