platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
omvärldsanalys
Sveriges största varumärken
förlorar över 100 miljarder SEK i värde.
72 procent bokat
Stark orderingång på Stockholmsmässan
inför 2022.
på nytt jobb
Scandic växlar upp
rekryteringstakten i Dalarna.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic lanserar nytt möteskoncept

Den här veckan möter 2 000 av Scandics anställda närmare 10 000 kunder för att inspirera dem till bättre möten.

Scandics företagskunder får träffa certifierade mötesrådgivare, se tekniska lösningar, vara delaktiga i kreativa övningar och äta hälsosam mat.

Med sitt nya möteskoncept vill hotellkoncernen förändra sättet för hur 10 000 kunder planerar och genomför sina möten.

Målet är ha totalt 500 mötesrådgivare år 2020 på de nordiska hotellen.

Företagen har bjudits in för att testa det nya konceptet som har tagits fram som svar på uttalade behov hos hotellkoncernens företagskunder.

I arbetet med att utveckla möten har över 2 000 kunder och mötesbokare fått frågan vad som är viktigt för dem.

Mer än hälften tycker att deras möten är ineffektiva, och nio av tio chefer anser att möten är en viktig del för organisationer att bli framgångsrika.

Det som kunderna frågar efter är att få stöd utifrån sina mötesbehov, att få rätt energi i mötet och att genomförandet ska vara enkelt.

Med det som utgångspunkt erbjuder Scandic skräddarsydda lösningar och rådgivning från planeringsstadiet till genomförande och utvärdering med förhoppningen att förbättra kundernas möteskultur.

– Storsatsningen har tagits fram tillsammans med våra kunder och just därför känns det fantastiskt att lansera konceptet i Norden och Europa, säger Thomas Engelhart, kommersiell direktör för Scandic Hotels.

Mötesrådgivarna ska stötta företagen i att ta fram bättre möten baserat på företagets syfte och mål, oavsett vilken inriktning det är på mötet: utbildning, inspiration, innovation eller annat.

Satsningen att utbilda mötesrådgivare görs i samarbete med Hyper Island.

Det nya möteskonceptet innehåller flera andra nyheter och tjänster för att tillgodose framtidens mötesbehov. Kunden har till exepel möjlighet att välja bland tilläggstjänster som broadcasting och gamification.

Dessutom har ett nytt materbjudande tagits fram för att passa alla deltagare oavsett vilka matpreferenser de har.