platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Henrik Larsson ny HR Director på Resia Travel Group

Henrik Larsson blir ny HR Director på Resia Travel Group. Med en lång erfarenhet från företag som Semcon, Volvo Cars och Finnveden kliver han över till resebranschen för att säkerställa att Resia Travel Group attraherar och utvecklar talangfulla medarbetare.

– Jag kommer att ha en bred roll där det ytterst handlar om att vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med de allra bästa och mest engagerade medarbetarna i branschen. RTG har ett starkt medarbetarlöfte, och jag ser fram emot att vara med och levandegöra detta både inom och utanför företaget, säger Henrik Larsson, HR Director på Resia Travel Group.

Henrik Larsson har lång erfarenhet inom HR och kommer senast från Semcon, där han i sex år varit HR-chef för det globala affärsområdet Engineering Services, med cirka 1500 anställda.

– Även inom teknikkonsultbranschen är det en ruggig konkurrens om medarbetare, så att jobba med employer branding har bland annat varit ett stort fokus för mig. I grunden handlar det om att visa att vi har schyssta karriärvägar, attraktiva personalförmåner och står för någonting bra. Det är viktigt att förstå och agera utifrån att det främst är medarbetarna själva som bygger varumärket, säger Henrik

– Vi ser verkligen fram emot att välkomna Henrik till oss. Han har en lång och spännande erfarenhet med sig, och en härlig energi. Jag är övertygad om att han kommer att ta sig an sitt nya uppdrag på ett utomordentligt sätt, säger Eva Moen, CEO på Resia Travel Group.