platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
Event skapar möten
40 dagar kvar till Jamboree22
– Sveriges största ungdomsläger.
Nummer 1 bland 50
Hur hållbar är din stad?
Stockholm tar förstaplatsen.
3-årig med 32 platser
Umeå
får ny restaurangutbildning.
World airport award
Helsingfors flygplats
bäst i norra Europa.
RSS
rss_icon
Länkar
Sara Gustavsson ny vd för Visit Umeå

Styrelsen i Visit Umeå AB har utsett Sara Gustavsson till ny vd i bolaget. Sara har sina rötter i Ersmark utanför Umeå och är utbildad civilekonom med marknadsföringsinriktning från Umeå Universitet. Sara har över 10 års erfarenhet av marknad och försäljning från flertalet olika branscher.

Med sin breda bakgrund har Sara arbetat med alla områden inom marknad och försäljning, varumärkesbyggande, projektledning, event, digital och social marknadsföring, CRM samt ledarskap. Sara har även fem års erfarenhet från flygbranschen där hon arbetade med att skapa samarbete med destinationer, hotell och evenemangsaktörer. De senaste tre åren har Sara varit verksam på HBO Nordic där hon ansvarat för all digital marknadsföring med fokus att skapa tillväxt för HBOs streamingtjänster i Norden och Spanien.

– Jag ser väldigt mycket framemot att få arbeta med Umeå som destination. Vi har en tydlig målsättning och jag kommer att använda min erfarenhet inom marknad och försäljning till att göra fler människor nyfikna och intresserade av Umeå och regionen, säger Sara Gustavsson.

Styrelsen i Visit Umeå AB bedömer att Sara är mycket välmeriterad för att leda och utveckla destinationsbolaget framåt. Hon har mycket goda förutsättningar att både utveckla helheten i Visit Umeås verksamhet och stärka Umeås roll som en ledande och spännande destination i Norra Sverige för bolagets samtliga verksamhetsområden.

– Saras styrka är marknadsföring och försäljning, kundrelationer och kundservice. Hon är kommunikativ och mycket erfaren och kompetent i den växande digitala marknadsföringen. Hon har också visat på ett tydligt, engagerat och resultatorienterat ledarskap, säger Roland Carlsson, styrelseordförande i Visit Umeå AB. Sara tillträder sin tjänst den 1 augusti 2017.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------Visit Umeå är Umeås destinationsbolag och turistcenter. Visit Umeås uppgift är att sälja och marknadsföra Umeå som turist-, mötes-, evenemangs- och handelsstad.


Visit Umeå AB arbetar med att vinna möten, konferenser och kongresser till staden. Bolaget ska också utveckla, marknadsföra och värva evenemang till Umeå och regionen. Dessutom verka för en levande och attraktiv stadskärna och utveckla shoppingturismen. Bolaget ägs delvis av besöksnäringen, fastighetsbolag, handeln samt finansieras via Umeå kommun.


Visit Umeå turistcenter är organisationen för privat turism. I turistcentrets uppdrag ingår att marknadsföra Umeå och Umeåregionen som besöksmål nationellt och på utländska marknader.