nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Anne-Marie Hovstadius ska sälja Sverige – det nya matlandet

Anne-Marie Hovstadius bärjar arbeta på Visit Sweden som projektledare för kommunikationsplattformen för ”Sverige – det nya matlandet”. Det femåriga projektet drivs av Jordbruksverket, Exportrådet och Visit Sweden på uppdrag av jordbruksminister Eskil Erlandsson och samordnas av Visit Sweden. Målet är en starkare position för Sverige som ett land med spännande måltidsupplevelser och fantastiska råvaror.

Under 20 år har Anne-Marie, Ami, Hovstadius arbetat med varumärken och marknadskommunikation i ledande befattningar, bland annat som internationell marknadschef på Microsofts huvudkontor i USA. Under de senaste åren har hon jobbat som fristående konsult och projektledare med varumärkesfrågor och kommunikationsstrategi på uppdrag av bland andra Svenskt Sigill, LRF, Svensk Potatis och Hötorgshallen.

Hon har även startat projektet Barnens Egen Matskola, en rikstäckande matlagningstävling för barn. Bland hennes studier märks marknadsekonomi och kommunikation på Berghs School of Communications och en PR-utbildning vid University Of Washington.

Ann-Mari Hovstadius genomför arbetet med kommunikationsplattformen tillsammans med Exportrådets Angelica Ingerdal och Jordbruksverkets Maria Petersson.