platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Snabb tillväxt
IACC
får 63 nya medlemmar i Danmark.
forskning skapar möten
Vetenskapsrådet ger pengar
till forskarskola för lärare i idrott och hälsa.
prisbelönta
Hotell Kristina i Sigtuna
är vinnare av Ekoutmaningen 2018.
forskning skapar möten
Köpenhamn får globalt forskningscenter
mot antibiotikaresistens.
events skapar möten
Åre 2019 ISO-certifierade som hållbart event
Förväntas få 700 miljoner TV-tittare och locka 120 000 besökare.
innovationsfrämjare
Idag invigs Comfort Hotel Kista
och sänder Sveriges längst Businesspodd.
samordning och långsiktighet
Kreativa industrin växlar upp
med ny organisation.
Awardswinning
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för tredje året.
Events skapar möten
​Para-EM i bordtennis
till Helsingborg 2019.
hotellnytt
Massivt engagemang för att namnge Mölndalshotell
Det nya namnet är Quality Hotel The Weaver.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic lanserar nytt möteskoncept

Den här veckan möter 2 000 av Scandics anställda närmare 10 000 kunder för att inspirera dem till bättre möten.

Scandics företagskunder får träffa certifierade mötesrådgivare, se tekniska lösningar, vara delaktiga i kreativa övningar och äta hälsosam mat.

Med sitt nya möteskoncept vill hotellkoncernen förändra sättet för hur 10 000 kunder planerar och genomför sina möten.

Målet är ha totalt 500 mötesrådgivare år 2020 på de nordiska hotellen.

Företagen har bjudits in för att testa det nya konceptet som har tagits fram som svar på uttalade behov hos hotellkoncernens företagskunder.

I arbetet med att utveckla möten har över 2 000 kunder och mötesbokare fått frågan vad som är viktigt för dem.

Mer än hälften tycker att deras möten är ineffektiva, och nio av tio chefer anser att möten är en viktig del för organisationer att bli framgångsrika.

Det som kunderna frågar efter är att få stöd utifrån sina mötesbehov, att få rätt energi i mötet och att genomförandet ska vara enkelt.

Med det som utgångspunkt erbjuder Scandic skräddarsydda lösningar och rådgivning från planeringsstadiet till genomförande och utvärdering med förhoppningen att förbättra kundernas möteskultur.

– Storsatsningen har tagits fram tillsammans med våra kunder och just därför känns det fantastiskt att lansera konceptet i Norden och Europa, säger Thomas Engelhart, kommersiell direktör för Scandic Hotels.

Mötesrådgivarna ska stötta företagen i att ta fram bättre möten baserat på företagets syfte och mål, oavsett vilken inriktning det är på mötet: utbildning, inspiration, innovation eller annat.

Satsningen att utbilda mötesrådgivare görs i samarbete med Hyper Island.

Det nya möteskonceptet innehåller flera andra nyheter och tjänster för att tillgodose framtidens mötesbehov. Kunden har till exepel möjlighet att välja bland tilläggstjänster som broadcasting och gamification.

Dessutom har ett nytt materbjudande tagits fram för att passa alla deltagare oavsett vilka matpreferenser de har.