nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
Anders Leijon blir sälj- och marknadschef på Kolmården

Efter sommaren tillträder Anders Leijon som sälj- och marknadschef på Kolmården. Anders kommer närmast från Live Nation där han under många år fungerat som sälj- och marknadschef för Melodifestivalen.

”Min ambition är att tillsammans med Kolmårdens erfarna medarbetare, fortsätta arbetet med att utveckla, marknadsföra och erbjuda besöksupplevelser i världsklass för både privatpersoner och företag. Både gällande konferensarrangemang, intressanta och relevanta företagssamarbeten och positiva besöksupplevelser på både Kolmården och Vildmarkshotellet” säger Anders Leijon.

Anders har stor erfarenhet från försäljning, marknadsföring och stora musikevenemang och kommer främst att arbeta med affärsutveckling och med Kolmårdens partners. Han kommer också att bli en del i Kolmårdens ledningsgrupp.

”Kolmården har utvecklats mycket på senare år, men vi har fortfarande massor ogjort. Anders får en nyckelroll i det arbetet och vi är väldigt glada över att få välkomna honom till Kolmården” säger Christer Fogelmarck, koncernchef Parks and Resorts och t.f. vd för Kolmården.

Anders Leijon tillträder sin roll officiellt den 15 augusti.

Foto: Rickard Sjödén/Kolmården