platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
2,500 delegates
Conference win
recognises New Zealand’s environmental protection innovation.
digital utveckling
Venue4you
Den första globala, skräddarsydda bokningsplattformen av mäss- och kongressanläggningar.
Good News
Tyskland runt
med regionaltåg för 67 kronor.
möten och affärer
Umeå Congress
får uppdraget att leverera event och studioproduktion åt Akademiska Hus.
hotellnytt
Scandic Oceanhamnen öppnar idag
– hållbarhet i fokus.
Mässnytt
Nordic Live Expo AB
lanserar Nordic Mobility Conference & Expo på Kistamässan den 3-4 maj 2023.

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
RSS
rss_icon
Länkar
Sam Holmberg ny Chief Operating Officer för Winn Hotel Group

Sam Holmberg, blir ny Chief Operating Officer Winn Hotel Group. En stark hotellkoncern behöver en stark ledning. Därför förstärker nu Winn Hotel Group sin ledning och tar in Sam Holmberg som Chief Operating Officer. Hans uppdrag blir att leda den operativa delen av den växande koncernen.

– Vi är otroligt glada över att ha lyckats värva en så kunnig och engagerad person som Sam Holmberg till Winn Hotel Groups nya ledning, säger Anders Junger, koncernchef för Winn Hotel Group.

Sam Holmberg har en gedigen hotellerfarenhet, både nationellt och internationellt. Efter att ha haft sitt första sommarjobb som 15-åring i receptionen på ett hotell i hemlandet Finland har det blivit en karriär med ledande positioner inom bland annat Rezidor Hotel Group, Scandic och Sokos Hotels.

Han kommer närmast från en tjänst som District Director för Rezidor Hotel Group och vd för Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm.

– Jag har länge sneglat på Winn Hotel Group och den företagskultur som de byggt upp. När jag fick erbjudandet så kändes det som en fantastisk möjlighet att kunna jobba vidare med både hotelldrift och utveckling av produkter och människor, alltså just det som är min stora passion, kommenterar Sam Holmberg.

Winn Hotel Group har under de senaste fem åren vuxit och blivit dubbelt så stor som koncern. Idag har man 13 hotell på 12 orter. Dessutom tre strategiska fastighetsinnehav. Omsättningen uppgår till mer än 750 miljoner kronor och närmare 900 medarbetare bidrar till hotellens höga standard.

Winn Hotel Group vill se en vidare expansion parallellt med utveckling av de befintliga hotellen. Genom att införa en ny tjänst som Chief Operating Officer (COO) skapas bättre stöd till de tretton hotellen.

– Vi har de senaste åren växt både med nya hotell, restauranger och fastigheter och vi har fortsatta planer på tillväxt. Parallellt med detta är vårt fokus fortsatt stort på att utveckla den befintliga portföljen och öka dess lönsamhet. Vi ser i Sam en person med förmåga att entusiasmera och få sina medarbetare att våga utmana både sig själva och andra, säger Anders Junger.

Junger menar att COO blir en nyckelfunktion i koncernens strävan att fortsätta ta kloka, effektiva och snabba beslut även under tillväxt.

– Sams sätt att se till individen och hans vilja att utveckla andra människor med glädje och engagemang går hand i hand med hur Winn arbetar. Eftersom vi som multibrandaktör jobbar mycket nära våra partners, som Rezidor Hotel Group och Nordic Choice Hotels, har Sam Holmberg länge varit ett både känt och uppskattat namn för oss, säger Anders Junger. Sam Holmberg tillträder tjänsten i maj.

 

Bilden: Sam Holmberg, Winn Hotel Group.

-----------------------------------------------------------------------------------------------Om Winn Hotel Group

Winn Hotel Group, med sitt huvudkontor i Gävle, driver och äger 13 hotell på 12 orter i Sverige.

 

Winnkoncernen är uppbyggd kring moderbolaget Winn Hotel Group AB, som är ett renodlat ägarbolag med strategiska fastighetsinnehav. Samtliga våra hotellrörelser och fastigheter ligger i egna aktiebolag, som dotterbolag till Winn Hotel Group AB. En multibrandstrategi gör det möjligt att etablera värdeskapande samarbeten med nationellt och internationellt starka varumärken. Läs mer på www.winn.se