nyheter
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
RSS
rss_icon
Länkar
Så tänker Uppsala bli bäst på sponsring - Draknäste 18 januari 2018

Vill du göra fler affärer och nå nya kunder? Den frågan ställer Uppsala Convention Bureau (UCB) till Upplands näringsliv. Den 18 januari 2018 arrangerar UCB, som är en del av Destination Uppsala AB, återigen ett Draknäste, eller Dragons Den, där köpare av sponsring (företag) och säljare av rättigheter (evenemangsarrangörer) möts under ett och samma tak på nya Arenahotellet.

Här samlas Uppsalas näringsliv för inspiration i ämnet modern sponsring och ges också chansen till lyckosamma framtida sponsringssamarbeten, med målet om fler affärer för företagen.

– Dragons Den gav oss nya affärskontakter på ett annorlunda, roligt och effektivt sätt. Vi uppmanar alla att ta chansen nästa gång den ges, säger Morgan Blom, Uppsala Bike Weekend.

Uppsala Convention Bureau har som uppgift att verka för och värva och fler kongresser, konferenser och evenemang till Uppsala. Man jobbar också aktivt för att Uppsala ska utvecklas till en mer ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar destination genom att bidra till kunskaps- och arrangemangsutvecklingen inom Uppsalas mötes- och evenemangsindustri.

Som ett led i detta har UCB därför tagit initiativ till årsutbildningar i modern sponsring, affärsplanering och evenemangsutveckling, där man under de senaste två åren utbildat Uppsalas idrotts- och kulturarrangörer, elitidrottsföreningar och företag.

– Vi är mycket glada att kunna upprepa Dragons Den och vi hoppas få höra riktigt bra pitch-presentationer från våra Uppsalaevenemang. Målet med träffen är givetvis att skapa riktigt goda möjligheter till affärssamarbeten som gynnar alla parter, det vill säga företagen, evenemangsarrangören och våra besökare, säger Anna Lindström, Chef Uppsala Convention Bureau, Destination Uppsala.

 

Om Dragons den:

Datum: 18 januari 2017

Tid: kl. 14.00 – 18.00, med efterföljande nätverksmingel

Plats: Arenahotellet

Program:

kl. 14.00 – 15.30 Modern sponsring – en god affär för båda parter

kl. 15.30 – 17.00 Dragons den

-----------------------------------------------------------------------------------------------Uppsala Convention Bureau, en del av Destination Uppsala AB, är en kostnadsfri och icke-vinstdrivande organisation som stöttar personer i att vilja, våga och kunna förlägga nationella och internationella möten och evenemang på orten. Vårt mål är att öka kunskapen om och utveckla Uppsala som mötesstad, samt att skapa fler och större möten och evenemang som utvecklar och sätter Uppsala på kartan.

 

Destination Uppsala ska positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden till valda marknader och målgrupper för att skapa intäkter och utveckling för Uppsalas besöksnäring.

Bolaget ansvarar för stadens turistinformation, projektleder kommunens större evenemang och samarbetar med den lokala näringen för att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau.