nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic lanserar nytt möteskoncept

Den här veckan möter 2 000 av Scandics anställda närmare 10 000 kunder för att inspirera dem till bättre möten.

Scandics företagskunder får träffa certifierade mötesrådgivare, se tekniska lösningar, vara delaktiga i kreativa övningar och äta hälsosam mat.

Med sitt nya möteskoncept vill hotellkoncernen förändra sättet för hur 10 000 kunder planerar och genomför sina möten.

Målet är ha totalt 500 mötesrådgivare år 2020 på de nordiska hotellen.

Företagen har bjudits in för att testa det nya konceptet som har tagits fram som svar på uttalade behov hos hotellkoncernens företagskunder.

I arbetet med att utveckla möten har över 2 000 kunder och mötesbokare fått frågan vad som är viktigt för dem.

Mer än hälften tycker att deras möten är ineffektiva, och nio av tio chefer anser att möten är en viktig del för organisationer att bli framgångsrika.

Det som kunderna frågar efter är att få stöd utifrån sina mötesbehov, att få rätt energi i mötet och att genomförandet ska vara enkelt.

Med det som utgångspunkt erbjuder Scandic skräddarsydda lösningar och rådgivning från planeringsstadiet till genomförande och utvärdering med förhoppningen att förbättra kundernas möteskultur.

– Storsatsningen har tagits fram tillsammans med våra kunder och just därför känns det fantastiskt att lansera konceptet i Norden och Europa, säger Thomas Engelhart, kommersiell direktör för Scandic Hotels.

Mötesrådgivarna ska stötta företagen i att ta fram bättre möten baserat på företagets syfte och mål, oavsett vilken inriktning det är på mötet: utbildning, inspiration, innovation eller annat.

Satsningen att utbilda mötesrådgivare görs i samarbete med Hyper Island.

Det nya möteskonceptet innehåller flera andra nyheter och tjänster för att tillgodose framtidens mötesbehov. Kunden har till exepel möjlighet att välja bland tilläggstjänster som broadcasting och gamification.

Dessutom har ett nytt materbjudande tagits fram för att passa alla deltagare oavsett vilka matpreferenser de har.