platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
Sara Gustavsson ny vd för Visit Umeå

Styrelsen i Visit Umeå AB har utsett Sara Gustavsson till ny vd i bolaget. Sara har sina rötter i Ersmark utanför Umeå och är utbildad civilekonom med marknadsföringsinriktning från Umeå Universitet. Sara har över 10 års erfarenhet av marknad och försäljning från flertalet olika branscher.

Med sin breda bakgrund har Sara arbetat med alla områden inom marknad och försäljning, varumärkesbyggande, projektledning, event, digital och social marknadsföring, CRM samt ledarskap. Sara har även fem års erfarenhet från flygbranschen där hon arbetade med att skapa samarbete med destinationer, hotell och evenemangsaktörer. De senaste tre åren har Sara varit verksam på HBO Nordic där hon ansvarat för all digital marknadsföring med fokus att skapa tillväxt för HBOs streamingtjänster i Norden och Spanien.

– Jag ser väldigt mycket framemot att få arbeta med Umeå som destination. Vi har en tydlig målsättning och jag kommer att använda min erfarenhet inom marknad och försäljning till att göra fler människor nyfikna och intresserade av Umeå och regionen, säger Sara Gustavsson.

Styrelsen i Visit Umeå AB bedömer att Sara är mycket välmeriterad för att leda och utveckla destinationsbolaget framåt. Hon har mycket goda förutsättningar att både utveckla helheten i Visit Umeås verksamhet och stärka Umeås roll som en ledande och spännande destination i Norra Sverige för bolagets samtliga verksamhetsområden.

– Saras styrka är marknadsföring och försäljning, kundrelationer och kundservice. Hon är kommunikativ och mycket erfaren och kompetent i den växande digitala marknadsföringen. Hon har också visat på ett tydligt, engagerat och resultatorienterat ledarskap, säger Roland Carlsson, styrelseordförande i Visit Umeå AB. Sara tillträder sin tjänst den 1 augusti 2017.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------Visit Umeå är Umeås destinationsbolag och turistcenter. Visit Umeås uppgift är att sälja och marknadsföra Umeå som turist-, mötes-, evenemangs- och handelsstad.


Visit Umeå AB arbetar med att vinna möten, konferenser och kongresser till staden. Bolaget ska också utveckla, marknadsföra och värva evenemang till Umeå och regionen. Dessutom verka för en levande och attraktiv stadskärna och utveckla shoppingturismen. Bolaget ägs delvis av besöksnäringen, fastighetsbolag, handeln samt finansieras via Umeå kommun.


Visit Umeå turistcenter är organisationen för privat turism. I turistcentrets uppdrag ingår att marknadsföra Umeå och Umeåregionen som besöksmål nationellt och på utländska marknader.