platsannonser
nyheter
forskning som utvecklar
Ny studie: business events måste räknas i mer än bara antalet kaffekoppar
Understryker skillnaderna mellan hur regeringar värderar industrin.
Hotellnytt
Stordalens Quality Hotel
öppnar nytt hotell i Varberg.
Svenska Mässan, 15-16 oktober
Carolina Klüft sätter fokus
på FN:s globala hållbarhetsmål på Nordic Property Expo.
Hotellnytt
Bjarke Ingels Group designar nytt H. C. Andersen Hotel för Tivoli i Köpenhamn
Spektakulär utveckling av Köpenhamns ikoniska nöjespark.
Nytt jobb
Jacob Dahlberg
blir ny vd och General Manager för Frösö Park Hotel.
hållbarhetsarbetet
Ny rankning:
Kommunerna som är bäst på klimatanpassning i Sverige.
möten och affärer
Meetagain och Traveko
går samman. Nya namnet inte klart.
nytt jobb
Scandic
rekryterar ny HR- och hållbarhetsdirektör.
hotellnytt
Scandic
öppnar nytt hotell i Köpenhamn.
kunskapsmöte
350 djurparksveterinärer
är samlade på Vildmarkshotellet i Kolmården.
RSS
rss_icon
Länkar
Niclas Cronemyr Business Event Manager för Bokningsbolaget.

Bokningsbolaget har tecknat flera stora företagsavtal för möten och events. Nu stärker bolaget sin kompetens genom att rekrytera Niclas Cronemyr.

Han är ett välkänt namn inom mötesindustrin och har bland annat varit delägare i Imagine. Under hans tid där utsågs företaget två år i rad till Årets Event Marketingbyrå i Dagens Industri.

– Jag är stolt över den här rekryteringen säger Leif Bergström, vd, för Bokningsbolaget. Det innebär en förflyttning av våra tjänster och vi kommer från och med nu kunna addera större värden till kunden.

Bokningsbolaget är en fullservicebyrå för möten, events och incentives. De är involverade i projekten redan från idéstadiet och finns alltid med på plats under genomförandet. Det Niclas Cronemyr kommer att tillföra är främst erfarenhet och kompetens inom kommunikation.

– Vi kommer att ta ett ännu större ansvar för innehållet i mötet. Jag tar med mig ett av branschens tyngsta nätverk.

Bokningsbolagets förflyttning kommer även att innebära ett intimare samarbete och partnerskap med företagen.

– Vår uppgift är att hjälpa kunderna att bli mer lönsamma. Ett redskap för att nå dit är möten och events med syfte att motivera personal, skapa lojala kunder och stärka varumärket,  sägerNiclas Cronemyr.