nyheter
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
innovation & utveckling
ICC Sydney
lanserar industriledande hybridevenemangslösningar.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
RSS
rss_icon
Länkar
Matturism ska lyfta Sverige
I Morgon MÖTER jordbruksminister Eskil Erlandsson svensk turismindustri i matlandet Sveriges tecken. Då träffar han SHR, Sveriges Hotell och Restaurangföretagare, för att diskutera regeringens vision om matlandet och hur ett gott samarbete kan lyfta Sverige, inte bara på den kulinariska kartan utan också med fler jobb inom turismen, skriver Webfinanser. I år satsas 170 miljoner kronor på projektet.

– Om vi ska lyckas med visionen att bli Europas nya matland är det viktigt att alla människor som arbetar med mat och turism träffar varandra, säger jordbruksminister Eskil Erlandsson.

Sverige - det nya matlandet – är regeringens vision för att skapa fler jobb  genom att satsa på det som vi är bra på – mat och upplevelser. Det finns en stor potential i den svenska maten som regeringen vill använda för att öka tillväxten. Från jord till bord, från storkök till lyxkrog.

För att nå visionen arbetar regeringen också med att ta fram regelförenklingar och med särskilda matlandet-ambassadörer samt för en dialog med företagare som arbetar med mat och turism.