nyheter
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
RSS
rss_icon
Länkar
Vattenfall skriver avtal med Svenska Möten

– ATT VATTENFALL väljer att skriva avtal med oss ligger helt i linje med vad vi på Svenska Möten har sett länge - att allt fler stora företag börjar inse fördelarna med att ta ett samlat grepp om sina möten, säger Karin Ekberg, Key Account Manager på Svenska Möten. En ökad medvetenhet om potentiella besparingar har lett till att allt fler företag väljer att ta ett större, samlat grepp om sina möten och konferenser.

Genom att samla alla bokningar av externa möten och konferenser genom en enda leverantör, finns stora möjligheter att effektivisera, få kostnadsöverblick och säkerställa att alla möten och konferenser har rätt syfte och bokas i enlighet med företagets mötespolicy.

– Genom ett samarbete med Svenska Möten som är expert på möten får vi en bra samarbetspartner som hjälper oss att följa våra riktlinjer, få kontroll på kostnaderna och samtidigt öka kvalitén på våra möten.Vi förväntar vi oss ett bra stöd och effektiv möteshantering som gör våra mötesarrangörer och deltagare nöjda, säger Marlene Roslin, Travel Manager på Vattenfall.

För Svenska Mötens kunder innebär avtalen att de får en enda part att vända sig till, för allt från bokning till genomförande, fakturering, uppföljning och statistik. Samordningen innebär också tillgång till avtalsrabatter som redan är framförhandlade. Avtalskunderna får även en ökad kontroll och överblick av sina kostnader, då all fakturering sker samordnat via en leverantör, vilket efterfrågas allt mer av kostnadsmedvetna företag.

– Vi vill att våra avtalskunder ska kunna ägna mer tid åt sin egen kärnverksamhet och med samordning av all mötes- och konferensverksamhet finns stora besparingar att göra – både i kostnader och tid, förklarar Karin Ekberg som är kundansvarig för Vattenfall.