platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Minnesota Communication går samman med Stålmarck Live

Brand Engagementbyrån Minnesota växlar upp ytterligare och går samman med Stålmarck Live. Minnesotas erbjudande efterfrågas i allt större utsträckning och det finns ett behov av att utöka och vässa organisationen inför 2018. Stålmarck Live kommer att integreras i Minnesotas verksamhet från årsskiftet.

– Vi har nyfiket följt varandra genom åren och efter att ha fört diskussioner under en tid var timingen nu rätt för båda parter, säger Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota Communication. Genom sammanslagningen med erkänt duktiga Stålmarck Live förstärker vi nu ytterligare den kompetens och erfarenhet som många av våra kunder efterfrågar, fortsätter Andy.

– Jag har, framförallt de senaste åren, imponerats av Minnesota och deras satsning på Brand Engagement. De omnämns med stor respekt av både kunder och kollegor i branschen, säger Tomas Stålmarck, grundare av Stålmarck Live.

– När vi har funderat på nästa steg för Stålmarck Live har rätt sammanhang varit viktigast för oss. På Minnesota känns det varmt och familjärt samtidigt som de är mycket professionella vilket speglar det sätt som vi vill arbeta på, säger Frida Stålmarck, vd för Stålmarck Live.

– Känslan är att något riktigt stort är på gång och där vill vi vara med. De bästa spelarna skall spela i NHL och det gör vi nu, avslutar Tomas Stålmarck.

Stålmarck Live kommer att integreras i Minnesotas verksamhet från årsskiftet. Byrån kommer efter samgåendet att ha 30 medarbetare och samtliga utgår från Minnesotas kontor på Vasagatan i Stockholm.