platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Hotellnytt
Comwell Aarhus
har utsetts till det mest klimatvänliga hotellet i Danmark.
11-13 november 2022
Allt för hälsan tillbaka
– i år med fokus på kvinnohälsa.
25 april
Lansering av Fastighetsenergi 2023
– ny arena för framtidssäkrade byggnader
säkerhet för medarbetare
Riskline och Safeture
inleder ett samarbete.
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
RSS
rss_icon
Länkar
Saudi Arabien satsar 70 miljarder på mötesindustrin

KUNGARIKET SUDI ARABIEN lanserar sin första internationella kampanj för att marknadsföra landet som en destination för möten, incentives, kongresser och mässor genom att ställa ut på IMEX  i Frankfurt för första gången.

Med stöd av en PR-kampanj som planerats och implementerats av Londonbaserade Clareville Communications kommer denna marknadsaktivitet som genomförs av den Saudiarabiska kommissionen för turism och nationalarv  (SCTH) i samarbete med Saudi Exhibition and Convention Bureau att belysa det omfattande utbudet med fler än 600 förstklassiga hotell, kongressanläggningar och mässhallar som finns i alla de ledande städerna över hela landet.

Marknadsinitiativet är ett praktiskt steg i linje med Vision 2030, som offentliggjordes i april 2016, och beskriver hur ekonomisk och social politik ska prioritera om rikets ekonomi bort från sitt beroende av olja. Att bli värd för stora Business Events är ett de fokus på snabbare reformer man nu satsar på. Detta tillsammans med  turism och särskilt religiös turism, ska generera stora framtida intäkter för landet likväl som att kraftigt öka sysselsättningen.

Enligt det som kallas The National Transformation Plan, som är själva hjärtat i Vision 2030, investerar  SCTH nästan ofattbara 26 miljarder SAR (= 7 miljarder $ dollar) på stora initiativ runt om i landet.

Saudi Exhibition and Convention Bureau har endast funnits i fyra år och skapades med ett srakt mandat att utveckla mötesindustrin.

– Som världsomspännande mässa för incentiveresor, möten och evenemang är IMEX i Frankfurt det perfekta stället för att vi ska möta tusentals inflytelserika evenemangs- och mötesköpare ansikte  mot ansikte och visa dem möjligheterna i Saudiarabien och de många fantastiska faciliteter som vi kan erbjuda dem, säger Tariq A. Al-Essa, vd för Saudi Exhibition and Convention Bureau.

 

Foto: Anjum Hotel Makkah, Mecka, Saudiarabien, ett av 600 förstklassiga hotell.