platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
2E Group förvärvar Minnesota Communication

Brand Engagement-byrån Minnesota Communication förvärvas av 2E Group, Nordens ledande aktör i upplevelseindustrin. Tack vare affären ingår Minnesota i ett nordiskt nätverk samtidigt som man stärker koncernen med kompetens inom Brand Engagement.

Minnesota Communication grundades år 2001 av Jonas Cavallin och Andy Pimmeshofer. År 2009 anslöt även Christoffer Ramfors till ägargruppen. Byrån har haft en positiv utveckling genom åren och 2016 landade omsättningen på 75,2 miljoner kronor (74,3) och byråintäkten på 25,6 miljoner kronor (23,2).

Enligt Pelle Mattisson, vd/koncernchef för 2E Group, är förvärvet ett steg i koncernens expansionsplan.

– Minnesota har tagit en spännande position inom kommunikations- och eventbranschen med sitt fokus på Brand Engagement. När de nu kan agera inom vår upplevelsekoncern kan vi tillsammans få full utväxling på bredden av kompetenser, geografisk spridning i Norden och etablerade kundrelationer.

– Vår styrka är att ta tillvara engagemanget hos både medarbetare och kunder, såväl fysiskt som digitalt. För oss passar det perfekt att ingå i en upplevelsekoncern, säger Andy Pimmeshofer, vd för Minnesota Communication.

 

Bild från vänster: Andy Pimmeshofer, Minnesota, Pelle Mattisson 2E Group, Jonas Cavallin, Minnesota, Christoffer Ramfors, Minnesota.