platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
hotellnytt
Scandic lanserar nytt hotellvarumärke
öppnar fem hotell som ska heta Scandic GO.
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
RSS
rss_icon
Länkar
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark på tyska mötesmarknaden

Starkt fokus på digitalmarknadsföring är redan en framgång för Business Events Denmark: Ny kampanj ger 13 procent ökning för Dansk satsning på den viktiga tyska mötesmarknaden.

Under hela 2017 har Business Events Denmark haft ett starkt fokus på att genomföra en ny digital strategi som ska skapa marknadskommunikation av riktigt hög klass för business event planners  som ska ges allt det stöd de kan önska sig på viktiga prioriterade marknader för Danmark.

"Från januari 2017 har vi implementerat ett starkt digitalt fokus som berör allt vi gör. Som ett viktigt mötesmarknadsmål är nyckeln till att locka till fler affärer genom ökad medvetenhet och ta in ny kunskap om USPs och våra mötesprodukter. Det gör vi idag med ett stort fokus på vårt digitala arbete och med vår nya slogan och vår kampanj: "In Denmark, everything is closer". 2017 har vi lyckats skapa en 13 procentig ökning av uppmärsamheten i Tyskland för våra mötesmöjligheter för både Danmark och Köpenhamn som kan bli nästa mötesdestination bland köpare på den tyska marknaden", säger Erik Mortensen, chef för Business Events Denmark.

Erik Mortensen framhäver också att kampanjen överträffade de tidigare branschundersökningarna med hela 54 procent när det gäller interaktion från de tilltänkta kunderna. Sammantaget mycket uppmuntrande siffror vilket innebär att marknaden kommer att få se mer dansk digital marknadsföring från Business Events Denmarkuinder 2018.

"Det som vi har lärt oss år 2017 är att det digitala erbjudandet är en perfekt plattform för oss att överbrygga klyftan mellan viktiga fysiska kundkontaktpunkter som IBTM World och IMEX och behovet av att också öka uppmärksamheten av både Danmark och Köpenhamn hos fler potentiella köpare på marknaden. Vi behöver därför inte längre säljare på marknaderna. Istället är ambitionen att vara ständigt närvarande digitalt och ständigt närvarande med stor satsning på marknadsföring om varför Danmark är det riktiga resmålet för mötesplanerare", säger Erik Mortensen.

 

Nya trendrapporter stöder Business Event Danmarks strategi:

"Vi vet att köpare inte kan och inte kommer att vänta på en branschmässa, eller en workshop eller en FAM-trip för at köpa ett mötesevent i Danmark. De går in på Google, Youtube, LinkedIn, Facebook etc. precis som alla andra när de behöver något eller vill inspireras. Här möter de oss med ökande kraft. Strategin är att den här första kontakten är starten på en bra kundresa som förhoppningsvis slutar med ett stort business event i Danmark med töd av någon av våra många professionella partners", säger Erik Mortensen.

-------------------------------------------------- ---------------------------------------------- Fakta

2017 lanserade Business Events Denmark en massiv ny online-kampanj kring det nya "In Denmark , everything is closer brand".  Läs mer: www.everythingiscloser.dk