platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Bibi Rydbacken ny marknadschef för Svenska Möten

– Mitt viktigaste uppdrag blir att öka medvetenheten om möten som ett av de viktigaste managementverktygen och arbeta för att det ska vara lika självklart att boka möten online som det är att boka hotellrum idag, säger Bibi Rydbacken.

Hon har en lång bakgrund och erfarenhet av marknadsföring för företag som Countryside Hotels, The Collector’s Hotels, HRG, Rezidor Hotel Group och har jobbat som konsult inom digital kommunikation och marknadsföring.

Sylvia Nylin, vd för Svenska Möten, ser rekryteringen som ett viktigt kugghjul för organisationens fortsatta utvecklingsarbete.

– Vi vill få såväl näringslivet som offentlig sektor att förstå kraften av ett väl planerat möte där människors kraft och kreativitet tas tillvara därför ökar vi intensiteten i vårt marknadsarbete, säger hon.

De senaste åren har Svenska Möten vuxit och omsättningen har ökat. Den kombinerade rollen som marknads- och försäljningschef som Pontus Esbo har haft delas nu upp på två personer. Framöver fokuserar han på försäljningen.