nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Minnesota Communication går samman med Stålmarck Live

Brand Engagementbyrån Minnesota växlar upp ytterligare och går samman med Stålmarck Live. Minnesotas erbjudande efterfrågas i allt större utsträckning och det finns ett behov av att utöka och vässa organisationen inför 2018. Stålmarck Live kommer att integreras i Minnesotas verksamhet från årsskiftet.

– Vi har nyfiket följt varandra genom åren och efter att ha fört diskussioner under en tid var timingen nu rätt för båda parter, säger Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota Communication. Genom sammanslagningen med erkänt duktiga Stålmarck Live förstärker vi nu ytterligare den kompetens och erfarenhet som många av våra kunder efterfrågar, fortsätter Andy.

– Jag har, framförallt de senaste åren, imponerats av Minnesota och deras satsning på Brand Engagement. De omnämns med stor respekt av både kunder och kollegor i branschen, säger Tomas Stålmarck, grundare av Stålmarck Live.

– När vi har funderat på nästa steg för Stålmarck Live har rätt sammanhang varit viktigast för oss. På Minnesota känns det varmt och familjärt samtidigt som de är mycket professionella vilket speglar det sätt som vi vill arbeta på, säger Frida Stålmarck, vd för Stålmarck Live.

– Känslan är att något riktigt stort är på gång och där vill vi vara med. De bästa spelarna skall spela i NHL och det gör vi nu, avslutar Tomas Stålmarck.

Stålmarck Live kommer att integreras i Minnesotas verksamhet från årsskiftet. Byrån kommer efter samgåendet att ha 30 medarbetare och samtliga utgår från Minnesotas kontor på Vasagatan i Stockholm.