platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Staller inte in ställer om
Beach Race Enduro
flyttas till hösten 2021.
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
RSS
rss_icon
Länkar
Rekordmånga säsongstjänster när Furuvik bygger nytt Havshotell

Det intensiva arbetet med att hitta nya medarbetare, allt ifrån karusellförare, restaurangpersonal och spelvärdar till djurvårdare, pågår från januari till maj. Nytt för är i år är satsningen på Furuvik Havshotell som ska stå färdigt lagom till parkpremiären. Ett 40-tal tjänster, bland annat som diskare, lokalvårdare och receptionist ligger ute men man kan även söka kvalificerade tjänster som kock och kallskänka.

– Det är fantastiskt roligt att vi fortsätter att öka antalet tjänster här i Furuvik. Många av ungdomarna som kommer till oss får sitt första jobb här och vårt ansvar är att se till att detta blir så bra som möjligt, att skapa förutsättningar till bra utbildning, trygghet och en fantastisk gemenskap är självklart för oss, säger Nina Tano, vd på Furuvik.

Många av de som söker jobb på Furuvik varje år är återvändare som har arbetat en eller flera säsonger i parken vilket är en viktig pusselbit för att introduktionen av nya medarbetare ska gå så smidigt som möjligt. Med sin ovärderliga kunskap om parken hjälper återvändarna till att lotsa sina nya kollegor rätt på jobbet.

Med den nya attraktionen Spökjakten, Sveriges första interaktiva dark ride, och ett 20-tal konserter hoppas Furuvik i år locka ännu fler än tidigare att söka de 400 tjänster som är utlysta. Som vanligt är det inte sökandens cv:n som är avgörande i rekryteringen, utan istället görs urvalet baserat på engagemang. De som uppfyller grundkraven möts av ett så kallat servicetest som ger de sökande möjlighet att känna på yrket redan under ansökningsprocessen. Och mångfaldssatsningen, där Furuvik i samarbete med Arbetsförmedlingen rekryterar nyanlända och personer med funktionsnedsättning, fortsätter även i år.

Totalt utlyses cirka 3000 tjänster i Parks and Resorts parker Furuvik, Kolmården, Gröna Lund och Skara Sommarland. Samtliga finns att söka via Parks and Resorts karriärsida www.magisksommar.se. Erbjuds man anställning får man den utbildning som krävs för jobbet genom koncernens egen serviceakademi, Parks and Resorts Academy.