nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Sense blir Luleås största hotell

Clarion Hotel Sense i Luleå bygger ut med 74 rum som väntas stå klara under hösten 2017. Den omfattande tillbyggnaden är ett resultat av den stora efterfrågan på hotellrum och Luleå som destination.

Strax efter öppningen av det toppmoderna hotellet i december 2013, i kombination med ökad efterfrågan, klättrade hotellet snabbt till första plats på Tripadvisor. Succén blev ett faktum för både hotell- och konferensgäster, men även för lokalbefolkningen. Clarion Hotel Sense har blivit Luleås nya vardagsrum med livemusik och skön stämning i lobbyn och den populära Sky Bar på våning 9.

– Vi är fantastiskt nöjda med hur verksamheten har utvecklats under de dryga tre år som gått sedan vi öppnade hotellet och beläggningen är nu på en så hög nivå att vi behöver fler hotellrum för att möta den stora efterfrågan, säger Nina Wikstedt, hotelldirektör på Clarion Hotel Sense.

Hotellets interiör är inspirerad av årstidernas växlingar, som genom ljus-, ljud- och bildkulisser i alla publika utrymmen har vunnit flera priser genom åren. Idag finns 154 hotellrum i fem kategorier. När hotellet i höst får ytterligare 74 hotellrum blir Clarion Hotel Sense störst i Luleå med 228.

– Vi tror stenhårt på Luleå som destination och besöksmål. Därför väljer vi att göra den här stora satsningen, säger Hilding Holmqvist, ägare till Clarion Hotel Sense.

Tillbyggnaden sker i den del av fastigheten som ägs av Diös. De nya rummen nås via en ombyggnation i lobbyn och kommer att bestå av en mix av smarta lösningar och yteffektiva enkel- och dubbelrum.

– Vi satsar på stadsutvecklingen i Luleå och är verkligen glada över att få vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen inom besöksnäringen, avslutar Johan Lång, affärsområdeschef Diös.

Hotellets centrala belägenhet och restaurangen Kitchen & Table by Marcus har bidragit till attraktionen. Från både restaurang och spa erbjuds en fantastisk panoramavy.