platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Johan Menso, Meetagain, ICCA-researcher of the year

Att använda ICCAs databas är en enkel väg att skaffa sig mer kunskap om internationella mötesmönster, men databasen är även vägen till att skaffa fler kunder. Det vet alla som har lärt sig att arbeta målmedvetet med den.

Databasen innehåller oceaner av information som växer varje dag och för varje dag som den växer ökar chansen att du hittar vad du söker.

En svensk var duktigast under fjolåret och har utsetts till Researcher of the Year 2016: Johan Menso som jobbar för Meetagain Konferens med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Företaget hade sitt bästa år omsättningsmässigt under 2015–2016 där de i stort sett fördubblade sin omsättning till 55 miljoner kronor.

Varför är det viktigt att bidra med information om era möten till databasen?

– Ett forskningsverktyg är aldrig bättre än den senaste uppdaterade informationen i databasen. Om alla ICCA-medlemmar ser till att kontinuerligt uppdatera databasen, så gynnas alla medlemmar. De hittar också fler potentiella kunder, och kan närma sig dem med en bättre förståelse för kundens behov och krav.

Vad vill du säga till de ICCA-medlemmar som ännu inte aktivt har använt databasen?

– Ur ett forskningsperspektiv är verktyget mycket lätt att använda och att uppdatera informationen från sina egna events. Om du inte använder databasen på ett professionellt sätt går du verkligen miste om ett bra verktyg som kan generera affärer till din destination eller till ditt företag.

Har du några tips för dina kolleger och ICCA-medlemmar?

– Logga in i databasen regelbundet så att du kan använda den på rätt sätt. Börja med att bläddra genom avsnittet "Hot leads" och fortsätt sedan att göra en sökning med dina förinställda parametrar för din destination. Det gäller också att kontinuerligt återvända till datsabasen tills man känner sig helt säker i sitt användande.