platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
Matturism ska lyfta Sverige
I Morgon MÖTER jordbruksminister Eskil Erlandsson svensk turismindustri i matlandet Sveriges tecken. Då träffar han SHR, Sveriges Hotell och Restaurangföretagare, för att diskutera regeringens vision om matlandet och hur ett gott samarbete kan lyfta Sverige, inte bara på den kulinariska kartan utan också med fler jobb inom turismen, skriver Webfinanser. I år satsas 170 miljoner kronor på projektet.

– Om vi ska lyckas med visionen att bli Europas nya matland är det viktigt att alla människor som arbetar med mat och turism träffar varandra, säger jordbruksminister Eskil Erlandsson.

Sverige - det nya matlandet – är regeringens vision för att skapa fler jobb  genom att satsa på det som vi är bra på – mat och upplevelser. Det finns en stor potential i den svenska maten som regeringen vill använda för att öka tillväxten. Från jord till bord, från storkök till lyxkrog.

För att nå visionen arbetar regeringen också med att ta fram regelförenklingar och med särskilda matlandet-ambassadörer samt för en dialog med företagare som arbetar med mat och turism.