platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
Uppsala växer som evenemangsstad

Evenemangsstaden Uppsala är i ständig utveckling, och antalet förfrågningar har ökat markant under våren.

I år har 17 nya större evenemang tillkommit, däribland TUPP, scenkonstfestivalen som ägde rum på Uppsala Stadsteater i april och Kulturernas Karneval som blev ett uppskattat inslag i gatubilden i maj. Uppsala Pride genomförs i slutet av maj och har i år ett brett program som kommer att kunna locka många besökare.

Tävlingsstaden Uppsala är ett samarbetsprojekt mellan Fyrishov, Uppsala kommun, Uppsala Tourism, hotellnäringen och många av Uppsalas idrottsföreningar. I år omfattar Tävlingsstaden Uppsala 24 stora tävlingar. Efter framgångarna inom bandy, basket, innebandy och ishockey kan det med stolthet konstateras att Uppsala gör skäl för sin femteplats som ledande idrottskommun i Sverige. Läs mer om tävlingsstaden på www.unt.se och www.uppsala.to.

I vår lanseras ett helt nytt samarbetsprojekt – Kulturstaden Uppsala. I projektet samverkar 10 stora kulturevenemang med målet att profilera Uppsala som en spännande och nyskapande kulturstad för Uppsalabor och tillresande. Genom samarbetet vill deltagarna utveckla marknadsföringen och nå nya målgrupper för de olika evenemangen i projektet. Initiativtagare är Uppsala kommun, som står för projektledningen, och Uppsala Tourism som medverkar i projektstyrning och projektutveckling.