Fler barnfamiljer, större åldersspann och fler män. Det är facit av den mest framgångsrika mässan i Nolia Trädgårds historia. Totalt kom 7 976 personer, vilket är en ökning med 1 201 besökare.
– Beslutet att bredda mässan för att få fler intresserade att hitta hit har gett tre dagar som alla inneburit rekord, säger Tommy Abrahamsson, vd för Nolia AB som arrangerar mässan.
– Våra medarbetare har lyckats göra en mässa som blivit bättre för varje år. Det strategiska beslutet att bredda mässan med möbler, bygg och maskiner för att kunna locka en bredare målgrupp har slagit mycket väl ut, säger Tommy Abrahamsson.
Kristin Olsson, projektledare, är också nöjd:
– Jag tycker att vi har lyckats bredda mässan och öppna den för fler personer, samtidigt som vi har befäst mässan som en kunskapsbas och ett centrum för trädgårdsintresset i Norrland.
Antal besökare genom åren:
2012: 5 918
2013: 6 459
2014: 6 503
2015: 6 829
2016: 6 775
2017: 7 976