platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Sense blir Luleås största hotell

Clarion Hotel Sense i Luleå bygger ut med 74 rum som väntas stå klara under hösten 2017. Den omfattande tillbyggnaden är ett resultat av den stora efterfrågan på hotellrum och Luleå som destination.

Strax efter öppningen av det toppmoderna hotellet i december 2013, i kombination med ökad efterfrågan, klättrade hotellet snabbt till första plats på Tripadvisor. Succén blev ett faktum för både hotell- och konferensgäster, men även för lokalbefolkningen. Clarion Hotel Sense har blivit Luleås nya vardagsrum med livemusik och skön stämning i lobbyn och den populära Sky Bar på våning 9.

– Vi är fantastiskt nöjda med hur verksamheten har utvecklats under de dryga tre år som gått sedan vi öppnade hotellet och beläggningen är nu på en så hög nivå att vi behöver fler hotellrum för att möta den stora efterfrågan, säger Nina Wikstedt, hotelldirektör på Clarion Hotel Sense.

Hotellets interiör är inspirerad av årstidernas växlingar, som genom ljus-, ljud- och bildkulisser i alla publika utrymmen har vunnit flera priser genom åren. Idag finns 154 hotellrum i fem kategorier. När hotellet i höst får ytterligare 74 hotellrum blir Clarion Hotel Sense störst i Luleå med 228.

– Vi tror stenhårt på Luleå som destination och besöksmål. Därför väljer vi att göra den här stora satsningen, säger Hilding Holmqvist, ägare till Clarion Hotel Sense.

Tillbyggnaden sker i den del av fastigheten som ägs av Diös. De nya rummen nås via en ombyggnation i lobbyn och kommer att bestå av en mix av smarta lösningar och yteffektiva enkel- och dubbelrum.

– Vi satsar på stadsutvecklingen i Luleå och är verkligen glada över att få vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen inom besöksnäringen, avslutar Johan Lång, affärsområdeschef Diös.

Hotellets centrala belägenhet och restaurangen Kitchen & Table by Marcus har bidragit till attraktionen. Från både restaurang och spa erbjuds en fantastisk panoramavy.