platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
pantersprång
Rekordstor ökning av videokonferenser
på Karolinska Universitetssjukhuset.
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny marknadsansvarig och projektledare till Destination Uppsala

I september tillträder Helena Bovin som marknadsansvarig och Ola Rosén som projektledare på Destination Uppsala AB. Helena Bovin kommer som marknadsansvarig ha det operativa ansvaret för bolagets marknadsfrågor och aktiviteter samt ansvara för kontakt med partners och avtal. Ola Rosén kommer främst arbeta med att projektleda bandyfinalerna i Uppsala.

Helena Bovin kommer närmast från Nordic Choice Hotels där hon ansvarat för marknadsföring och kommunikation av varumärket Clarion Hotel i Norden. Hon tar med sig värdefull erfarenhet från besöksnäringen och en stark digital kompetens. Helena har också mer än tio års erfarenhet inom språkresebranschen med försäljning och internationella samarbetspartners som fokus.

– Jag har bott i Uppsala i närmare 20 år och älskar verkligen staden! Det är en fantastisk möjlighet att nu få ta aktiv del i arbetet med Uppsalas varumärke och att samarbeta med lokala aktörer för att tillsammans öka antalet besökare till destinationen.

Ola Rosén lämnar sitt arbete på Malta där han jobbat inom spelbranschen. Hans rötter finns annars i Dalarna, där han bland annat arbetat på Dalatravet med liknande uppgifter som väntar i projektledarrollen hos Destination Uppsala.

– Efter ett par år utomlands ska det bli fantastiskt kul att komma till Uppsala och få vara med att utveckla och stärka stadens besöksnäring. Jag själv har en examen inom Sports Marketing och har haft förmånen att få arbeta med mitt stora intresse sport sedan dess. Därför är det extra glädjande att Uppsala återigen får stå värd för SM-finalerna i bandy på Studenternas.

– Jag är mycket nöjd med rekryteringarna och tror att både Helena och Ola kommer att bidra stort till bolagets utveckling med sina kompetenser. Vi är ett kul team av duktiga människor som nu får välbehövlig förstärkning, säger Tiina Mykkänen, vd på Destination Uppsala.