platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
EU-bidrag på 12 miljoner kr stärker småföretag inom turismen

Tourism in Skåne och Region Blekinge har beviljats bidrag från Europeiska Socialfonden på tolv miljoner kronor för att stärka kompetensen hos små företag inom turismen.

Projektet fokuserar på kompetenshöjande insatser inom tre områden: hållbarhet, digitalisering och internationalisering.

Projektet riktar sig mot små företag inom turismen med 0-50 anställda i Skåne och Blekinge. Både ledning och medarbetare kan delta i utbildningsinsatserna som är gratis.

Tourism in Skåne bjuder in skånska företagare inom turismen att medverka i projektet. För företag som idag är delaktiga i destinationsutvecklingsprocesserna är Competence Academy Tourism en del av processens nästa steg, och en möjlighet att stärka sin kompetens utifrån de behov som framkommit under processens gång.

Möjligheten till kompetensutveckling baseras på en kartläggning av de deltagande företagens utvecklingsbehov samt medarbetarnas individuella kompetensbehov. Därefter skapas en ”tillväxt- och kompetensplan” som ligger till grund för de utbildningar som erbjuds.

Utbildningsinsatserna baseras på de behov företaget har för att kunna lyfta och utveckla sin verksamhet.

Enligt Europeiska Socialfondens riktlinjer får företag som ingår i en koncern – till exempel en hotellkedja – inte delta. Det gäller även ideella och ekonomiska föreningar. Kommunalt ägda verksamheter får inte heller vara med.