nyheter
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
RSS
rss_icon
Länkar
Uppsala växer som evenemangsstad

Evenemangsstaden Uppsala är i ständig utveckling, och antalet förfrågningar har ökat markant under våren.

I år har 17 nya större evenemang tillkommit, däribland TUPP, scenkonstfestivalen som ägde rum på Uppsala Stadsteater i april och Kulturernas Karneval som blev ett uppskattat inslag i gatubilden i maj. Uppsala Pride genomförs i slutet av maj och har i år ett brett program som kommer att kunna locka många besökare.

Tävlingsstaden Uppsala är ett samarbetsprojekt mellan Fyrishov, Uppsala kommun, Uppsala Tourism, hotellnäringen och många av Uppsalas idrottsföreningar. I år omfattar Tävlingsstaden Uppsala 24 stora tävlingar. Efter framgångarna inom bandy, basket, innebandy och ishockey kan det med stolthet konstateras att Uppsala gör skäl för sin femteplats som ledande idrottskommun i Sverige. Läs mer om tävlingsstaden på www.unt.se och www.uppsala.to.

I vår lanseras ett helt nytt samarbetsprojekt – Kulturstaden Uppsala. I projektet samverkar 10 stora kulturevenemang med målet att profilera Uppsala som en spännande och nyskapande kulturstad för Uppsalabor och tillresande. Genom samarbetet vill deltagarna utveckla marknadsföringen och nå nya målgrupper för de olika evenemangen i projektet. Initiativtagare är Uppsala kommun, som står för projektledningen, och Uppsala Tourism som medverkar i projektstyrning och projektutveckling.