– Mitt viktigaste uppdrag blir att öka medvetenheten om möten som ett av de viktigaste managementverktygen och arbeta för att det ska vara lika självklart att boka möten online som det är att boka hotellrum idag, säger Bibi Rydbacken.
Hon har en lång bakgrund och erfarenhet av marknadsföring för företag som Countryside Hotels, The Collector’s Hotels, HRG, Rezidor Hotel Group och har jobbat som konsult inom digital kommunikation och marknadsföring.
Sylvia Nylin, vd för Svenska Möten, ser rekryteringen som ett viktigt kugghjul för organisationens fortsatta utvecklingsarbete.
– Vi vill få såväl näringslivet som offentlig sektor att förstå kraften av ett väl planerat möte där människors kraft och kreativitet tas tillvara därför ökar vi intensiteten i vårt marknadsarbete, säger hon.
De senaste åren har Svenska Möten vuxit och omsättningen har ökat. Den kombinerade rollen som marknads- och försäljningschef som Pontus Esbo har haft delas nu upp på två personer. Framöver fokuserar han på försäljningen.