platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
tar steget ut i världen
Sylvia Nylin
lämnar Svenska Möten.
Minnesord
Mats Lindsten, 1951–2020
Ikonernas ikon. Vännernas vän
flyttar ut i regionen
Göteborgs Film Festival
erbjuder hemester i Västsverige.
öppnar 2021
Julas utveckling av Skara stadshotell igång
Vill skapa Skaras nya vardagsrum.
RSS
rss_icon
Länkar
Stor konferens om bredbands- och digitaliseringsfrågor i Jönköping

Jönköping stärker sin position som mötes- och kongresstad när Svenska Stadsnätsföreningen samlas för årskonferens den 21-22 mars för att diskutera högaktuella bredbands- och digitaliseringsfrågor.

Över 700 deltagare besöker Jönköping för en två dagar lång konferens med många intressanta programpunkter inom olika områden som rör IT-infrastruktur och dess betydelse för samhället.

– Fiber är en hetare fråga idag än någonsin vilket vi även ser i antal anmälda till konferensen då det i år är deltagarrekord. Det är vi mycket glada för, säger Svenska Stadsnätsföreningens vd Mikael Ek.

Sverige är i dag ett av de länder i världen där störst andel av befolkningen har tillgång till en snabb och modern bredbandsanslutning. De svenska stadsnäten har spelat en avgörande roll för landets digitaliseringsresa. Att valet av konferensstad föll på Jönköping var ingen slump.

– Jönköping är ett föredöme i branschen. Jönköping är en kommun med framgångsrikt stadsnät och engagerade ägare vilket var ett av valen till att konferensen förlades i just Jönköping,säger Mikael Ek.

Jönköpings Energi är lokal värd för mötet och har även fått möjlighet att informera och inspirera om sin framgångsrika sälj- och marknadskommunikation.

– På seminariet kommer vi bland annat att berätta hur man säljer in 6521 fiberanslutningar på ett år och hur man kan bemöta konkurrenternas erbjudande och ta hand om den informationshunger som villaägare har inför sin fiberanslutning, säger Henrik Severed, marknadskommunikatör Jönköpings Energi.

Årskonferensen är ett av 2017 års viktigaste möten för Jönköping.

–Vi är stolta över att få välkomna 700 gäster till Jönköping och vi arbetar för att deltagarna ska få uppleva en av Sveriges mest anlitade mötesstäder från sin bästa sida, säger Ante Jankovic, Manager på Jönköping Convention Bureau.

– Att konferensen är i Jönköping är ingen slump utan visar hur vi i Jönköping kan och vill samarbeta för att stå värd för en konferens som vi har en stark förankring till, säger Ante Jankovic.Att fler stora och betydelsefulla möten förläggs i Jönköping stärker oss ytterligare i mötes- och kongressvärlden och visar att vi är en destination att räkna med.

Foto: Peter Appelin