platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
Steg framåt
Sveriges DMO:er
tar nya kliv som aktiv och enad part inom svensk besöksnäring.
möten och säkerhet
Stockholmsmässan
är den första säkerhetscertifierade mötesplatsen i Norden enligt Shore-standarden.
Nytt jobb
Catarina Halldén
blir hotelldirektör för nya Quality Hotel Match i Jönköping.
Nytt jobb
Maria Skarve,
ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.
Nytt jobb
Carina Eriksson
- ny hotelldirektör på Scandic Västerås.
musik och möten
Göteborg slår rekord
– bästa musiksommaren hittills.
30 maj - 3 juli
H22 prisas
som Årets Nytänkare på Real Estate Øresund.
nystart
Daniel Berlin öppnar nytt hösten 2023
mellan Skillinge och Brantevik.
22-24 september
Halmstad och Halland
– värdar för världens största textilfestival.
hotellnytt
Ambitiösa planer
för spektakulära Scandic Holmenkollen Park.
RSS
rss_icon
Länkar
Internationellt möte kring E-learning till Jönköping

Några av Europas och världens ledande forskare och praktiker inom e-learning samlas i Jönköping 13-16 juni 2017. EDEN Annual Conference arrangeras på Jönköping University, Högskolan för lärande och kommunikation. Där presenteras den senaste forskningen och utvecklingsprojekt inom e-lärande och distansutbildning för flera hundra deltagare från sex kontinenter.

European Distance and E-learning Network (EDEN) är en internationell samverkansplattform för institutioner och privatpersoner som arbetar med e-learning, open education och distansundervisning med säte i Budapest. EDEN Annual Conference är årets viktigaste arena för publicering och samverkan för framstående experter och praktiker från näringslivet, politik och akademin. Värdstaden Jönköping tar 2017 över stafettpinnen från städer som Budapest (2016), Barcelona (2015), och Zagreb (2014).

– The board decided for Jönköping University as host for EDEN Annual Conference after a thorough selection process. With great engagement and a very professional proposal Jönköping could even beat Paris in the final round. Jönköping is an excellent example of an impressively developing University, city and region which attracts economic, cultural and social progress and modernization. We look forward with excitement to a memorable conference in 2017, säger EDENs generalsekreterare Andras Szucs.

Som svensk medlemsorganisation i EDEN sökte Högskolan för Lärande och Kommunikation om att få arrangera konferensen och fick stöd av både Jönköpings kommun och moderbolaget Jönköpings University. Bakom ansökan stod forskningschefen på HLK, Ylva Lindberg, tillsammans med sina kollegor från forskningsgruppen Communication, Culture and Diversity.

– Vi är väldigt glada över att Högskolan för Lärande och Kommunikation valdes som värd för detta betydelsefulla internationella möte! Våra lokala och nationella forskare kommer få en fantastisk möjlighet att presentera sig och sina arbeten för forskarkollegor från hela världen och kunna vara med att påverka hela konferensens utformning. Därmed lyfter vi inte bara Sverige som föregångsland inom innovativt lärande och digital utbildning utan profilerar även Jönköping University som en attraktiv forskningsinstitution och arbetsplats, säger Ylva Lindberg.

– Convention Bureau stöttar aktivt personer med att kunna ansöka om och bjuda in till nationella och internationella möten i Jönköping, säger André Petzold, projektledare på Jönköping Convention Bureau. Vi tycker det är extra roligt att vi bidragit till att JU, en av våra strategiska partners, får stå värd för ett internationellt möte där både Sverige och Jönköping University kan lyftas som föregångare fortsätter han.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------Jönköping Convention Bureau är en del av Destination Jönköping AB med uppdrag att aktivt arbeta med utveckling och marknadsföring av Jönköping som mötesplats. Jönköping Convention Bureau är med och skapar tillväxt genom möten och ser till att lokala och regionala verksamheter sätts i fokus genom att bjuda in till nationella och internationella möten på sin destination.


Destination Jönköping skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser


Destination Jönköping är ett helägt kommunalt bolag och har 20 anställda.