platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
RSS
rss_icon
Länkar
Så tänker Uppsala bli bäst på sponsring - Draknäste 18 januari 2018

Vill du göra fler affärer och nå nya kunder? Den frågan ställer Uppsala Convention Bureau (UCB) till Upplands näringsliv. Den 18 januari 2018 arrangerar UCB, som är en del av Destination Uppsala AB, återigen ett Draknäste, eller Dragons Den, där köpare av sponsring (företag) och säljare av rättigheter (evenemangsarrangörer) möts under ett och samma tak på nya Arenahotellet.

Här samlas Uppsalas näringsliv för inspiration i ämnet modern sponsring och ges också chansen till lyckosamma framtida sponsringssamarbeten, med målet om fler affärer för företagen.

– Dragons Den gav oss nya affärskontakter på ett annorlunda, roligt och effektivt sätt. Vi uppmanar alla att ta chansen nästa gång den ges, säger Morgan Blom, Uppsala Bike Weekend.

Uppsala Convention Bureau har som uppgift att verka för och värva och fler kongresser, konferenser och evenemang till Uppsala. Man jobbar också aktivt för att Uppsala ska utvecklas till en mer ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar destination genom att bidra till kunskaps- och arrangemangsutvecklingen inom Uppsalas mötes- och evenemangsindustri.

Som ett led i detta har UCB därför tagit initiativ till årsutbildningar i modern sponsring, affärsplanering och evenemangsutveckling, där man under de senaste två åren utbildat Uppsalas idrotts- och kulturarrangörer, elitidrottsföreningar och företag.

– Vi är mycket glada att kunna upprepa Dragons Den och vi hoppas få höra riktigt bra pitch-presentationer från våra Uppsalaevenemang. Målet med träffen är givetvis att skapa riktigt goda möjligheter till affärssamarbeten som gynnar alla parter, det vill säga företagen, evenemangsarrangören och våra besökare, säger Anna Lindström, Chef Uppsala Convention Bureau, Destination Uppsala.

 

Om Dragons den:

Datum: 18 januari 2017

Tid: kl. 14.00 – 18.00, med efterföljande nätverksmingel

Plats: Arenahotellet

Program:

kl. 14.00 – 15.30 Modern sponsring – en god affär för båda parter

kl. 15.30 – 17.00 Dragons den

-----------------------------------------------------------------------------------------------Uppsala Convention Bureau, en del av Destination Uppsala AB, är en kostnadsfri och icke-vinstdrivande organisation som stöttar personer i att vilja, våga och kunna förlägga nationella och internationella möten och evenemang på orten. Vårt mål är att öka kunskapen om och utveckla Uppsala som mötesstad, samt att skapa fler och större möten och evenemang som utvecklar och sätter Uppsala på kartan.

 

Destination Uppsala ska positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden till valda marknader och målgrupper för att skapa intäkter och utveckling för Uppsalas besöksnäring.

Bolaget ansvarar för stadens turistinformation, projektleder kommunens större evenemang och samarbetar med den lokala näringen för att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau.