nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
2E Group förvärvar Minnesota Communication

Brand Engagement-byrån Minnesota Communication förvärvas av 2E Group, Nordens ledande aktör i upplevelseindustrin. Tack vare affären ingår Minnesota i ett nordiskt nätverk samtidigt som man stärker koncernen med kompetens inom Brand Engagement.

Minnesota Communication grundades år 2001 av Jonas Cavallin och Andy Pimmeshofer. År 2009 anslöt även Christoffer Ramfors till ägargruppen. Byrån har haft en positiv utveckling genom åren och 2016 landade omsättningen på 75,2 miljoner kronor (74,3) och byråintäkten på 25,6 miljoner kronor (23,2).

Enligt Pelle Mattisson, vd/koncernchef för 2E Group, är förvärvet ett steg i koncernens expansionsplan.

– Minnesota har tagit en spännande position inom kommunikations- och eventbranschen med sitt fokus på Brand Engagement. När de nu kan agera inom vår upplevelsekoncern kan vi tillsammans få full utväxling på bredden av kompetenser, geografisk spridning i Norden och etablerade kundrelationer.

– Vår styrka är att ta tillvara engagemanget hos både medarbetare och kunder, såväl fysiskt som digitalt. För oss passar det perfekt att ingå i en upplevelsekoncern, säger Andy Pimmeshofer, vd för Minnesota Communication.

 

Bild från vänster: Andy Pimmeshofer, Minnesota, Pelle Mattisson 2E Group, Jonas Cavallin, Minnesota, Christoffer Ramfors, Minnesota.