nyheter
-22 miljoner passagerare
Swedavias delårsrapport
januari-september 2020: Långsam återhämtning och hög osäkerhet.
- 53% jämfört med 2019
174 miljoner jobb inom resor och turism kan gå förlorade
på grund av Covid-19 och resebegränsningar, säger WTTC.
Inställt
Formex
och Stockholm Furniture & Light Fair 2021 ställs in.
4-6 november 2021
Nordic MICE Summit 2020
flyttar till nya datum 2021.
Växande rörelse
Berlin intensifierar sin hållbarhetssatsning
går med i GDS-Index.
Hösten 2021
Comic Con
i Stockholm och Göteborg flyttas på grund av pandemin.
Yes I can!
Radisson Hotel Group
lanserar ett nytt varumärke: Radisson Individual och tecknar avtal med tio nya hotell.
Näringförbud sedan mars
Sveriges största mässanläggningar
presenterar det gemensamma säkerhetsinitiativet: Vi ses säkert.
Startar i november 2020
Nytt innovationsprojekt för omstart i besöksnäringen
ska utveckla nya affärsmodeller.
2-8 november
Psykeveckan i Umeå 2020
16:e året i rad – i år helt digitalt.
RSS
rss_icon
Länkar
Stor konferens om bredbands- och digitaliseringsfrågor i Jönköping

Jönköping stärker sin position som mötes- och kongresstad när Svenska Stadsnätsföreningen samlas för årskonferens den 21-22 mars för att diskutera högaktuella bredbands- och digitaliseringsfrågor.

Över 700 deltagare besöker Jönköping för en två dagar lång konferens med många intressanta programpunkter inom olika områden som rör IT-infrastruktur och dess betydelse för samhället.

– Fiber är en hetare fråga idag än någonsin vilket vi även ser i antal anmälda till konferensen då det i år är deltagarrekord. Det är vi mycket glada för, säger Svenska Stadsnätsföreningens vd Mikael Ek.

Sverige är i dag ett av de länder i världen där störst andel av befolkningen har tillgång till en snabb och modern bredbandsanslutning. De svenska stadsnäten har spelat en avgörande roll för landets digitaliseringsresa. Att valet av konferensstad föll på Jönköping var ingen slump.

– Jönköping är ett föredöme i branschen. Jönköping är en kommun med framgångsrikt stadsnät och engagerade ägare vilket var ett av valen till att konferensen förlades i just Jönköping,säger Mikael Ek.

Jönköpings Energi är lokal värd för mötet och har även fått möjlighet att informera och inspirera om sin framgångsrika sälj- och marknadskommunikation.

– På seminariet kommer vi bland annat att berätta hur man säljer in 6521 fiberanslutningar på ett år och hur man kan bemöta konkurrenternas erbjudande och ta hand om den informationshunger som villaägare har inför sin fiberanslutning, säger Henrik Severed, marknadskommunikatör Jönköpings Energi.

Årskonferensen är ett av 2017 års viktigaste möten för Jönköping.

–Vi är stolta över att få välkomna 700 gäster till Jönköping och vi arbetar för att deltagarna ska få uppleva en av Sveriges mest anlitade mötesstäder från sin bästa sida, säger Ante Jankovic, Manager på Jönköping Convention Bureau.

– Att konferensen är i Jönköping är ingen slump utan visar hur vi i Jönköping kan och vill samarbeta för att stå värd för en konferens som vi har en stark förankring till, säger Ante Jankovic.Att fler stora och betydelsefulla möten förläggs i Jönköping stärker oss ytterligare i mötes- och kongressvärlden och visar att vi är en destination att räkna med.

Foto: Peter Appelin