nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
2E Group förvärvar Minnesota Communication

Brand Engagement-byrån Minnesota Communication förvärvas av 2E Group, Nordens ledande aktör i upplevelseindustrin. Tack vare affären ingår Minnesota i ett nordiskt nätverk samtidigt som man stärker koncernen med kompetens inom Brand Engagement.

Minnesota Communication grundades år 2001 av Jonas Cavallin och Andy Pimmeshofer. År 2009 anslöt även Christoffer Ramfors till ägargruppen. Byrån har haft en positiv utveckling genom åren och 2016 landade omsättningen på 75,2 miljoner kronor (74,3) och byråintäkten på 25,6 miljoner kronor (23,2).

Enligt Pelle Mattisson, vd/koncernchef för 2E Group, är förvärvet ett steg i koncernens expansionsplan.

– Minnesota har tagit en spännande position inom kommunikations- och eventbranschen med sitt fokus på Brand Engagement. När de nu kan agera inom vår upplevelsekoncern kan vi tillsammans få full utväxling på bredden av kompetenser, geografisk spridning i Norden och etablerade kundrelationer.

– Vår styrka är att ta tillvara engagemanget hos både medarbetare och kunder, såväl fysiskt som digitalt. För oss passar det perfekt att ingå i en upplevelsekoncern, säger Andy Pimmeshofer, vd för Minnesota Communication.

 

Bild från vänster: Andy Pimmeshofer, Minnesota, Pelle Mattisson 2E Group, Jonas Cavallin, Minnesota, Christoffer Ramfors, Minnesota.