platsannonser
nyheter
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
nytt jobb
Clarion Arlanda
får ny hotelldirektör.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Sense blir Luleås största hotell

Clarion Hotel Sense i Luleå bygger ut med 74 rum som väntas stå klara under hösten 2017. Den omfattande tillbyggnaden är ett resultat av den stora efterfrågan på hotellrum och Luleå som destination.

Strax efter öppningen av det toppmoderna hotellet i december 2013, i kombination med ökad efterfrågan, klättrade hotellet snabbt till första plats på Tripadvisor. Succén blev ett faktum för både hotell- och konferensgäster, men även för lokalbefolkningen. Clarion Hotel Sense har blivit Luleås nya vardagsrum med livemusik och skön stämning i lobbyn och den populära Sky Bar på våning 9.

– Vi är fantastiskt nöjda med hur verksamheten har utvecklats under de dryga tre år som gått sedan vi öppnade hotellet och beläggningen är nu på en så hög nivå att vi behöver fler hotellrum för att möta den stora efterfrågan, säger Nina Wikstedt, hotelldirektör på Clarion Hotel Sense.

Hotellets interiör är inspirerad av årstidernas växlingar, som genom ljus-, ljud- och bildkulisser i alla publika utrymmen har vunnit flera priser genom åren. Idag finns 154 hotellrum i fem kategorier. När hotellet i höst får ytterligare 74 hotellrum blir Clarion Hotel Sense störst i Luleå med 228.

– Vi tror stenhårt på Luleå som destination och besöksmål. Därför väljer vi att göra den här stora satsningen, säger Hilding Holmqvist, ägare till Clarion Hotel Sense.

Tillbyggnaden sker i den del av fastigheten som ägs av Diös. De nya rummen nås via en ombyggnation i lobbyn och kommer att bestå av en mix av smarta lösningar och yteffektiva enkel- och dubbelrum.

– Vi satsar på stadsutvecklingen i Luleå och är verkligen glada över att få vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen inom besöksnäringen, avslutar Johan Lång, affärsområdeschef Diös.

Hotellets centrala belägenhet och restaurangen Kitchen & Table by Marcus har bidragit till attraktionen. Från både restaurang och spa erbjuds en fantastisk panoramavy.