platsannonser
Destination Halmstad
söker en projektledare till Halmstad Convention Bureau.
Projektledare
till Akademikonferens SLU i Uppsala.
Uppsala Konsert & Kongress
söker medarbetare till konferensavdelningen!
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
vår gemensamma framtid
A Sustainable Tomorrow
ökar takten på hållbarhetsarbetet i Helsingborgsregionen.
stora events
Bandyfinalen den 22-23 mars 2019
på Studenternas – Fem finaler spelas i Uppsala.
hållbarhet
Clarion Hotel Sign
installerar Stockholms största hotell-solcellsanläggning.
nytt jobb
Elite Hotels
satsar på Göteborg med topprekrytering.
omvärldsanalys
Storstäder mest innovativa
– visar ny statistik.
flygnytt
Nya delen av avgångshallen
på Bromma Stockholm Airport öppnad.
safety & Security
PwC:s storsatsning inom cybersäkerhet
- 24 nya medarbetare inför hösten.
Nytt jobb
Christian Woronka
ny vd för Vienna Convention Bureau.
Omvärldsanalys
10:e kongressen för Europeiska FACEnetwork
kommer till Kristianstad 10-12 oktober.
strategisk utveckling
Trollhättan tar över ordförandeskapet
för Swedish Network of Convention Bureaus.
RSS
rss_icon
Länkar
2E Group förvärvar Minnesota Communication

Brand Engagement-byrån Minnesota Communication förvärvas av 2E Group, Nordens ledande aktör i upplevelseindustrin. Tack vare affären ingår Minnesota i ett nordiskt nätverk samtidigt som man stärker koncernen med kompetens inom Brand Engagement.

Minnesota Communication grundades år 2001 av Jonas Cavallin och Andy Pimmeshofer. År 2009 anslöt även Christoffer Ramfors till ägargruppen. Byrån har haft en positiv utveckling genom åren och 2016 landade omsättningen på 75,2 miljoner kronor (74,3) och byråintäkten på 25,6 miljoner kronor (23,2).

Enligt Pelle Mattisson, vd/koncernchef för 2E Group, är förvärvet ett steg i koncernens expansionsplan.

– Minnesota har tagit en spännande position inom kommunikations- och eventbranschen med sitt fokus på Brand Engagement. När de nu kan agera inom vår upplevelsekoncern kan vi tillsammans få full utväxling på bredden av kompetenser, geografisk spridning i Norden och etablerade kundrelationer.

– Vår styrka är att ta tillvara engagemanget hos både medarbetare och kunder, såväl fysiskt som digitalt. För oss passar det perfekt att ingå i en upplevelsekoncern, säger Andy Pimmeshofer, vd för Minnesota Communication.

 

Bild från vänster: Andy Pimmeshofer, Minnesota, Pelle Mattisson 2E Group, Jonas Cavallin, Minnesota, Christoffer Ramfors, Minnesota.