platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsöverföring
Stockholm än en gång värdstad
för världens största diabeteskongress.
nya kunskaper
Fokus på inkluderande och jämställd arbetsplats
på Personal & Chef.
god och möten
Gothia Towers officiell partner
till Scandinavian Invitation.
omvärldskunskap
Svenskt fjällhotell på listan över världens mest romantiska platser
– före resmål som Seychellerna, Antigua och Zanzibar.
statistik
Rekordår för Swedish Lapland
ökar med fem procent i antalet gästnätter 2018.
statistik
Antalet besökare fortsätter att öka i Stockholm
14.5 miljoner besökare 2018 ger ökning på 3,5 %.

Stjärnuppställning
på Exclusively Corporate hos IMEX.
Awards
Lunds lokala mötesambassadörer hyllas
Johan Wester och Ulla Boström Hjort prisades.
statistik
Skåne växer snabbast
och har nu passerat sex miljoner gästnätter.
Hotellnytt
Scandic säljer Hasselbacken
till Pop House AB.
RSS
rss_icon
Länkar
Mischa Billing lyfter smakupplevelsen hos Sheraton Stockholm Hotel.

Sheraton Stockholm Hotel nysatsar när det gäller matupplevelsen under olika slags möten och samarbetar med Mischa Billing, sommelier och smakexpert.

Konceptet är en del av Sheraton Paired där mat och dryck kombineras till innovativa smakupplevelser. Menyerna omfattar ett brett utbud av trerättersmenyer och bufféer anpassade till konferens- och mötesgäster. Fokus blir det internationella köket med en twist och noggrant matchande drycker.

Med sin gedigna kunskap om kombinationen mat och dryck har Mischa Billing tillsammans med Sheratons executive chef Fréderic Bertuit komponerat sex trerättersmenyer och fem bufféer inklusive drycker särskilt framtagna för hotellets mötesgäster.

– Vi har märkt en ökad efterfrågan bland våra gäster och kunder när det gäller genomtänkta matkoncept för konferenser, möten och evenemang. Maten är idag ett viktigt inslag för ett lyckat event, precis som många andra komponenter, säger Lars van der Most, General Manager för Sheraton Stockholm Hotel.

Sheraton Paired matchar maträtter med premiumdrycker i innovativa kombinationer, vilket ger gästerna möjlighet att utöka och uppleva smaker på ett nytt sätt, samtidigt som de lär känna det lokala köket.

För att knyta an till Sheratons internationella företagskultur har de nya pairing-menyerna influenser från USA, Indien, Asien, Sverige och Medelhavet. De går att få både dagtid och kvällstid, allt för att passa olika typer av möten.

– Det viktiga med en bra pairing är just hur mat och dryck samspelar och därigenom skapar oväntade smakupplevelser. När vi har skapat menyerna har vi utgått från rena men karaktäristiska smaker från olika länders matkulturer och lyft fram dem genom noga utvalda drycker, både vin, öl och alkoholfria alternativ, säger Mischa Billing som även är lektor i måltidskunskap vid Restaurang- och hotellhögskolan på Campus Grythyttan, Örebro Universitet.

 

 

Bilden: Mischa Billing och Sheratons kökschef Fréderic Bertuit.