platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Litauens turistbyrå har ny representant i Sverige

Litauen är i vår ögon den snabbaste utvecklande destinationen för möten och events inom de baltiska länderna. Bästa mässan: Convene i februari, bästa hotellen och bästa maten.

Turistbyrå har ny samarbetspartner för den svenska marknaden. Prat PR i Stockholm blir ny kommunikationsbyrå och representant i Sverige. Uppdraget löper på tre år och innefattar kommunikation både mot konsument och resebranschen, medierelationer samt sociala kanaler, events och mässor.

– Det känns så klart jätteroligt att få jobba med Litauen, som trots att det är ett grannland till Sverige, ännu är en oupptäckt pärla på många sätt. Att få svenska resenärer att bryta sina resemönster är bara ett av flera budskap som vi kommer att arbeta med de närmaste åren, säger Carin Balfe Arbman, kundansvarig på Prat PR som blir ny kontakt för resebranschen på den svenska marknaden.

Marknadsföring av destinationer idag handlar om allt från mat och dryck, upplevelser, kultur, design och sevärdheter. Det treåriga uppdraget innefattar kommunikation både mot konsument och resebranschen, medierelationer samt sociala kanaler, events och mässor.

– Vi är väldigt glada över att börja jobba med Prat PR och har höga förväntningar på samarbetet. Vår förhoppning är att allt fler svenskar ska bli nyfikna på landet och allt som finns att upptäcka här, säger Olga Gončarova, marknadschef för den skandinaviska marknaden, på Litauens Statliga Turistbyrå.

Litauen har under hösten lanserat sin nya grafiska profil och budskapet ”Lithuania. Real is beautiful” som på ett lekfullt och tydligt sätt lyfter fram landets många tillgångar i form av upplevelser för besökaren: ”Meet people”, ”Explore culture”, ”Taste food”, ”See nature” och Stay active”.

– Litauen har allt man kan önska av en destination. Närhet – bara en dryg timmes flygresa bort med direktflyg. Det finns både reguljär- och lågprisflyg. Prisnivån är generellt betydligt lägre än i Sverige, och inte minst betydelsefullt – det är ett tryggt och säkert resmål. Vi hoppas verkligen att fler tar sig tid att utforska vad Litauen har att erbjuda, säger Carin Balfe Arbman.