platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mat och möten
Unik middagsupplevelse i 3D
kommer till At Six i Stockholm
möten är affärer
Zoo och Bakken tar upp kampen
med Tivoli för att locka större publik.
möten är affärer
Jehovas Vittnen
återvänder till Sundsvall.
förädla och förflytta kunskap
Hela Europas
outdoor-industri till Skåne.
hotellnytt
Clarion Hotel Örebro
åter i topp på TripAdvisors prestigefyllda lista.
svenska möten
Nu digitaliseras
mötesbokningar.
hotellnytt
Hotel Hellstens Glashus
firar 1-års jubileum.
flygnytt
Skellefteå Airport
får chartertrafik till Thailand.
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
RSS
rss_icon
Länkar
Elin Stenman ny marknadschef på Destination Eskilstuna

Den 1 september tillträder Elin Stenman den nya tjänsten som marknadschef på Destination Eskilstuna. Elin Stenman har arbetat i organisationen sedan 2012, sedan 2015 med ett allt större ansvar för varumärkesarbetet under konceptet Eskilstuna gör evolution. Nu effektiviseras arbetet med att göra destinationen och platsvarumärket Eskilstuna känt.

– Jag är ny i den här rollen men jag känner till förutsättningarna väl och vet att vi måste göra hårda prioriteringar för att få ut så hög effekt som möjligt med begränsade resurser. Vi är en kommun med många tillgångar och stor potential, men Eskilstuna är tyvärr relativt okänt både i Mälardalen och övriga Sverige, säger Elin Stenman.

Under 2016 växte marknadsavdelningen med en digital marketing manager och ytterligare en kommunikatör. Från och med 1 september kommer även turistbyråns personal att hamna under den nya marknadschefens ansvar. Antalet besökare till turistbyrån har minskat under flera år medan kontakterna i digitala kanaler ökar. Turistinformatörerna kommer därför under lågsäsong att arbeta från Rothoffsvillan, tillsammans med övriga marknadsavdelningen. De nås via telefon och digitala kanaler och den tid som frigörs kommer att läggas på att utveckla digital turistinformation. Centrum1 på Fristadstorget blir under perioden en av ett tiotal infopoints i kommunen, där man erbjuder en enklare turistinformation.

– Genom de förändringar vi gör nu och att jag tar plats i ledningsgruppen så blir det tydligare att marknadsföring av varumärket Eskilstuna är ett eget affärsområde med egna prioriteringar och inte i första hand en stödfunktion för övriga områden. Jag ser fram emot att vi ska kunna arbeta mer systematiskt med marknadsföring av destinationen Eskilstuna, säger Elin Stenman.