nyheter
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De tio mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent.
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas en miljon euro.
RSS
rss_icon
Länkar
Uppsala växer som evenemangsstad

Evenemangsstaden Uppsala är i ständig utveckling, och antalet förfrågningar har ökat markant under våren.

I år har 17 nya större evenemang tillkommit, däribland TUPP, scenkonstfestivalen som ägde rum på Uppsala Stadsteater i april och Kulturernas Karneval som blev ett uppskattat inslag i gatubilden i maj. Uppsala Pride genomförs i slutet av maj och har i år ett brett program som kommer att kunna locka många besökare.

Tävlingsstaden Uppsala är ett samarbetsprojekt mellan Fyrishov, Uppsala kommun, Uppsala Tourism, hotellnäringen och många av Uppsalas idrottsföreningar. I år omfattar Tävlingsstaden Uppsala 24 stora tävlingar. Efter framgångarna inom bandy, basket, innebandy och ishockey kan det med stolthet konstateras att Uppsala gör skäl för sin femteplats som ledande idrottskommun i Sverige. Läs mer om tävlingsstaden på www.unt.se och www.uppsala.to.

I vår lanseras ett helt nytt samarbetsprojekt – Kulturstaden Uppsala. I projektet samverkar 10 stora kulturevenemang med målet att profilera Uppsala som en spännande och nyskapande kulturstad för Uppsalabor och tillresande. Genom samarbetet vill deltagarna utveckla marknadsföringen och nå nya målgrupper för de olika evenemangen i projektet. Initiativtagare är Uppsala kommun, som står för projektledningen, och Uppsala Tourism som medverkar i projektstyrning och projektutveckling.