platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
hotellnytt
Scandic lanserar nytt hotellvarumärke
öppnar fem hotell som ska heta Scandic GO.
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
RSS
rss_icon
Länkar
Elin Stenman ny marknadschef på Destination Eskilstuna

Den 1 september tillträder Elin Stenman den nya tjänsten som marknadschef på Destination Eskilstuna. Elin Stenman har arbetat i organisationen sedan 2012, sedan 2015 med ett allt större ansvar för varumärkesarbetet under konceptet Eskilstuna gör evolution. Nu effektiviseras arbetet med att göra destinationen och platsvarumärket Eskilstuna känt.

– Jag är ny i den här rollen men jag känner till förutsättningarna väl och vet att vi måste göra hårda prioriteringar för att få ut så hög effekt som möjligt med begränsade resurser. Vi är en kommun med många tillgångar och stor potential, men Eskilstuna är tyvärr relativt okänt både i Mälardalen och övriga Sverige, säger Elin Stenman.

Under 2016 växte marknadsavdelningen med en digital marketing manager och ytterligare en kommunikatör. Från och med 1 september kommer även turistbyråns personal att hamna under den nya marknadschefens ansvar. Antalet besökare till turistbyrån har minskat under flera år medan kontakterna i digitala kanaler ökar. Turistinformatörerna kommer därför under lågsäsong att arbeta från Rothoffsvillan, tillsammans med övriga marknadsavdelningen. De nås via telefon och digitala kanaler och den tid som frigörs kommer att läggas på att utveckla digital turistinformation. Centrum1 på Fristadstorget blir under perioden en av ett tiotal infopoints i kommunen, där man erbjuder en enklare turistinformation.

– Genom de förändringar vi gör nu och att jag tar plats i ledningsgruppen så blir det tydligare att marknadsföring av varumärket Eskilstuna är ett eget affärsområde med egna prioriteringar och inte i första hand en stödfunktion för övriga områden. Jag ser fram emot att vi ska kunna arbeta mer systematiskt med marknadsföring av destinationen Eskilstuna, säger Elin Stenman.