platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
hotellnytt
Radisson Hotel Group
blir världens första hotellkoncern som erbjuder koldioxidnegativa möten.
300 deltagare kommer
Internationell bordtennistävling
för ungdomar till Helsingborg.
nytt jobb
Åsa Wirén
ny CFO för Scandic Hotels.
Magisk svit fortsätter
Göteborg vinner internationellt pris
för Hållbarhetsarbetet för femte året i rad.
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
RSS
rss_icon
Länkar
Karlstad CCC storsatsar på mat och dryck

Konferens- och kongressanläggningen Karlstad CCC storsatsar på mat- och dryckupplevelser under publika event. Restaurang 1584, Café Klarälven och Haga Bar är tre nyheter som besökare får ta del av, men bara när ”fun is in town”. De tre popup-nyheterna kommer bara vara öppen när huset har publika event.

– Vi har ett grymt kök som är mycket uppskattat bland våra besökare och vi har märkt av en större efterfrågan på upplevelser i samband med publika event. Efterfrågan har dessutom blivit större, ju fler event vi har haft i huset. Därför har vi tagit fram tre nya koncept för våra eventbesökare. Med parollen ”Open when fun is in town” kommer dessa nyheter bara vara öppna när vi har publika event, säger Mattias Nord, vd på Karlstad CCC.

Restaurang 1584 kommer erbjuda mat och dryck innan föreställningar, medans Haga Bar erbjuder dryck både innan och under föreställningar. Dessutom får kioskverksamheten ta större plats genom Café Klarälven.

– Vi satsar även på digitalisering och förenkling av kommunikation med våra eventbesökare. Tillsammans med Great Event of Karlstad, Ticketmaster och Scalateatern arbetar vi just nu med att lansera en app som kommer underlätta köptillfället för besökarna. Genom appen kommer besökarna kunna handla både i restaurang, bar och kiosk och slippa kö. Allt för bästa möjliga upplevelse, avslutar Mattias Nord.

Restaurang 1584, Haga Bar och Café Klarälven kommer lanseras i samband med event i oktober månad.

-----------------------------------------------------------------------------------------------Visit Karlstad AB har till uppdrag att samordna och utveckla Karlstads attraktionskraft som kongress- och konferensstad. En viktig uppgift är att driva Karlstad CCC, ett av Nordens största kongress- och kulturhus, som invigdes i januari 2011.Visit Karlstad AB bildades 2009 och ägs av det lokala näringslivet (51 procent) och Karlstads kommun (49 procent).