nyheter
Bella Center växer
Bella Arena:
Ny arena i Köpenhamn med plats för 7 000 sittande gäster.
nytt jobb
Niklas Söderberg
lämnar SES som verksamhetschef.
världskongress
Stockholm en av finalisterna
för global museikongress 2025.
bra undersökning
Sponsorer är angelägna om att återvända till personliga möten
enligt från AIM Group Italien.
ny kunskap på väg
Viktig studie
visar att evenemangen är saknade.
nytt jobb
Sara Almkvist
ny vd för Växjö & Co.
hotellnyttt
Historisk tapetfabrik
inspiration när nytt hotell öppnar.
Rekordåret uteblev
Så påverkades mötes- och evenemangindustrin
i Uppsala av coronapandemin under 2020.
19 juni-31 oktober 2021
Ikoner
- fotografier av Larsåke Thuresson på Dunkers kulturhus, Helsingborg.
möten & Evenemang
Riksteatern, Sveriges största folkrörelse för scenkonst
förlägger sin kongress 2023 till Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Möten lanserar mötesbokning on-line

Svenska Möten har lanserat en ny webbsida med en bokningsfunktion som tillåter företagets kunder att boka möten till sina avtalspriser online – en banbrytande nyhet i en traditionsbunden bransch. Samtidigt har Svenska Mötens profil fått en rejäl ansiktslyftning.

– Nu är vi rustade att nå ut till helt nya målgrupper, säger Sylvia Nylin, vd.

Medan det länge har varit en självklarhet att boka hotellrum och restauranger online, har det varit svårare att kunna boka ett mötesrum på webben – än mindre till avtalspriser. Men i och med lanseringen av sin nya webbsida, kan Svenska Mötens avtalskunder nu boka sina priser online genom att uppge en unik kundkod i onlinebokningsfunktionen.

– Vi har länge sett en ökande trend mot onlinebokning. Allt fler vill ha möjlighet boka enklare möten själva, medan man anlitar våra mötesplanerare för mer komplexa arrangemang. Det känns förstås bra att vi på Svenska Möten leder den utvecklingen som ju gagnar hela branschen, säger Pontus Esbo, Svenska Mötens marknads- och försäljningschef.

Den nya webbsidans design med fokus på onlinebokning är helt unik inom mötesindustrin, och i samband med webbplatsbytet har Svenska Mötens grafiska profil, formspråk och kommunikation också fått en ansiktslyftning.

– Mötesbranschen har legat långt efter i den digitala utvecklingen, men nu har vi både utvecklat erbjudandet gentemot våra befintliga kunder och är rustade för att nå ut till helt nya målgrupper. Vi ser en stor potential i små och medelstora företag som bara bokar enstaka möten, säger Sylvia Nylin, som tillträdde som ny vd i januari.