platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
600 deltagare
Stor kongress
inom mark- och exploatering till Borås 2020.
hotellnytt
Petter Stordalen
tar Comfort Hotel till Lund.
Sveriges bästa talare
Stora Talarpriset 2019
går till Charbél Gabro.
nytt jobb
Pointpeople växer
och satsar ännu mer på fjällvärlden.
hotellnytt
Medvind för Forenom
- Västra Hamnens första aparthotel öppnar som planerat.
GDS-Index
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för fjärde året i rad.
105 400 badkar
Scandics nya hållbarhetsinitiativ
har sparat 17 miljoner liter vatten.
150 personer kommer
Stadsbyggnadsdagarna
väljer Borås som kongressort 2020.
Town Square Park
Mega-projektet i Dubai
når milstolpe idag fredag.
Framtiden på G
Svenska Mässans gestaltningstävling är avgjord
- Såhär ser vinnande förslaget av fjärde tornet ut.
RSS
rss_icon
Länkar
​Swedish Lapland prisas för sin nya sajt

Varje år utser Internetworld Sveriges 100 bästa sajter och swedishlapland.com rankas topp fem i kategorin Turism. Bara en enda annan destinationssajt kvalar in och det är goteborg.com.

En riktigt bra sajt kännetecknas av tillgänglighet, överskådlighet och snygg men inte påträngande design. I motiveringen skriver Internetworld: "Förutom att man företräder de kanske allra mest exotiska delarna av Sverige (...) så bjuder man på en snygg, modern sajt med hög kvalitet på innehållet."

Maria Sirviö, webbansvarig på Swedish Lapland Visitors Board, har under 2016 arbetet intensivt med att utveckla hemsidan i samarbete med In the Cold och Helikopter.

– Vi byggt en webb för den digitalt bevandrade globala resenären. Tillsammans med företagare och lokala destinationer har vi fyllt den med innehåll för att attrahera de målgrupper som är intresserade av att besöka destinationen. Ett lagarbete av stora mått, säger Maria.

Sajtens huvudsyfte är att skapa inspiration om och kring resmålet och i förlängningen styra besökare vidare till någon av alla entreprenörer ute på destinationerna där de också kan boka sin nästa resa - till Swedish Lapland.

– Placeringen blir ett kvitto på att det vägval vi tog under 2016 - att utgå ifrån användarens upplevelser och drivkrafter och koppla det till såväl innehåll som våra övriga sociala kanaler - var ett strategiskt riktigt beslut, avslutar Johanna Ögren marknadsansvarig för Swedish Lapland Visitors Board.

 

Topp 5 inom Turism:

• Tekniska museet (vinnare)

• Fotografiska museet

• Goteborg.com

• Swedish Lapland

• Universeum

 

Mer om placeringen – Klicka på den här länken!

---------------------------------------------------------------------------------------------------Om Topp100

Internetworld Topp 100 listar årligen sajter, appar och tjänster kopplade till företags /organisationers/myndigheters webbnärvaro. 100 sajter/appar/tjänster hamnar på listan. De hör alla till eliten, till de hundra bästa i Sverige. De delas in i 17 olika kategorier, exempelvis e-handel, medier, underhållning, finans och försäkringar, resor med mera. I varje kategori utses en vinnare. Bland kategorivinnare koras också en sajt som tar hem det prestigefyllda totalpriset, Sveriges bästa på nätet 2017.