platsannonser
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
växande turism
Ökad kryssningstrafik till Malmö
Nio fartyg till Malmö i år.
hotellindustri i förändring
Var femte svensk
vill ha hotellrum med kök.
kunskapsstatistik
UIA placerar Sydkorea och Seoul
högst upp på listan för första gången någonsin.
hotell
Elite Hotels
är tilltänkt operatör för kulturhushotellet i Skellefteå.
events kapar möten
Nytt stort ridsportevenemang
till Stockholm 2019.
på nytt jobb
Jessica Norberg
ny hotelldirektör på Haymarket by Scandic.
Hotellnytt
Scandic tecknar avtal
för nytt hotell i Helsingfors.
Umeå
Konferens med fokus på glädje i matematiken
lockar 800 deltagare från 49 länder.
möten skapar events
Estlands största vetenskapliga kongress någonsin,
EGOS, öppnar idag.
events skapar möten
Halmstad står som värdstad
för SM-veckan 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Elin Stenman ny marknadschef på Destination Eskilstuna

Den 1 september tillträder Elin Stenman den nya tjänsten som marknadschef på Destination Eskilstuna. Elin Stenman har arbetat i organisationen sedan 2012, sedan 2015 med ett allt större ansvar för varumärkesarbetet under konceptet Eskilstuna gör evolution. Nu effektiviseras arbetet med att göra destinationen och platsvarumärket Eskilstuna känt.

– Jag är ny i den här rollen men jag känner till förutsättningarna väl och vet att vi måste göra hårda prioriteringar för att få ut så hög effekt som möjligt med begränsade resurser. Vi är en kommun med många tillgångar och stor potential, men Eskilstuna är tyvärr relativt okänt både i Mälardalen och övriga Sverige, säger Elin Stenman.

Under 2016 växte marknadsavdelningen med en digital marketing manager och ytterligare en kommunikatör. Från och med 1 september kommer även turistbyråns personal att hamna under den nya marknadschefens ansvar. Antalet besökare till turistbyrån har minskat under flera år medan kontakterna i digitala kanaler ökar. Turistinformatörerna kommer därför under lågsäsong att arbeta från Rothoffsvillan, tillsammans med övriga marknadsavdelningen. De nås via telefon och digitala kanaler och den tid som frigörs kommer att läggas på att utveckla digital turistinformation. Centrum1 på Fristadstorget blir under perioden en av ett tiotal infopoints i kommunen, där man erbjuder en enklare turistinformation.

– Genom de förändringar vi gör nu och att jag tar plats i ledningsgruppen så blir det tydligare att marknadsföring av varumärket Eskilstuna är ett eget affärsområde med egna prioriteringar och inte i första hand en stödfunktion för övriga områden. Jag ser fram emot att vi ska kunna arbeta mer systematiskt med marknadsföring av destinationen Eskilstuna, säger Elin Stenman.