platsannonser
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
växande turism
Ökad kryssningstrafik till Malmö
Nio fartyg till Malmö i år.
hotellindustri i förändring
Var femte svensk
vill ha hotellrum med kök.
kunskapsstatistik
UIA placerar Sydkorea och Seoul
högst upp på listan för första gången någonsin.
hotell
Elite Hotels
är tilltänkt operatör för kulturhushotellet i Skellefteå.
events kapar möten
Nytt stort ridsportevenemang
till Stockholm 2019.
på nytt jobb
Jessica Norberg
ny hotelldirektör på Haymarket by Scandic.
Hotellnytt
Scandic tecknar avtal
för nytt hotell i Helsingfors.
Umeå
Konferens med fokus på glädje i matematiken
lockar 800 deltagare från 49 länder.
möten skapar events
Estlands största vetenskapliga kongress någonsin,
EGOS, öppnar idag.
events skapar möten
Halmstad står som värdstad
för SM-veckan 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Internationellt möte kring E-learning till Jönköping

Några av Europas och världens ledande forskare och praktiker inom e-learning samlas i Jönköping 13-16 juni 2017. EDEN Annual Conference arrangeras på Jönköping University, Högskolan för lärande och kommunikation. Där presenteras den senaste forskningen och utvecklingsprojekt inom e-lärande och distansutbildning för flera hundra deltagare från sex kontinenter.

European Distance and E-learning Network (EDEN) är en internationell samverkansplattform för institutioner och privatpersoner som arbetar med e-learning, open education och distansundervisning med säte i Budapest. EDEN Annual Conference är årets viktigaste arena för publicering och samverkan för framstående experter och praktiker från näringslivet, politik och akademin. Värdstaden Jönköping tar 2017 över stafettpinnen från städer som Budapest (2016), Barcelona (2015), och Zagreb (2014).

– The board decided for Jönköping University as host for EDEN Annual Conference after a thorough selection process. With great engagement and a very professional proposal Jönköping could even beat Paris in the final round. Jönköping is an excellent example of an impressively developing University, city and region which attracts economic, cultural and social progress and modernization. We look forward with excitement to a memorable conference in 2017, säger EDENs generalsekreterare Andras Szucs.

Som svensk medlemsorganisation i EDEN sökte Högskolan för Lärande och Kommunikation om att få arrangera konferensen och fick stöd av både Jönköpings kommun och moderbolaget Jönköpings University. Bakom ansökan stod forskningschefen på HLK, Ylva Lindberg, tillsammans med sina kollegor från forskningsgruppen Communication, Culture and Diversity.

– Vi är väldigt glada över att Högskolan för Lärande och Kommunikation valdes som värd för detta betydelsefulla internationella möte! Våra lokala och nationella forskare kommer få en fantastisk möjlighet att presentera sig och sina arbeten för forskarkollegor från hela världen och kunna vara med att påverka hela konferensens utformning. Därmed lyfter vi inte bara Sverige som föregångsland inom innovativt lärande och digital utbildning utan profilerar även Jönköping University som en attraktiv forskningsinstitution och arbetsplats, säger Ylva Lindberg.

– Convention Bureau stöttar aktivt personer med att kunna ansöka om och bjuda in till nationella och internationella möten i Jönköping, säger André Petzold, projektledare på Jönköping Convention Bureau. Vi tycker det är extra roligt att vi bidragit till att JU, en av våra strategiska partners, får stå värd för ett internationellt möte där både Sverige och Jönköping University kan lyftas som föregångare fortsätter han.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------Jönköping Convention Bureau är en del av Destination Jönköping AB med uppdrag att aktivt arbeta med utveckling och marknadsföring av Jönköping som mötesplats. Jönköping Convention Bureau är med och skapar tillväxt genom möten och ser till att lokala och regionala verksamheter sätts i fokus genom att bjuda in till nationella och internationella möten på sin destination.


Destination Jönköping skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser


Destination Jönköping är ett helägt kommunalt bolag och har 20 anställda.