platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
+ Världsmiljödagen
Stockholmsmässan
platsen för FN:s miljömöte Stockholm+50.
Ingenting är omöjligt
Spektakulär Expo2020-kampanj
med A380 över Dubai.
hotellnytt
Succén med spektakulära pop-up hotellrum fortsätter
Berengia förvandlar hotellrum till stor upplevelse.
hotellnytt
Nyöppnade Ten Hotel
väljer BWH Hotel Group som hotellpartner.
Minst 70 konferenser
Konferensrusch till Helsingborg när H22 City Expo öppnar
– största konferensen räknar med över 2600 deltagare.
hotellnytt
Scandic
öppnar klimatneutralt hotell i Sundsvall 2024.
hotellnytt
Elite Hotels lanserar nytt restaurangkoncept
tillsammans med framstående krogprofiler.
11-12 maj 2022
Internationell Hi-Tech konferens och mässa
kommer till Stockholm.
flygindustrin
Kina blockerar vissa flyg från USA
när försiktighetsåtgärderna vid Covid ökar.
Restriktionerna blir fler
eCarExpo på Friends Arena
4-6 februari ställs in.
RSS
rss_icon
Länkar
Maja Granberg chef för Comfort Hotels koncept- och varumärkesutveckling

Den nordiska hotellkedjan Comfort Hotel med 32 hotell i fyra länder har anställt Maja Granberg som chef för kedjans koncept- och varumärkesutveckling. Hon kommer närmast från Absolut Vodka och rollen som Global Marketing Manager.

Comfort Hotel är inne i en intensiv fas där befintliga hotell byggs om och flera nya hotell ska öppnas. Strategin är att växa kraftigt på den nordiska marknaden och etablera sig som Nordens främsta budgetkedja. För att lyckas med sin målsättning har hotellkedjan inrättat en ny roll: Head of Concept & Marketing. Efter en gedigen rekryteringsprocess med rekordmånga kvalificerade ansökningar gick tjänsten till Maja Granberg.

– Vi har renoveringar och öppningar i pipen och vi bygger nu en solid plattform som alla våra hotell kan stå på för att utvecklas, förändras och förbättras. Alltid med fokus på stolta team, glada gäster och annorlunda produkter. Maja blir en nyckelperson i det arbetet och jag vet att hennes erfarenhet kring koncept- och varumärkesutveckling, hennes glöd för att skapa och implementera koncept och inte minst hennes varma och starka personlighet kommer ge Comfort den energiboost och kompetens som vi behöver, säger Comfort Hotels nordiska kedjedirektör Anna Spjuth.

Maja Granberg kommer närmast från tjänsten som Global Marketing Manager på Absolut Vodka och innan dess från Oddka där hon var Global Brand Manager. Maja har en Master från Stockholms Universitet i Ekonomi och marknadsföring.

– Jag är så glad över att få vara en del av Comfort och är riktigt peppad över möjligheten att få skapa koncept och miljöer som ger våra gäster fantastiskt fina hotellupplevelser. Jag tror att vi har möjlighet att åstadkomma något riktigt riktigt bra med varumärket och att få vara med på den resan är ett nöje. Att jag dessutom har hamnat i ett team där vi har oerhört roligt tillsammans samtidigt som det finns kompetens, kreativitet och galenskap är såklart en bonus, säger Maja Granberg.

Med Norden och Baltikum som sitt arbetsområde kommer Maja Granberg ha sin bas på Nordic Choice Hotels huvudkontor i Stockholm och Oslo.

Maja Granberg tillträdde sin tjänst i början av januari.