platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
möten och affärer
Umeå Congress
får uppdraget att leverera event och studioproduktion åt Akademiska Hus.
hotellnytt
Scandic Oceanhamnen öppnar idag
– hållbarhet i fokus.
Mässnytt
Nordic Live Expo AB
lanserar Nordic Mobility Conference & Expo på Kistamässan den 3-4 maj 2023.

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
flygindustrin
Emirates finkammar världen
efter kabinpersonal – besöker trettio städer under sex veckor.
Helsingborg
Samhällstung vecka
med flera ministrar till H22 City Expo.
RSS
rss_icon
Länkar
Hotell Signiel Seoul – nytt exklusivt sydkoreanskt landmärke

Snart öppnar Lotte World Tower som redan är ett nytt globalt landmärke i Seoul, Sydkorea. Det blir världens näst högsta hotell med totalt 235 rum och sviter.

Byggnaden blir därmed den sjätte högsta skyskrapan i världen med sina 555 meter och 123 våningar.

Hotellet ligger i nöjeskomplexet i Seoul Jamsil och hela projektet har tagit åtta år att skapa. Investeringen är på 3,7 miljarder USD.

I skyskrapan finns kultur i världsklass, fritidsaktiviteter, hotell, varuhus, taxfree-butiker, akvarium, konserthus, ett observatorium, samt världens största inomhusnöjespark, Lotte World Adventure.

Hotell Signiel Seoul ryms från 76:e våningen till och med den 101:a våningen och är det främsta lyxhotellet som hittills har lanserats av Lotte Hotel, den största hotell- och resortgruppen i Sydkorea.

Restaurangen Stay på våning 81 har en fransk kock, Yannick Alleno, som har tre stjärnor i Guide Michelin.

Dessutom får hotellet den största champagnebaren i Asien med över hundra sorters champagne, en enstjärnig Guide Michelinkrog med koreansk meny samt ett spa.

För närvarande finns inom konceptet Lotte Hotel totalt 22 hotell och resorts. Av dem ligger  17 hotell och resorts i stora koreanska städer, medan fem hotell finns i storstäder som New York och Moskva.

Hotellkoncernen siktar på att bli en av Asiens Top tre bästa hotellkedjor.