platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Snabb tillväxt
IACC
får 63 nya medlemmar i Danmark.
forskning skapar möten
Vetenskapsrådet ger pengar
till forskarskola för lärare i idrott och hälsa.
prisbelönta
Hotell Kristina i Sigtuna
är vinnare av Ekoutmaningen 2018.
forskning skapar möten
Köpenhamn får globalt forskningscenter
mot antibiotikaresistens.
events skapar möten
Åre 2019 ISO-certifierade som hållbart event
Förväntas få 700 miljoner TV-tittare och locka 120 000 besökare.
innovationsfrämjare
Idag invigs Comfort Hotel Kista
och sänder Sveriges längst Businesspodd.
samordning och långsiktighet
Kreativa industrin växlar upp
med ny organisation.
Awardswinning
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för tredje året.
Events skapar möten
​Para-EM i bordtennis
till Helsingborg 2019.
hotellnytt
Massivt engagemang för att namnge Mölndalshotell
Det nya namnet är Quality Hotel The Weaver.
RSS
rss_icon
Länkar
Sabis: Gemensamt ansvar ger nöjdare kunder

Stockholmsbaserade Sabis är verksamma inom tre affärsområden – butik, restaurang och hotell & möten. Familjeföretaget har cirka 750 medarbetare och arbetar efter visionen att skapa Stockholms bästa kundupplevelser inom mat och möten. Under devisen ”Jag är kundupplevelsen” har man under ett och ett halvt år lyckats höja kundupplevelseindex från 80 till 92.*

– Det är fantastiskt fina siffror som vi inte hade vågat hoppats på, på så kort tid. Det är ett kvitto på att det systematiska arbetssätt vi jobbar med för kundupplevelser fungerar och att alla på Sabis tar ansvar för kundens upplevelse, säger Caroline Cederblad, vd på Sabis.

Efter att ha titulerat sina medarbetare kundproffs och arbetat med att utveckla personlig service och bemötande valde man att lyfta satsningen ytterligare. Med ett gemensamt kundlöfte började man med att utbilda alla ledare inom företagets tre affärsområden. Ledarna i sin tur tränade sina medarbetare via olika övningar och satte upp mål för hur de ska förbättra kundupplevelsen på sin enhet. Fokus är att få alla kundproffs att imponera på kunden i alla möten.

– Det viktigaste är naturligtvis att våra kunder och gäster ger oss ett allt bättre betyg men vinsten är betydligt större än så. Alla våra ledare och medarbetare drar åt samma håll. Det gemensamma ansvar som alla medarbetare tar ökar vi-känslan och stärker oss som leverantör men också som arbetsgivare. Det känns både spännande och inspirerande att se hur vi utvecklar detta vidare 2017, säger Helene Pellvik, HR Generalist på Sabis.

 

* Siffran avser index för alla tre affärsområden gemensamt. Kundupplevelseindex = kundens totala upplevelse av bemötande från Sabis medarbetare. Mätningar genomförs två gånger per år.

 

Bilden: Joy Törnqvist är en av Sabis alla kundproffs som arbetar med att skapa kundupplevelser.

--------------------------------------------------------------------------------------------------Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett svenskt, helägt familjeföretag grundat 1874 som arbetar efter devisen ”Passion för mat”. Idag driver Sabis ett antal enheter i Stockholm inom tre affärsområden: Sabis Butiker med sju matbutiker, Sabis Restaurang & Deli  med tjugotvå restauranger och tio caféer samt Sabis Hotell & Möten med tre hotell och tre dagkonferensanläggningar. Sabis omsätter cirka en miljard SEK och företaget har idag 750 medarbetare.