platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
RSS
rss_icon
Länkar
Vattenfall skriver avtal med Svenska Möten

– ATT VATTENFALL väljer att skriva avtal med oss ligger helt i linje med vad vi på Svenska Möten har sett länge - att allt fler stora företag börjar inse fördelarna med att ta ett samlat grepp om sina möten, säger Karin Ekberg, Key Account Manager på Svenska Möten. En ökad medvetenhet om potentiella besparingar har lett till att allt fler företag väljer att ta ett större, samlat grepp om sina möten och konferenser.

Genom att samla alla bokningar av externa möten och konferenser genom en enda leverantör, finns stora möjligheter att effektivisera, få kostnadsöverblick och säkerställa att alla möten och konferenser har rätt syfte och bokas i enlighet med företagets mötespolicy.

– Genom ett samarbete med Svenska Möten som är expert på möten får vi en bra samarbetspartner som hjälper oss att följa våra riktlinjer, få kontroll på kostnaderna och samtidigt öka kvalitén på våra möten.Vi förväntar vi oss ett bra stöd och effektiv möteshantering som gör våra mötesarrangörer och deltagare nöjda, säger Marlene Roslin, Travel Manager på Vattenfall.

För Svenska Mötens kunder innebär avtalen att de får en enda part att vända sig till, för allt från bokning till genomförande, fakturering, uppföljning och statistik. Samordningen innebär också tillgång till avtalsrabatter som redan är framförhandlade. Avtalskunderna får även en ökad kontroll och överblick av sina kostnader, då all fakturering sker samordnat via en leverantör, vilket efterfrågas allt mer av kostnadsmedvetna företag.

– Vi vill att våra avtalskunder ska kunna ägna mer tid åt sin egen kärnverksamhet och med samordning av all mötes- och konferensverksamhet finns stora besparingar att göra – både i kostnader och tid, förklarar Karin Ekberg som är kundansvarig för Vattenfall.