nyheter
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
RSS
rss_icon
Länkar
Hotell Signiel Seoul – nytt exklusivt sydkoreanskt landmärke

Snart öppnar Lotte World Tower som redan är ett nytt globalt landmärke i Seoul, Sydkorea. Det blir världens näst högsta hotell med totalt 235 rum och sviter.

Byggnaden blir därmed den sjätte högsta skyskrapan i världen med sina 555 meter och 123 våningar.

Hotellet ligger i nöjeskomplexet i Seoul Jamsil och hela projektet har tagit åtta år att skapa. Investeringen är på 3,7 miljarder USD.

I skyskrapan finns kultur i världsklass, fritidsaktiviteter, hotell, varuhus, taxfree-butiker, akvarium, konserthus, ett observatorium, samt världens största inomhusnöjespark, Lotte World Adventure.

Hotell Signiel Seoul ryms från 76:e våningen till och med den 101:a våningen och är det främsta lyxhotellet som hittills har lanserats av Lotte Hotel, den största hotell- och resortgruppen i Sydkorea.

Restaurangen Stay på våning 81 har en fransk kock, Yannick Alleno, som har tre stjärnor i Guide Michelin.

Dessutom får hotellet den största champagnebaren i Asien med över hundra sorters champagne, en enstjärnig Guide Michelinkrog med koreansk meny samt ett spa.

För närvarande finns inom konceptet Lotte Hotel totalt 22 hotell och resorts. Av dem ligger  17 hotell och resorts i stora koreanska städer, medan fem hotell finns i storstäder som New York och Moskva.

Hotellkoncernen siktar på att bli en av Asiens Top tre bästa hotellkedjor.