platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
RSS
rss_icon
Länkar
Johan Menso, Meetagain, ICCA-researcher of the year

Att använda ICCAs databas är en enkel väg att skaffa sig mer kunskap om internationella mötesmönster, men databasen är även vägen till att skaffa fler kunder. Det vet alla som har lärt sig att arbeta målmedvetet med den.

Databasen innehåller oceaner av information som växer varje dag och för varje dag som den växer ökar chansen att du hittar vad du söker.

En svensk var duktigast under fjolåret och har utsetts till Researcher of the Year 2016: Johan Menso som jobbar för Meetagain Konferens med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Företaget hade sitt bästa år omsättningsmässigt under 2015–2016 där de i stort sett fördubblade sin omsättning till 55 miljoner kronor.

Varför är det viktigt att bidra med information om era möten till databasen?

– Ett forskningsverktyg är aldrig bättre än den senaste uppdaterade informationen i databasen. Om alla ICCA-medlemmar ser till att kontinuerligt uppdatera databasen, så gynnas alla medlemmar. De hittar också fler potentiella kunder, och kan närma sig dem med en bättre förståelse för kundens behov och krav.

Vad vill du säga till de ICCA-medlemmar som ännu inte aktivt har använt databasen?

– Ur ett forskningsperspektiv är verktyget mycket lätt att använda och att uppdatera informationen från sina egna events. Om du inte använder databasen på ett professionellt sätt går du verkligen miste om ett bra verktyg som kan generera affärer till din destination eller till ditt företag.

Har du några tips för dina kolleger och ICCA-medlemmar?

– Logga in i databasen regelbundet så att du kan använda den på rätt sätt. Börja med att bläddra genom avsnittet "Hot leads" och fortsätt sedan att göra en sökning med dina förinställda parametrar för din destination. Det gäller också att kontinuerligt återvända till datsabasen tills man känner sig helt säker i sitt användande.