platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
Sara Gustavsson ny vd för Visit Umeå

Styrelsen i Visit Umeå AB har utsett Sara Gustavsson till ny vd i bolaget. Sara har sina rötter i Ersmark utanför Umeå och är utbildad civilekonom med marknadsföringsinriktning från Umeå Universitet. Sara har över 10 års erfarenhet av marknad och försäljning från flertalet olika branscher.

Med sin breda bakgrund har Sara arbetat med alla områden inom marknad och försäljning, varumärkesbyggande, projektledning, event, digital och social marknadsföring, CRM samt ledarskap. Sara har även fem års erfarenhet från flygbranschen där hon arbetade med att skapa samarbete med destinationer, hotell och evenemangsaktörer. De senaste tre åren har Sara varit verksam på HBO Nordic där hon ansvarat för all digital marknadsföring med fokus att skapa tillväxt för HBOs streamingtjänster i Norden och Spanien.

– Jag ser väldigt mycket framemot att få arbeta med Umeå som destination. Vi har en tydlig målsättning och jag kommer att använda min erfarenhet inom marknad och försäljning till att göra fler människor nyfikna och intresserade av Umeå och regionen, säger Sara Gustavsson.

Styrelsen i Visit Umeå AB bedömer att Sara är mycket välmeriterad för att leda och utveckla destinationsbolaget framåt. Hon har mycket goda förutsättningar att både utveckla helheten i Visit Umeås verksamhet och stärka Umeås roll som en ledande och spännande destination i Norra Sverige för bolagets samtliga verksamhetsområden.

– Saras styrka är marknadsföring och försäljning, kundrelationer och kundservice. Hon är kommunikativ och mycket erfaren och kompetent i den växande digitala marknadsföringen. Hon har också visat på ett tydligt, engagerat och resultatorienterat ledarskap, säger Roland Carlsson, styrelseordförande i Visit Umeå AB. Sara tillträder sin tjänst den 1 augusti 2017.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------Visit Umeå är Umeås destinationsbolag och turistcenter. Visit Umeås uppgift är att sälja och marknadsföra Umeå som turist-, mötes-, evenemangs- och handelsstad.


Visit Umeå AB arbetar med att vinna möten, konferenser och kongresser till staden. Bolaget ska också utveckla, marknadsföra och värva evenemang till Umeå och regionen. Dessutom verka för en levande och attraktiv stadskärna och utveckla shoppingturismen. Bolaget ägs delvis av besöksnäringen, fastighetsbolag, handeln samt finansieras via Umeå kommun.


Visit Umeå turistcenter är organisationen för privat turism. I turistcentrets uppdrag ingår att marknadsföra Umeå och Umeåregionen som besöksmål nationellt och på utländska marknader.