nyheter
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
SM i matlagning
Stort intresse för Årets Kock 2020
– ansökningarna har gått upp med över 10 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Eventdagarna lockar med två engelska PR-gurus

När Eventdagarna på Svenska Mässan i Göteborg ordnas för tredje året i rad, gör man det med flera nya aktiviteter och nytt innehåll. Och intresset att delta har inte låtit vänta på sig. En tredjedel av ytan är redan uppbokad trots att försäljningsarbetet inte har påbörjats än.

– Förra året lockade vi över 2 800 fackbesökare. I år räknar vi med att överträffa det rekordet, säger projektledare Beatrice de Maré Peterson. Och det är de många nyheterna som ska skapa intresset.

– Vi kommer bland annat att utnyttja mässhallens alla möjligheter för att skapa ett kreativt och spännande monterlandskap som ska visa vad Event Marketing handlar om. Vi har även lyckats få hit två internationellt erkända key-note speakers - pr-gurun David Magliano som såg till att London fick OS 2012 och Peter Draper som var med och gjorde fotbollsklubben Manchester United till en miljardbusiness.

Under Eventdagarna kommer även ett nyinstiftat pris – Marknadskronan – att delas ut för olika prestationer inom reklam och kommunikation.

Seminarierna kommer att bli något färre än förra årets evenemang, men istället har man satsat på ett urval av de allra bästa, mest intressanta och inspirerande föredragshållarna inom branschen samt en rad kring- och nätverksaktiviteter.

Eventdagarna är Skandinaviens enda heltäckande fackmässa för Event Marketing, sponsring, möten och evenemang. Det har blivit en mötesplats där branschens främsta aktörer och företrädare träffas för att lära sig mer om utbudet inom branschen, se effekterna och resultaten av evenemang och möten och hur Event Marketing kan bli en del i ett företags marknadsmix och kommunikation. Utställarna representerar alla olika delar av ett event. Här finns allt från event-, produktionsbolag, reklam-, kommunikations-, och mediabyråer till hotell, konferensanläggningar och artist- och talarförmedlingar.

Besökarna är beslutsfattare, kommunikationsansvariga, marknadschefer, försäljningschefer och andra beställare av evenemang. 84 procent av de som besöker Eventdagarna är också de som påverkar eller beslutar om inköp i sitt företag.

Eventdagarna arrangeras den 15-16 september av på Svenska Mässan i Göteborg. Arrangör är Peterson & Heijel AB.