platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
+4,5%
En bra sommar
för besöksnäringen i Uppsala.
Ny bok
Därför blir mötena på jobbet allt fler
dominoeffekter skapar möteskedjor.
14 november
Han fick Wallenbergpriset för sin KL-träforskning
– deltar under Svenskt Träs seminarium i november.
hotellnytt
Nordic Choices förvärv av Kämp Collection Hotels slutfört
Stordalen vill utöka i Helsingfors med 2000 hotellrum.
Award winner again!
Göteborg
är Europas smartaste stad.
kunskapsöverföring
Lund får internationell konferens
om delningsekonomi i städer.
RSS
rss_icon
Länkar
2E Group förvärvar Minnesota Communication

Brand Engagement-byrån Minnesota Communication förvärvas av 2E Group, Nordens ledande aktör i upplevelseindustrin. Tack vare affären ingår Minnesota i ett nordiskt nätverk samtidigt som man stärker koncernen med kompetens inom Brand Engagement.

Minnesota Communication grundades år 2001 av Jonas Cavallin och Andy Pimmeshofer. År 2009 anslöt även Christoffer Ramfors till ägargruppen. Byrån har haft en positiv utveckling genom åren och 2016 landade omsättningen på 75,2 miljoner kronor (74,3) och byråintäkten på 25,6 miljoner kronor (23,2).

Enligt Pelle Mattisson, vd/koncernchef för 2E Group, är förvärvet ett steg i koncernens expansionsplan.

– Minnesota har tagit en spännande position inom kommunikations- och eventbranschen med sitt fokus på Brand Engagement. När de nu kan agera inom vår upplevelsekoncern kan vi tillsammans få full utväxling på bredden av kompetenser, geografisk spridning i Norden och etablerade kundrelationer.

– Vår styrka är att ta tillvara engagemanget hos både medarbetare och kunder, såväl fysiskt som digitalt. För oss passar det perfekt att ingå i en upplevelsekoncern, säger Andy Pimmeshofer, vd för Minnesota Communication.

 

Bild från vänster: Andy Pimmeshofer, Minnesota, Pelle Mattisson 2E Group, Jonas Cavallin, Minnesota, Christoffer Ramfors, Minnesota.