platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
flygindustrin
Emirates finkammar världen
efter kabinpersonal – besöker trettio städer under sex veckor.
Helsingborg
Samhällstung vecka
med flera ministrar till H22 City Expo.
mot nytt uppdrag
Marie Jacobsson,
lämnar Meetx.
Turismen fördubblades mellan 2000-2018
Så vill metropolerna
få bukt med partyturismen.
Steg framåt
Sveriges DMO:er
tar nya kliv som aktiv och enad part inom svensk besöksnäring.
RSS
rss_icon
Länkar
Anders Leijon blir sälj- och marknadschef på Kolmården

Efter sommaren tillträder Anders Leijon som sälj- och marknadschef på Kolmården. Anders kommer närmast från Live Nation där han under många år fungerat som sälj- och marknadschef för Melodifestivalen.

”Min ambition är att tillsammans med Kolmårdens erfarna medarbetare, fortsätta arbetet med att utveckla, marknadsföra och erbjuda besöksupplevelser i världsklass för både privatpersoner och företag. Både gällande konferensarrangemang, intressanta och relevanta företagssamarbeten och positiva besöksupplevelser på både Kolmården och Vildmarkshotellet” säger Anders Leijon.

Anders har stor erfarenhet från försäljning, marknadsföring och stora musikevenemang och kommer främst att arbeta med affärsutveckling och med Kolmårdens partners. Han kommer också att bli en del i Kolmårdens ledningsgrupp.

”Kolmården har utvecklats mycket på senare år, men vi har fortfarande massor ogjort. Anders får en nyckelroll i det arbetet och vi är väldigt glada över att få välkomna honom till Kolmården” säger Christer Fogelmarck, koncernchef Parks and Resorts och t.f. vd för Kolmården.

Anders Leijon tillträder sin roll officiellt den 15 augusti.

Foto: Rickard Sjödén/Kolmården