nyheter
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels
utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar.
satsning för ökad konkurrenskraft
​Stor omställningsinsats
för skånska mötesanläggningar.
400 startande
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
arrangeras av Föreningen För Mörkrets och Kylans Glada Vänner.
Network Readiness Index
Sverige rankas etta i världen på digital samhällsomvandling
I NRIs årliga jämförelse av länders förmåga att tillvarata digitaliseringens möjligheter.
RSS
rss_icon
Länkar
Karlstad CCC storsatsar på mat och dryck

Konferens- och kongressanläggningen Karlstad CCC storsatsar på mat- och dryckupplevelser under publika event. Restaurang 1584, Café Klarälven och Haga Bar är tre nyheter som besökare får ta del av, men bara när ”fun is in town”. De tre popup-nyheterna kommer bara vara öppen när huset har publika event.

– Vi har ett grymt kök som är mycket uppskattat bland våra besökare och vi har märkt av en större efterfrågan på upplevelser i samband med publika event. Efterfrågan har dessutom blivit större, ju fler event vi har haft i huset. Därför har vi tagit fram tre nya koncept för våra eventbesökare. Med parollen ”Open when fun is in town” kommer dessa nyheter bara vara öppna när vi har publika event, säger Mattias Nord, vd på Karlstad CCC.

Restaurang 1584 kommer erbjuda mat och dryck innan föreställningar, medans Haga Bar erbjuder dryck både innan och under föreställningar. Dessutom får kioskverksamheten ta större plats genom Café Klarälven.

– Vi satsar även på digitalisering och förenkling av kommunikation med våra eventbesökare. Tillsammans med Great Event of Karlstad, Ticketmaster och Scalateatern arbetar vi just nu med att lansera en app som kommer underlätta köptillfället för besökarna. Genom appen kommer besökarna kunna handla både i restaurang, bar och kiosk och slippa kö. Allt för bästa möjliga upplevelse, avslutar Mattias Nord.

Restaurang 1584, Haga Bar och Café Klarälven kommer lanseras i samband med event i oktober månad.

-----------------------------------------------------------------------------------------------Visit Karlstad AB har till uppdrag att samordna och utveckla Karlstads attraktionskraft som kongress- och konferensstad. En viktig uppgift är att driva Karlstad CCC, ett av Nordens största kongress- och kulturhus, som invigdes i januari 2011.Visit Karlstad AB bildades 2009 och ägs av det lokala näringslivet (51 procent) och Karlstads kommun (49 procent).