platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
RSS
rss_icon
Länkar
​AccorHotels i strategiskt partnerskap med 25hours Hotels

AccorHotels förvärvar 30 procent av aktierna i hotellkedjan 25hours Hotels. Förvärvet gör AccorHotels till en strategisk partner för långsiktig tillväxt samt ett stöd för att påskynda 25hours Hotels globala expansion.

– På AccorHotels lockas vi av dessa individuella, designorienterade boutiquehotell som fungerar som arbetsplatser för urbana nomader och är idealiska utgångspunkter för besök i viktiga städer. Detta partnerskap visar tydligt vår satsning på en av de snabbast växande segmenten inom branschen. Nu tar vi ytterligare ett steg i vår strategi att vara en global ledare inom livsstilshotell, säger Sébastien Bazin, koncernchef och styrelseordförande för AccorHotels.

25hours Hotels driver för närvarande sju hotell i Hamburg, Frankfurt, Berlin, Wien och Zürich. Ytterligare fem hotell ska öppnas i Zürich, München, Köln, Düsseldorf och Paris under de närmaste två åren. Företaget planerar att expandera till andra europeiska länder, samt även till destinationer utanför Europa.

– Lojala partners har stöttat vår tillväxt på den tyskspråkiga marknaden under de senaste tio åren och vi har nu också möjlighet att erövra världen med en global partner. Detta strategiska partnerskap är en viktig milstolpe i vårt företags historia och ett nytt äventyr som vi ser fram emot, säger Christoph Hoffmann, vd för 25hours Hotels.

– Att endast erbjuda designade hotell med spännande koncept är inte tillräckligt. Det behövs också ett lokalt nätverk med lokala erfarenheter och expertis. Tack vare AccorHotels mångåriga kunnande och globala infrastruktur kan vi nu uppnå detta på varje kontinent, fortsätter Christoph Hoffmann.

25hours hotell kommer att fortsätta att drivas av samma ledningsgrupp. Transaktionen är för närvarande föremål för godkännande av de tyska och österrikiska konkurrensmyndigheterna.

---------------------------------------------------------------------------------------------------AccorHotels erbjuder upplevelser vid fler än 4 000 hotell och resorts, samt över 2 500 exklusiva privata hem runt om i världen. I 95 länder har koncernen kompetens som både investerare och operatör genom divisionerna HotelServices och HotelInvest. Portföljen innehåller flera internationellt kända varumärken som Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman och Swissôtel. Där återfinns även mellanklasshotell såsom Novotel, Mercure, Mama Shelter och Adagio, samt ekonomiklasshotell som ibis, ibis Styles, ibis budget och regionala varumärken som Grand Mercure, Sebel och hotelF1.

AccorHotels har fler än 240 000 medarbetare. Hos AccorHotels har gästerna tillgång till ett hotellojalitetsprogram – Le Club Accorhotels. Hotellkoncernen är även aktiv i sitt engagemang för samhällsmedborgare, för en hållbar utveckling och solidaritet genom PLANET 21 – ett omfattande program som sammanför medarbetare, gäster och partners för att driva en hållbar tillväxt.