nyheter
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
Sport
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
Arrangörerna har trots pandemin aldrig tidigare upplevt ett så stort nationellt intresse för tävlingen.
RSS
rss_icon
Länkar
​Swedish Lapland prisas för sin nya sajt

Varje år utser Internetworld Sveriges 100 bästa sajter och swedishlapland.com rankas topp fem i kategorin Turism. Bara en enda annan destinationssajt kvalar in och det är goteborg.com.

En riktigt bra sajt kännetecknas av tillgänglighet, överskådlighet och snygg men inte påträngande design. I motiveringen skriver Internetworld: "Förutom att man företräder de kanske allra mest exotiska delarna av Sverige (...) så bjuder man på en snygg, modern sajt med hög kvalitet på innehållet."

Maria Sirviö, webbansvarig på Swedish Lapland Visitors Board, har under 2016 arbetet intensivt med att utveckla hemsidan i samarbete med In the Cold och Helikopter.

– Vi byggt en webb för den digitalt bevandrade globala resenären. Tillsammans med företagare och lokala destinationer har vi fyllt den med innehåll för att attrahera de målgrupper som är intresserade av att besöka destinationen. Ett lagarbete av stora mått, säger Maria.

Sajtens huvudsyfte är att skapa inspiration om och kring resmålet och i förlängningen styra besökare vidare till någon av alla entreprenörer ute på destinationerna där de också kan boka sin nästa resa - till Swedish Lapland.

– Placeringen blir ett kvitto på att det vägval vi tog under 2016 - att utgå ifrån användarens upplevelser och drivkrafter och koppla det till såväl innehåll som våra övriga sociala kanaler - var ett strategiskt riktigt beslut, avslutar Johanna Ögren marknadsansvarig för Swedish Lapland Visitors Board.

 

Topp 5 inom Turism:

• Tekniska museet (vinnare)

• Fotografiska museet

• Goteborg.com

• Swedish Lapland

• Universeum

 

Mer om placeringen – Klicka på den här länken!

---------------------------------------------------------------------------------------------------Om Topp100

Internetworld Topp 100 listar årligen sajter, appar och tjänster kopplade till företags /organisationers/myndigheters webbnärvaro. 100 sajter/appar/tjänster hamnar på listan. De hör alla till eliten, till de hundra bästa i Sverige. De delas in i 17 olika kategorier, exempelvis e-handel, medier, underhållning, finans och försäkringar, resor med mera. I varje kategori utses en vinnare. Bland kategorivinnare koras också en sajt som tar hem det prestigefyllda totalpriset, Sveriges bästa på nätet 2017.