nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Breddad mässa gav rekordmånga besökare till Nolia Trädgård

Fler barnfamiljer, större åldersspann och fler män. Det är facit av den mest framgångsrika mässan i Nolia Trädgårds historia. Totalt kom 7 976 personer, vilket är en ökning med 1 201 besökare.

– Beslutet att bredda mässan för att få fler intresserade att hitta hit har gett tre dagar som alla inneburit rekord, säger Tommy Abrahamsson, vd för Nolia AB som arrangerar mässan.

– Våra medarbetare har lyckats göra en mässa som blivit bättre för varje år. Det strategiska beslutet att bredda mässan med möbler, bygg och maskiner för att kunna locka en bredare målgrupp har slagit mycket väl ut, säger Tommy Abrahamsson.

Kristin Olsson, projektledare, är också nöjd:

– Jag tycker att vi har lyckats bredda mässan och öppna den för fler personer, samtidigt som vi har befäst mässan som en kunskapsbas och ett centrum för trädgårdsintresset i Norrland.

 

Antal besökare genom åren:

2012: 5 918

2013: 6 459

2014: 6 503

2015: 6 829

2016: 6 775

2017: 7 976