nyheter
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels
utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
400 startande
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
arrangeras av Föreningen För Mörkrets och Kylans Glada Vänner.
Network Readiness Index
Sverige rankas etta i världen på digital samhällsomvandling
I NRIs årliga jämförelse av länders förmåga att tillvarata digitaliseringens möjligheter.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny marknadsansvarig och projektledare till Destination Uppsala

I september tillträder Helena Bovin som marknadsansvarig och Ola Rosén som projektledare på Destination Uppsala AB. Helena Bovin kommer som marknadsansvarig ha det operativa ansvaret för bolagets marknadsfrågor och aktiviteter samt ansvara för kontakt med partners och avtal. Ola Rosén kommer främst arbeta med att projektleda bandyfinalerna i Uppsala.

Helena Bovin kommer närmast från Nordic Choice Hotels där hon ansvarat för marknadsföring och kommunikation av varumärket Clarion Hotel i Norden. Hon tar med sig värdefull erfarenhet från besöksnäringen och en stark digital kompetens. Helena har också mer än tio års erfarenhet inom språkresebranschen med försäljning och internationella samarbetspartners som fokus.

– Jag har bott i Uppsala i närmare 20 år och älskar verkligen staden! Det är en fantastisk möjlighet att nu få ta aktiv del i arbetet med Uppsalas varumärke och att samarbeta med lokala aktörer för att tillsammans öka antalet besökare till destinationen.

Ola Rosén lämnar sitt arbete på Malta där han jobbat inom spelbranschen. Hans rötter finns annars i Dalarna, där han bland annat arbetat på Dalatravet med liknande uppgifter som väntar i projektledarrollen hos Destination Uppsala.

– Efter ett par år utomlands ska det bli fantastiskt kul att komma till Uppsala och få vara med att utveckla och stärka stadens besöksnäring. Jag själv har en examen inom Sports Marketing och har haft förmånen att få arbeta med mitt stora intresse sport sedan dess. Därför är det extra glädjande att Uppsala återigen får stå värd för SM-finalerna i bandy på Studenternas.

– Jag är mycket nöjd med rekryteringarna och tror att både Helena och Ola kommer att bidra stort till bolagets utveckling med sina kompetenser. Vi är ett kul team av duktiga människor som nu får välbehövlig förstärkning, säger Tiina Mykkänen, vd på Destination Uppsala.