platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Matturism ska lyfta Sverige
I Morgon MÖTER jordbruksminister Eskil Erlandsson svensk turismindustri i matlandet Sveriges tecken. Då träffar han SHR, Sveriges Hotell och Restaurangföretagare, för att diskutera regeringens vision om matlandet och hur ett gott samarbete kan lyfta Sverige, inte bara på den kulinariska kartan utan också med fler jobb inom turismen, skriver Webfinanser. I år satsas 170 miljoner kronor på projektet.

– Om vi ska lyckas med visionen att bli Europas nya matland är det viktigt att alla människor som arbetar med mat och turism träffar varandra, säger jordbruksminister Eskil Erlandsson.

Sverige - det nya matlandet – är regeringens vision för att skapa fler jobb  genom att satsa på det som vi är bra på – mat och upplevelser. Det finns en stor potential i den svenska maten som regeringen vill använda för att öka tillväxten. Från jord till bord, från storkök till lyxkrog.

För att nå visionen arbetar regeringen också med att ta fram regelförenklingar och med särskilda matlandet-ambassadörer samt för en dialog med företagare som arbetar med mat och turism.