nyheter
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De tio mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent.
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas en miljon euro.
RSS
rss_icon
Länkar
Anne-Marie Hovstadius ska sälja Sverige – det nya matlandet

Anne-Marie Hovstadius bärjar arbeta på Visit Sweden som projektledare för kommunikationsplattformen för ”Sverige – det nya matlandet”. Det femåriga projektet drivs av Jordbruksverket, Exportrådet och Visit Sweden på uppdrag av jordbruksminister Eskil Erlandsson och samordnas av Visit Sweden. Målet är en starkare position för Sverige som ett land med spännande måltidsupplevelser och fantastiska råvaror.

Under 20 år har Anne-Marie, Ami, Hovstadius arbetat med varumärken och marknadskommunikation i ledande befattningar, bland annat som internationell marknadschef på Microsofts huvudkontor i USA. Under de senaste åren har hon jobbat som fristående konsult och projektledare med varumärkesfrågor och kommunikationsstrategi på uppdrag av bland andra Svenskt Sigill, LRF, Svensk Potatis och Hötorgshallen.

Hon har även startat projektet Barnens Egen Matskola, en rikstäckande matlagningstävling för barn. Bland hennes studier märks marknadsekonomi och kommunikation på Berghs School of Communications och en PR-utbildning vid University Of Washington.

Ann-Mari Hovstadius genomför arbetet med kommunikationsplattformen tillsammans med Exportrådets Angelica Ingerdal och Jordbruksverkets Maria Petersson.