nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Uppsala växer som evenemangsstad

Evenemangsstaden Uppsala är i ständig utveckling, och antalet förfrågningar har ökat markant under våren.

I år har 17 nya större evenemang tillkommit, däribland TUPP, scenkonstfestivalen som ägde rum på Uppsala Stadsteater i april och Kulturernas Karneval som blev ett uppskattat inslag i gatubilden i maj. Uppsala Pride genomförs i slutet av maj och har i år ett brett program som kommer att kunna locka många besökare.

Tävlingsstaden Uppsala är ett samarbetsprojekt mellan Fyrishov, Uppsala kommun, Uppsala Tourism, hotellnäringen och många av Uppsalas idrottsföreningar. I år omfattar Tävlingsstaden Uppsala 24 stora tävlingar. Efter framgångarna inom bandy, basket, innebandy och ishockey kan det med stolthet konstateras att Uppsala gör skäl för sin femteplats som ledande idrottskommun i Sverige. Läs mer om tävlingsstaden på www.unt.se och www.uppsala.to.

I vår lanseras ett helt nytt samarbetsprojekt – Kulturstaden Uppsala. I projektet samverkar 10 stora kulturevenemang med målet att profilera Uppsala som en spännande och nyskapande kulturstad för Uppsalabor och tillresande. Genom samarbetet vill deltagarna utveckla marknadsföringen och nå nya målgrupper för de olika evenemangen i projektet. Initiativtagare är Uppsala kommun, som står för projektledningen, och Uppsala Tourism som medverkar i projektstyrning och projektutveckling.