platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
Breddad mässa gav rekordmånga besökare till Nolia Trädgård

Fler barnfamiljer, större åldersspann och fler män. Det är facit av den mest framgångsrika mässan i Nolia Trädgårds historia. Totalt kom 7 976 personer, vilket är en ökning med 1 201 besökare.

– Beslutet att bredda mässan för att få fler intresserade att hitta hit har gett tre dagar som alla inneburit rekord, säger Tommy Abrahamsson, vd för Nolia AB som arrangerar mässan.

– Våra medarbetare har lyckats göra en mässa som blivit bättre för varje år. Det strategiska beslutet att bredda mässan med möbler, bygg och maskiner för att kunna locka en bredare målgrupp har slagit mycket väl ut, säger Tommy Abrahamsson.

Kristin Olsson, projektledare, är också nöjd:

– Jag tycker att vi har lyckats bredda mässan och öppna den för fler personer, samtidigt som vi har befäst mässan som en kunskapsbas och ett centrum för trädgårdsintresset i Norrland.

 

Antal besökare genom åren:

2012: 5 918

2013: 6 459

2014: 6 503

2015: 6 829

2016: 6 775

2017: 7 976