nyheter
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
RSS
rss_icon
Länkar
Best Western lanserar varumärket Sure Hotel

Under det nya varumärket Sure Hotel får Best Westerns gäster tillgång till hotell med stor individuell prägel, samtidigt som de kan utnyttja den stora kedjans bokningssystem och bonusprogram. Målet är att bli Skandinaviens ledande hotellvarumärke i mellansegmentet genom att erbjuda en ny kategori av personliga och privatägda hotell, med den större kedjans fördelar.

Varumärket lanserades i slutet av 2016 på den amerikanska marknaden med ett mycket positivt mottagande och över 100 hotell finns i pipeline för att öppna i en snar framtid.

I oktober lanseras de första Sure Hotel-hotellen i Skandinavien, när Hotel Esplanade i Stockholm, Frimurarehotellet i Kalmar, Tylebäck Hotell & Konferens i Halmstad, Hotell Roslagen i Norrtälje, Motell Lagan i Ljungby, Hotel Statt i Hässleholm, Hotell Hovs Hallar på Bjärehalvön och Hotel Savoy i Karlstad ansluter sig till varumärket.

Diskussioner förs med ett stort antal hotell och målet är att ha ett 50-tal Sure Hotel på den skandinaviska marknaden inom en inte allt för avlägsen framtid.

– Vår ambition är att fortsätta utveckla Best Western med hotell av hög kvalitet på strategiskt viktiga destinationer. Sure Hotel öppnar för fler hotell i mellanklass-segmentet och ger oss möjlighet att växa med det som är Best Westerns signum – personliga och privatägda hotell som erbjuder något mer än den standardiserade hotellupplevelsen, säger Johan Kukacka, vd för Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien.

Sure Hotel kommer att distribueras på Best Westerns plattformar och ingå i kedjans lojalitetsprogram Best Western Rewards. För hotellen innebär det bland annat att deras gäster får poäng som kan utnyttjas på något av de tusentals olika privatägda hotell runt om i världen som ingår i Best Western-familjen. Utöver lojalitetsprogrammet får hotellen stöd inom distribution, försäljning, marknadsföring och inköp från Best Westerns nätverk samt avtal med inköpsorganisationen Nores.

----------------------------------------------------------------------------------------------Best Western Hotels & Resorts är en global hotellkedja bestående av 4 100 hotell privatägda hotell i mer än 100 länder. I Skandinavien, som utgår från huvudkontoret i Sundbyberg, har Best Western 130 hotell på ett hundratal orter. Best Western erbjuder 10 varumärken för att tillgodose såväl kunder som hotellägare på de olika marknaderna. Best Western har mer än 70 års samlad erfarenhet av hotellbranschen och erbjuder ett kvalitetssäkrat boende med engagerat värdskap och en personlig prägel på vart och ett av sina hotell världen över.

.