nyheter
Bella Center växer
Bella Arena:
Ny arena i Köpenhamn med plats för 7 000 sittande gäster.
nytt jobb
Niklas Söderberg
lämnar SES som verksamhetschef.
världskongress
Stockholm en av finalisterna
för global museikongress 2025.
bra undersökning
Sponsorer är angelägna om att återvända till personliga möten
enligt från AIM Group Italien.
ny kunskap på väg
Viktig studie
visar att evenemangen är saknade.
nytt jobb
Sara Almkvist
ny vd för Växjö & Co.
hotellnyttt
Historisk tapetfabrik
inspiration när nytt hotell öppnar.
Rekordåret uteblev
Så påverkades mötes- och evenemangindustrin
i Uppsala av coronapandemin under 2020.
19 juni-31 oktober 2021
Ikoner
- fotografier av Larsåke Thuresson på Dunkers kulturhus, Helsingborg.
möten & Evenemang
Riksteatern, Sveriges största folkrörelse för scenkonst
förlägger sin kongress 2023 till Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic lanserar nytt möteskoncept

Den här veckan möter 2 000 av Scandics anställda närmare 10 000 kunder för att inspirera dem till bättre möten.

Scandics företagskunder får träffa certifierade mötesrådgivare, se tekniska lösningar, vara delaktiga i kreativa övningar och äta hälsosam mat.

Med sitt nya möteskoncept vill hotellkoncernen förändra sättet för hur 10 000 kunder planerar och genomför sina möten.

Målet är ha totalt 500 mötesrådgivare år 2020 på de nordiska hotellen.

Företagen har bjudits in för att testa det nya konceptet som har tagits fram som svar på uttalade behov hos hotellkoncernens företagskunder.

I arbetet med att utveckla möten har över 2 000 kunder och mötesbokare fått frågan vad som är viktigt för dem.

Mer än hälften tycker att deras möten är ineffektiva, och nio av tio chefer anser att möten är en viktig del för organisationer att bli framgångsrika.

Det som kunderna frågar efter är att få stöd utifrån sina mötesbehov, att få rätt energi i mötet och att genomförandet ska vara enkelt.

Med det som utgångspunkt erbjuder Scandic skräddarsydda lösningar och rådgivning från planeringsstadiet till genomförande och utvärdering med förhoppningen att förbättra kundernas möteskultur.

– Storsatsningen har tagits fram tillsammans med våra kunder och just därför känns det fantastiskt att lansera konceptet i Norden och Europa, säger Thomas Engelhart, kommersiell direktör för Scandic Hotels.

Mötesrådgivarna ska stötta företagen i att ta fram bättre möten baserat på företagets syfte och mål, oavsett vilken inriktning det är på mötet: utbildning, inspiration, innovation eller annat.

Satsningen att utbilda mötesrådgivare görs i samarbete med Hyper Island.

Det nya möteskonceptet innehåller flera andra nyheter och tjänster för att tillgodose framtidens mötesbehov. Kunden har till exepel möjlighet att välja bland tilläggstjänster som broadcasting och gamification.

Dessutom har ett nytt materbjudande tagits fram för att passa alla deltagare oavsett vilka matpreferenser de har.