platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mat och möten
Unik middagsupplevelse i 3D
kommer till At Six i Stockholm
möten är affärer
Zoo och Bakken tar upp kampen
med Tivoli för att locka större publik.
möten är affärer
Jehovas Vittnen
återvänder till Sundsvall.
förädla och förflytta kunskap
Hela Europas
outdoor-industri till Skåne.
hotellnytt
Clarion Hotel Örebro
åter i topp på TripAdvisors prestigefyllda lista.
svenska möten
Nu digitaliseras
mötesbokningar.
hotellnytt
Hotel Hellstens Glashus
firar 1-års jubileum.
flygnytt
Skellefteå Airport
får chartertrafik till Thailand.
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
RSS
rss_icon
Länkar
Eventdagarna lockar med två engelska PR-gurus

När Eventdagarna på Svenska Mässan i Göteborg ordnas för tredje året i rad, gör man det med flera nya aktiviteter och nytt innehåll. Och intresset att delta har inte låtit vänta på sig. En tredjedel av ytan är redan uppbokad trots att försäljningsarbetet inte har påbörjats än.

– Förra året lockade vi över 2 800 fackbesökare. I år räknar vi med att överträffa det rekordet, säger projektledare Beatrice de Maré Peterson. Och det är de många nyheterna som ska skapa intresset.

– Vi kommer bland annat att utnyttja mässhallens alla möjligheter för att skapa ett kreativt och spännande monterlandskap som ska visa vad Event Marketing handlar om. Vi har även lyckats få hit två internationellt erkända key-note speakers - pr-gurun David Magliano som såg till att London fick OS 2012 och Peter Draper som var med och gjorde fotbollsklubben Manchester United till en miljardbusiness.

Under Eventdagarna kommer även ett nyinstiftat pris – Marknadskronan – att delas ut för olika prestationer inom reklam och kommunikation.

Seminarierna kommer att bli något färre än förra årets evenemang, men istället har man satsat på ett urval av de allra bästa, mest intressanta och inspirerande föredragshållarna inom branschen samt en rad kring- och nätverksaktiviteter.

Eventdagarna är Skandinaviens enda heltäckande fackmässa för Event Marketing, sponsring, möten och evenemang. Det har blivit en mötesplats där branschens främsta aktörer och företrädare träffas för att lära sig mer om utbudet inom branschen, se effekterna och resultaten av evenemang och möten och hur Event Marketing kan bli en del i ett företags marknadsmix och kommunikation. Utställarna representerar alla olika delar av ett event. Här finns allt från event-, produktionsbolag, reklam-, kommunikations-, och mediabyråer till hotell, konferensanläggningar och artist- och talarförmedlingar.

Besökarna är beslutsfattare, kommunikationsansvariga, marknadschefer, försäljningschefer och andra beställare av evenemang. 84 procent av de som besöker Eventdagarna är också de som påverkar eller beslutar om inköp i sitt företag.

Eventdagarna arrangeras den 15-16 september av på Svenska Mässan i Göteborg. Arrangör är Peterson & Heijel AB.