platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
RSS
rss_icon
Länkar
Yasuragi anställer Markus Hellgren som ny Trevenue Manager

Det japanska spa- och konferenshotellet Yasuragi anställer Markus Hellgren som ny Trevenue Manager.

Markus har en gedigen utbildningsbakgrund, med bland annat en Master of Business Administration & Organizational Leadership från Åbo Akademi, School of Business. Han kommer senast från en liknande position på Goodyear & Dunlop Tyres.

– Allt fler inom hotellindustrin anställer en Trevenue, Total Revenue Manager. Vi ser en oerhörd fördel med att få in Markus i vårt team, särskilt som han kommer från en helt annan bransch och därmed kommer ge oss nya perspektiv på intäktsstyrning, säger Sunniva Fallan Röd, vd på Yasuragi.

Markus kommer att ingå i ledningsgruppen och ansvara för företagets försäljning inom alla avdelningar med särskilt fokus på möten, event och konferenser.

– Jag ser verkligen fram emot att ta över denna roll, särskilt nu när Yasuragi har investerat i en omfattande ombyggnation och renovering av anläggningen, kommenterar Markus Hellgren.

Yasuragi har allt sedan starten 1997 haft det japanska badet som en grundsten i sitt koncept. Inspirationen till hela verksamheten kommer från det japanska, vare sig det gäller estetik, matupplevelser eller aktiviteter. Att man nu bygger om det japanska badet är ett naturligt steg i att fortsätta förfina och utveckla det japanska arv man har att förvalta. Förutom att badet har byggts om, har man även renoverat hotellrum och restauranger. I januari 2018 öppnar det nya japanska badet.