platsannonser
nyheter
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
RSS
rss_icon
Länkar
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark på tyska mötesmarknaden

Starkt fokus på digitalmarknadsföring är redan en framgång för Business Events Denmark: Ny kampanj ger 13 procent ökning för Dansk satsning på den viktiga tyska mötesmarknaden.

Under hela 2017 har Business Events Denmark haft ett starkt fokus på att genomföra en ny digital strategi som ska skapa marknadskommunikation av riktigt hög klass för business event planners  som ska ges allt det stöd de kan önska sig på viktiga prioriterade marknader för Danmark.

"Från januari 2017 har vi implementerat ett starkt digitalt fokus som berör allt vi gör. Som ett viktigt mötesmarknadsmål är nyckeln till att locka till fler affärer genom ökad medvetenhet och ta in ny kunskap om USPs och våra mötesprodukter. Det gör vi idag med ett stort fokus på vårt digitala arbete och med vår nya slogan och vår kampanj: "In Denmark, everything is closer". 2017 har vi lyckats skapa en 13 procentig ökning av uppmärsamheten i Tyskland för våra mötesmöjligheter för både Danmark och Köpenhamn som kan bli nästa mötesdestination bland köpare på den tyska marknaden", säger Erik Mortensen, chef för Business Events Denmark.

Erik Mortensen framhäver också att kampanjen överträffade de tidigare branschundersökningarna med hela 54 procent när det gäller interaktion från de tilltänkta kunderna. Sammantaget mycket uppmuntrande siffror vilket innebär att marknaden kommer att få se mer dansk digital marknadsföring från Business Events Denmarkuinder 2018.

"Det som vi har lärt oss år 2017 är att det digitala erbjudandet är en perfekt plattform för oss att överbrygga klyftan mellan viktiga fysiska kundkontaktpunkter som IBTM World och IMEX och behovet av att också öka uppmärksamheten av både Danmark och Köpenhamn hos fler potentiella köpare på marknaden. Vi behöver därför inte längre säljare på marknaderna. Istället är ambitionen att vara ständigt närvarande digitalt och ständigt närvarande med stor satsning på marknadsföring om varför Danmark är det riktiga resmålet för mötesplanerare", säger Erik Mortensen.

 

Nya trendrapporter stöder Business Event Danmarks strategi:

"Vi vet att köpare inte kan och inte kommer att vänta på en branschmässa, eller en workshop eller en FAM-trip för at köpa ett mötesevent i Danmark. De går in på Google, Youtube, LinkedIn, Facebook etc. precis som alla andra när de behöver något eller vill inspireras. Här möter de oss med ökande kraft. Strategin är att den här första kontakten är starten på en bra kundresa som förhoppningsvis slutar med ett stort business event i Danmark med töd av någon av våra många professionella partners", säger Erik Mortensen.

-------------------------------------------------- ---------------------------------------------- Fakta

2017 lanserade Business Events Denmark en massiv ny online-kampanj kring det nya "In Denmark , everything is closer brand".  Läs mer: www.everythingiscloser.dk