platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
​AccorHotels i strategiskt partnerskap med 25hours Hotels

AccorHotels förvärvar 30 procent av aktierna i hotellkedjan 25hours Hotels. Förvärvet gör AccorHotels till en strategisk partner för långsiktig tillväxt samt ett stöd för att påskynda 25hours Hotels globala expansion.

– På AccorHotels lockas vi av dessa individuella, designorienterade boutiquehotell som fungerar som arbetsplatser för urbana nomader och är idealiska utgångspunkter för besök i viktiga städer. Detta partnerskap visar tydligt vår satsning på en av de snabbast växande segmenten inom branschen. Nu tar vi ytterligare ett steg i vår strategi att vara en global ledare inom livsstilshotell, säger Sébastien Bazin, koncernchef och styrelseordförande för AccorHotels.

25hours Hotels driver för närvarande sju hotell i Hamburg, Frankfurt, Berlin, Wien och Zürich. Ytterligare fem hotell ska öppnas i Zürich, München, Köln, Düsseldorf och Paris under de närmaste två åren. Företaget planerar att expandera till andra europeiska länder, samt även till destinationer utanför Europa.

– Lojala partners har stöttat vår tillväxt på den tyskspråkiga marknaden under de senaste tio åren och vi har nu också möjlighet att erövra världen med en global partner. Detta strategiska partnerskap är en viktig milstolpe i vårt företags historia och ett nytt äventyr som vi ser fram emot, säger Christoph Hoffmann, vd för 25hours Hotels.

– Att endast erbjuda designade hotell med spännande koncept är inte tillräckligt. Det behövs också ett lokalt nätverk med lokala erfarenheter och expertis. Tack vare AccorHotels mångåriga kunnande och globala infrastruktur kan vi nu uppnå detta på varje kontinent, fortsätter Christoph Hoffmann.

25hours hotell kommer att fortsätta att drivas av samma ledningsgrupp. Transaktionen är för närvarande föremål för godkännande av de tyska och österrikiska konkurrensmyndigheterna.

---------------------------------------------------------------------------------------------------AccorHotels erbjuder upplevelser vid fler än 4 000 hotell och resorts, samt över 2 500 exklusiva privata hem runt om i världen. I 95 länder har koncernen kompetens som både investerare och operatör genom divisionerna HotelServices och HotelInvest. Portföljen innehåller flera internationellt kända varumärken som Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman och Swissôtel. Där återfinns även mellanklasshotell såsom Novotel, Mercure, Mama Shelter och Adagio, samt ekonomiklasshotell som ibis, ibis Styles, ibis budget och regionala varumärken som Grand Mercure, Sebel och hotelF1.

AccorHotels har fler än 240 000 medarbetare. Hos AccorHotels har gästerna tillgång till ett hotellojalitetsprogram – Le Club Accorhotels. Hotellkoncernen är även aktiv i sitt engagemang för samhällsmedborgare, för en hållbar utveckling och solidaritet genom PLANET 21 – ett omfattande program som sammanför medarbetare, gäster och partners för att driva en hållbar tillväxt.