platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Möten lanserar mötesbokning on-line

Svenska Möten har lanserat en ny webbsida med en bokningsfunktion som tillåter företagets kunder att boka möten till sina avtalspriser online – en banbrytande nyhet i en traditionsbunden bransch. Samtidigt har Svenska Mötens profil fått en rejäl ansiktslyftning.

– Nu är vi rustade att nå ut till helt nya målgrupper, säger Sylvia Nylin, vd.

Medan det länge har varit en självklarhet att boka hotellrum och restauranger online, har det varit svårare att kunna boka ett mötesrum på webben – än mindre till avtalspriser. Men i och med lanseringen av sin nya webbsida, kan Svenska Mötens avtalskunder nu boka sina priser online genom att uppge en unik kundkod i onlinebokningsfunktionen.

– Vi har länge sett en ökande trend mot onlinebokning. Allt fler vill ha möjlighet boka enklare möten själva, medan man anlitar våra mötesplanerare för mer komplexa arrangemang. Det känns förstås bra att vi på Svenska Möten leder den utvecklingen som ju gagnar hela branschen, säger Pontus Esbo, Svenska Mötens marknads- och försäljningschef.

Den nya webbsidans design med fokus på onlinebokning är helt unik inom mötesindustrin, och i samband med webbplatsbytet har Svenska Mötens grafiska profil, formspråk och kommunikation också fått en ansiktslyftning.

– Mötesbranschen har legat långt efter i den digitala utvecklingen, men nu har vi både utvecklat erbjudandet gentemot våra befintliga kunder och är rustade för att nå ut till helt nya målgrupper. Vi ser en stor potential i små och medelstora företag som bara bokar enstaka möten, säger Sylvia Nylin, som tillträdde som ny vd i januari.