platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
11-12 maj 2022, Kistamässan
Internationell konferens och mässa
inom Smart City kommer till Stockholm.
möten & Affärer
Nine Yards
går samman med Eventyr.
5-6 feb kostnadsfritt
Science Week 2-6 februari
för en hållbar värld - 60 programpunkter som livesänds digitalt.
upp till 30 personer
Scandic stärker erbjudandet för digital självbetjäning
– gäster kan nu boka möten direkt på webben.
11-12 mars 2022
Karlstad får ny golfmässa
– Scandinavian Golf Fair.
safety & Security
Norge utsetts till världens säkraste land
UAE kom på andra plats, men är säkrast när han går ensam.
30 intervjuer
Forskningsrapport om hybridevent släppt av IAPCO och AIPC
Inblick i hur hybridevent har utvecklats och de möjliga vägarna framåt.
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades på IBTM World Barcelona 2021
Hyllas som enorm framgång av både besökare och av arrangörerna.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
Får ny form och tar grepp om branschens viktigaste frågor.
RSS
rss_icon
Länkar
Bibi Rydbacken ny marknadschef för Svenska Möten

– Mitt viktigaste uppdrag blir att öka medvetenheten om möten som ett av de viktigaste managementverktygen och arbeta för att det ska vara lika självklart att boka möten online som det är att boka hotellrum idag, säger Bibi Rydbacken.

Hon har en lång bakgrund och erfarenhet av marknadsföring för företag som Countryside Hotels, The Collector’s Hotels, HRG, Rezidor Hotel Group och har jobbat som konsult inom digital kommunikation och marknadsföring.

Sylvia Nylin, vd för Svenska Möten, ser rekryteringen som ett viktigt kugghjul för organisationens fortsatta utvecklingsarbete.

– Vi vill få såväl näringslivet som offentlig sektor att förstå kraften av ett väl planerat möte där människors kraft och kreativitet tas tillvara därför ökar vi intensiteten i vårt marknadsarbete, säger hon.

De senaste åren har Svenska Möten vuxit och omsättningen har ökat. Den kombinerade rollen som marknads- och försäljningschef som Pontus Esbo har haft delas nu upp på två personer. Framöver fokuserar han på försäljningen.