platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
Kellerman
I have a feeling we are not in Kansas anymore
Roger Kellerman om att stå inför en värld där gamla regler inte längre gäller.
RSS
rss_icon
Länkar
Best Western lanserar varumärket Sure Hotel

Under det nya varumärket Sure Hotel får Best Westerns gäster tillgång till hotell med stor individuell prägel, samtidigt som de kan utnyttja den stora kedjans bokningssystem och bonusprogram. Målet är att bli Skandinaviens ledande hotellvarumärke i mellansegmentet genom att erbjuda en ny kategori av personliga och privatägda hotell, med den större kedjans fördelar.

Varumärket lanserades i slutet av 2016 på den amerikanska marknaden med ett mycket positivt mottagande och över 100 hotell finns i pipeline för att öppna i en snar framtid.

I oktober lanseras de första Sure Hotel-hotellen i Skandinavien, när Hotel Esplanade i Stockholm, Frimurarehotellet i Kalmar, Tylebäck Hotell & Konferens i Halmstad, Hotell Roslagen i Norrtälje, Motell Lagan i Ljungby, Hotel Statt i Hässleholm, Hotell Hovs Hallar på Bjärehalvön och Hotel Savoy i Karlstad ansluter sig till varumärket.

Diskussioner förs med ett stort antal hotell och målet är att ha ett 50-tal Sure Hotel på den skandinaviska marknaden inom en inte allt för avlägsen framtid.

– Vår ambition är att fortsätta utveckla Best Western med hotell av hög kvalitet på strategiskt viktiga destinationer. Sure Hotel öppnar för fler hotell i mellanklass-segmentet och ger oss möjlighet att växa med det som är Best Westerns signum – personliga och privatägda hotell som erbjuder något mer än den standardiserade hotellupplevelsen, säger Johan Kukacka, vd för Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien.

Sure Hotel kommer att distribueras på Best Westerns plattformar och ingå i kedjans lojalitetsprogram Best Western Rewards. För hotellen innebär det bland annat att deras gäster får poäng som kan utnyttjas på något av de tusentals olika privatägda hotell runt om i världen som ingår i Best Western-familjen. Utöver lojalitetsprogrammet får hotellen stöd inom distribution, försäljning, marknadsföring och inköp från Best Westerns nätverk samt avtal med inköpsorganisationen Nores.

----------------------------------------------------------------------------------------------Best Western Hotels & Resorts är en global hotellkedja bestående av 4 100 hotell privatägda hotell i mer än 100 länder. I Skandinavien, som utgår från huvudkontoret i Sundbyberg, har Best Western 130 hotell på ett hundratal orter. Best Western erbjuder 10 varumärken för att tillgodose såväl kunder som hotellägare på de olika marknaderna. Best Western har mer än 70 års samlad erfarenhet av hotellbranschen och erbjuder ett kvalitetssäkrat boende med engagerat värdskap och en personlig prägel på vart och ett av sina hotell världen över.

.