platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
tar steget ut i världen
Sylvia Nylin
lämnar Svenska Möten.
Minnesord
Mats Lindsten, 1951–2020
Ikonernas ikon. Vännernas vän
flyttar ut i regionen
Göteborgs Film Festival
erbjuder hemester i Västsverige.
öppnar 2021
Julas utveckling av Skara stadshotell igång
Vill skapa Skaras nya vardagsrum.
treårig studie
Undersökning på Linnéuniversitetet:
Halmstadborna saknar evenemangen.
RSS
rss_icon
Länkar
Anne-Marie Hovstadius ska sälja Sverige – det nya matlandet

Anne-Marie Hovstadius bärjar arbeta på Visit Sweden som projektledare för kommunikationsplattformen för ”Sverige – det nya matlandet”. Det femåriga projektet drivs av Jordbruksverket, Exportrådet och Visit Sweden på uppdrag av jordbruksminister Eskil Erlandsson och samordnas av Visit Sweden. Målet är en starkare position för Sverige som ett land med spännande måltidsupplevelser och fantastiska råvaror.

Under 20 år har Anne-Marie, Ami, Hovstadius arbetat med varumärken och marknadskommunikation i ledande befattningar, bland annat som internationell marknadschef på Microsofts huvudkontor i USA. Under de senaste åren har hon jobbat som fristående konsult och projektledare med varumärkesfrågor och kommunikationsstrategi på uppdrag av bland andra Svenskt Sigill, LRF, Svensk Potatis och Hötorgshallen.

Hon har även startat projektet Barnens Egen Matskola, en rikstäckande matlagningstävling för barn. Bland hennes studier märks marknadsekonomi och kommunikation på Berghs School of Communications och en PR-utbildning vid University Of Washington.

Ann-Mari Hovstadius genomför arbetet med kommunikationsplattformen tillsammans med Exportrådets Angelica Ingerdal och Jordbruksverkets Maria Petersson.