platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Johan Menso, Meetagain, ICCA-researcher of the year

Att använda ICCAs databas är en enkel väg att skaffa sig mer kunskap om internationella mötesmönster, men databasen är även vägen till att skaffa fler kunder. Det vet alla som har lärt sig att arbeta målmedvetet med den.

Databasen innehåller oceaner av information som växer varje dag och för varje dag som den växer ökar chansen att du hittar vad du söker.

En svensk var duktigast under fjolåret och har utsetts till Researcher of the Year 2016: Johan Menso som jobbar för Meetagain Konferens med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Företaget hade sitt bästa år omsättningsmässigt under 2015–2016 där de i stort sett fördubblade sin omsättning till 55 miljoner kronor.

Varför är det viktigt att bidra med information om era möten till databasen?

– Ett forskningsverktyg är aldrig bättre än den senaste uppdaterade informationen i databasen. Om alla ICCA-medlemmar ser till att kontinuerligt uppdatera databasen, så gynnas alla medlemmar. De hittar också fler potentiella kunder, och kan närma sig dem med en bättre förståelse för kundens behov och krav.

Vad vill du säga till de ICCA-medlemmar som ännu inte aktivt har använt databasen?

– Ur ett forskningsperspektiv är verktyget mycket lätt att använda och att uppdatera informationen från sina egna events. Om du inte använder databasen på ett professionellt sätt går du verkligen miste om ett bra verktyg som kan generera affärer till din destination eller till ditt företag.

Har du några tips för dina kolleger och ICCA-medlemmar?

– Logga in i databasen regelbundet så att du kan använda den på rätt sätt. Börja med att bläddra genom avsnittet "Hot leads" och fortsätt sedan att göra en sökning med dina förinställda parametrar för din destination. Det gäller också att kontinuerligt återvända till datsabasen tills man känner sig helt säker i sitt användande.