platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Uppsala växer som evenemangsstad

Evenemangsstaden Uppsala är i ständig utveckling, och antalet förfrågningar har ökat markant under våren.

I år har 17 nya större evenemang tillkommit, däribland TUPP, scenkonstfestivalen som ägde rum på Uppsala Stadsteater i april och Kulturernas Karneval som blev ett uppskattat inslag i gatubilden i maj. Uppsala Pride genomförs i slutet av maj och har i år ett brett program som kommer att kunna locka många besökare.

Tävlingsstaden Uppsala är ett samarbetsprojekt mellan Fyrishov, Uppsala kommun, Uppsala Tourism, hotellnäringen och många av Uppsalas idrottsföreningar. I år omfattar Tävlingsstaden Uppsala 24 stora tävlingar. Efter framgångarna inom bandy, basket, innebandy och ishockey kan det med stolthet konstateras att Uppsala gör skäl för sin femteplats som ledande idrottskommun i Sverige. Läs mer om tävlingsstaden på www.unt.se och www.uppsala.to.

I vår lanseras ett helt nytt samarbetsprojekt – Kulturstaden Uppsala. I projektet samverkar 10 stora kulturevenemang med målet att profilera Uppsala som en spännande och nyskapande kulturstad för Uppsalabor och tillresande. Genom samarbetet vill deltagarna utveckla marknadsföringen och nå nya målgrupper för de olika evenemangen i projektet. Initiativtagare är Uppsala kommun, som står för projektledningen, och Uppsala Tourism som medverkar i projektstyrning och projektutveckling.