platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Eventdagarna lockar med två engelska PR-gurus

När Eventdagarna på Svenska Mässan i Göteborg ordnas för tredje året i rad, gör man det med flera nya aktiviteter och nytt innehåll. Och intresset att delta har inte låtit vänta på sig. En tredjedel av ytan är redan uppbokad trots att försäljningsarbetet inte har påbörjats än.

– Förra året lockade vi över 2 800 fackbesökare. I år räknar vi med att överträffa det rekordet, säger projektledare Beatrice de Maré Peterson. Och det är de många nyheterna som ska skapa intresset.

– Vi kommer bland annat att utnyttja mässhallens alla möjligheter för att skapa ett kreativt och spännande monterlandskap som ska visa vad Event Marketing handlar om. Vi har även lyckats få hit två internationellt erkända key-note speakers - pr-gurun David Magliano som såg till att London fick OS 2012 och Peter Draper som var med och gjorde fotbollsklubben Manchester United till en miljardbusiness.

Under Eventdagarna kommer även ett nyinstiftat pris – Marknadskronan – att delas ut för olika prestationer inom reklam och kommunikation.

Seminarierna kommer att bli något färre än förra årets evenemang, men istället har man satsat på ett urval av de allra bästa, mest intressanta och inspirerande föredragshållarna inom branschen samt en rad kring- och nätverksaktiviteter.

Eventdagarna är Skandinaviens enda heltäckande fackmässa för Event Marketing, sponsring, möten och evenemang. Det har blivit en mötesplats där branschens främsta aktörer och företrädare träffas för att lära sig mer om utbudet inom branschen, se effekterna och resultaten av evenemang och möten och hur Event Marketing kan bli en del i ett företags marknadsmix och kommunikation. Utställarna representerar alla olika delar av ett event. Här finns allt från event-, produktionsbolag, reklam-, kommunikations-, och mediabyråer till hotell, konferensanläggningar och artist- och talarförmedlingar.

Besökarna är beslutsfattare, kommunikationsansvariga, marknadschefer, försäljningschefer och andra beställare av evenemang. 84 procent av de som besöker Eventdagarna är också de som påverkar eller beslutar om inköp i sitt företag.

Eventdagarna arrangeras den 15-16 september av på Svenska Mässan i Göteborg. Arrangör är Peterson & Heijel AB.