platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Elin Stenman ny marknadschef på Destination Eskilstuna

Den 1 september tillträder Elin Stenman den nya tjänsten som marknadschef på Destination Eskilstuna. Elin Stenman har arbetat i organisationen sedan 2012, sedan 2015 med ett allt större ansvar för varumärkesarbetet under konceptet Eskilstuna gör evolution. Nu effektiviseras arbetet med att göra destinationen och platsvarumärket Eskilstuna känt.

– Jag är ny i den här rollen men jag känner till förutsättningarna väl och vet att vi måste göra hårda prioriteringar för att få ut så hög effekt som möjligt med begränsade resurser. Vi är en kommun med många tillgångar och stor potential, men Eskilstuna är tyvärr relativt okänt både i Mälardalen och övriga Sverige, säger Elin Stenman.

Under 2016 växte marknadsavdelningen med en digital marketing manager och ytterligare en kommunikatör. Från och med 1 september kommer även turistbyråns personal att hamna under den nya marknadschefens ansvar. Antalet besökare till turistbyrån har minskat under flera år medan kontakterna i digitala kanaler ökar. Turistinformatörerna kommer därför under lågsäsong att arbeta från Rothoffsvillan, tillsammans med övriga marknadsavdelningen. De nås via telefon och digitala kanaler och den tid som frigörs kommer att läggas på att utveckla digital turistinformation. Centrum1 på Fristadstorget blir under perioden en av ett tiotal infopoints i kommunen, där man erbjuder en enklare turistinformation.

– Genom de förändringar vi gör nu och att jag tar plats i ledningsgruppen så blir det tydligare att marknadsföring av varumärket Eskilstuna är ett eget affärsområde med egna prioriteringar och inte i första hand en stödfunktion för övriga områden. Jag ser fram emot att vi ska kunna arbeta mer systematiskt med marknadsföring av destinationen Eskilstuna, säger Elin Stenman.