För andra året i rad hamnar Clarion Hotel Örebro på TripAdvisors lista över de 25 hotell i Sverige som ger bäst service. TripAdvisor, som är världens ledande rese- och recensionssajt, utser varje år de boenden som kontinuerligt tillhandahåller upplevelser av högsta standard och vars personal erbjuder förstklassig service till sina gäster.
– Vi är givetvis väldigt glada över utmärkelsen. Vi har alltid eftersträvat att ge utmärkt kundservice, och det känns fantastiskt att för andra året i rad belönas av TripAdvisor, säger Patrik Hanberger, hotelldirektör på Clarion Hotel Örebro, som också är mycket stolt över erkännandet.
HKC Hotels, där Clarion Hotel Örebro ingår, har under 2017 som första hotellföretag i Sverige certifierats inom service och kundbemötande genom samarbetet med Ett Kundvänligare Sverige. Det här menar Patrik har stärkt hotellens position inom området ytterligare.
– HKC Hotels vill vara en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare. Att utbildas och certifieras inom service och kundbemötande är ett sätt att leva upp till den ambitionen”avslutar Patrik Hanberger.
HKC Hotels är ett familjeföretag som ägs och drivs av familjen Östlundh. I företaget ingår: Hotel Kung Carl & Kung Carls Bakficka - Tre Rum & Kök, Stockholm, Best Western Plus Hotel Noble House, Malmö, Best Western Hotell Hudik, Hudiksvall samt Clarion Hotel & restaurang Kitchen & Table i Örebro.
Under våren 2019 öppnar Åby Hotel i Mölndal/Göteborg i HKC Hotels regi.