platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
RSS
rss_icon
Länkar
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark på tyska mötesmarknaden

Starkt fokus på digitalmarknadsföring är redan en framgång för Business Events Denmark: Ny kampanj ger 13 procent ökning för Dansk satsning på den viktiga tyska mötesmarknaden.

Under hela 2017 har Business Events Denmark haft ett starkt fokus på att genomföra en ny digital strategi som ska skapa marknadskommunikation av riktigt hög klass för business event planners  som ska ges allt det stöd de kan önska sig på viktiga prioriterade marknader för Danmark.

"Från januari 2017 har vi implementerat ett starkt digitalt fokus som berör allt vi gör. Som ett viktigt mötesmarknadsmål är nyckeln till att locka till fler affärer genom ökad medvetenhet och ta in ny kunskap om USPs och våra mötesprodukter. Det gör vi idag med ett stort fokus på vårt digitala arbete och med vår nya slogan och vår kampanj: "In Denmark, everything is closer". 2017 har vi lyckats skapa en 13 procentig ökning av uppmärsamheten i Tyskland för våra mötesmöjligheter för både Danmark och Köpenhamn som kan bli nästa mötesdestination bland köpare på den tyska marknaden", säger Erik Mortensen, chef för Business Events Denmark.

Erik Mortensen framhäver också att kampanjen överträffade de tidigare branschundersökningarna med hela 54 procent när det gäller interaktion från de tilltänkta kunderna. Sammantaget mycket uppmuntrande siffror vilket innebär att marknaden kommer att få se mer dansk digital marknadsföring från Business Events Denmarkuinder 2018.

"Det som vi har lärt oss år 2017 är att det digitala erbjudandet är en perfekt plattform för oss att överbrygga klyftan mellan viktiga fysiska kundkontaktpunkter som IBTM World och IMEX och behovet av att också öka uppmärksamheten av både Danmark och Köpenhamn hos fler potentiella köpare på marknaden. Vi behöver därför inte längre säljare på marknaderna. Istället är ambitionen att vara ständigt närvarande digitalt och ständigt närvarande med stor satsning på marknadsföring om varför Danmark är det riktiga resmålet för mötesplanerare", säger Erik Mortensen.

 

Nya trendrapporter stöder Business Event Danmarks strategi:

"Vi vet att köpare inte kan och inte kommer att vänta på en branschmässa, eller en workshop eller en FAM-trip för at köpa ett mötesevent i Danmark. De går in på Google, Youtube, LinkedIn, Facebook etc. precis som alla andra när de behöver något eller vill inspireras. Här möter de oss med ökande kraft. Strategin är att den här första kontakten är starten på en bra kundresa som förhoppningsvis slutar med ett stort business event i Danmark med töd av någon av våra många professionella partners", säger Erik Mortensen.

-------------------------------------------------- ---------------------------------------------- Fakta

2017 lanserade Business Events Denmark en massiv ny online-kampanj kring det nya "In Denmark , everything is closer brand".  Läs mer: www.everythingiscloser.dk