nyheter
viktiga möten
Klimatförändringar ger stora effekter för Östersjön
– lokala åtgärder och samarbete nödvändigt.
stora möten
Ytterligare ett fullspäckat år
på Karlstad CCC.
Omvärldsanalys
Resandet i världen
ökade kraftigt under 2017.
Jubileum
Svenska Mässan
fyller 100 år.
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Anne-Marie Hovstadius ska sälja Sverige – det nya matlandet

Anne-Marie Hovstadius bärjar arbeta på Visit Sweden som projektledare för kommunikationsplattformen för ”Sverige – det nya matlandet”. Det femåriga projektet drivs av Jordbruksverket, Exportrådet och Visit Sweden på uppdrag av jordbruksminister Eskil Erlandsson och samordnas av Visit Sweden. Målet är en starkare position för Sverige som ett land med spännande måltidsupplevelser och fantastiska råvaror.

Under 20 år har Anne-Marie, Ami, Hovstadius arbetat med varumärken och marknadskommunikation i ledande befattningar, bland annat som internationell marknadschef på Microsofts huvudkontor i USA. Under de senaste åren har hon jobbat som fristående konsult och projektledare med varumärkesfrågor och kommunikationsstrategi på uppdrag av bland andra Svenskt Sigill, LRF, Svensk Potatis och Hötorgshallen.

Hon har även startat projektet Barnens Egen Matskola, en rikstäckande matlagningstävling för barn. Bland hennes studier märks marknadsekonomi och kommunikation på Berghs School of Communications och en PR-utbildning vid University Of Washington.

Ann-Mari Hovstadius genomför arbetet med kommunikationsplattformen tillsammans med Exportrådets Angelica Ingerdal och Jordbruksverkets Maria Petersson.