platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Möten lanserar mötesbokning on-line

Svenska Möten har lanserat en ny webbsida med en bokningsfunktion som tillåter företagets kunder att boka möten till sina avtalspriser online – en banbrytande nyhet i en traditionsbunden bransch. Samtidigt har Svenska Mötens profil fått en rejäl ansiktslyftning.

– Nu är vi rustade att nå ut till helt nya målgrupper, säger Sylvia Nylin, vd.

Medan det länge har varit en självklarhet att boka hotellrum och restauranger online, har det varit svårare att kunna boka ett mötesrum på webben – än mindre till avtalspriser. Men i och med lanseringen av sin nya webbsida, kan Svenska Mötens avtalskunder nu boka sina priser online genom att uppge en unik kundkod i onlinebokningsfunktionen.

– Vi har länge sett en ökande trend mot onlinebokning. Allt fler vill ha möjlighet boka enklare möten själva, medan man anlitar våra mötesplanerare för mer komplexa arrangemang. Det känns förstås bra att vi på Svenska Möten leder den utvecklingen som ju gagnar hela branschen, säger Pontus Esbo, Svenska Mötens marknads- och försäljningschef.

Den nya webbsidans design med fokus på onlinebokning är helt unik inom mötesindustrin, och i samband med webbplatsbytet har Svenska Mötens grafiska profil, formspråk och kommunikation också fått en ansiktslyftning.

– Mötesbranschen har legat långt efter i den digitala utvecklingen, men nu har vi både utvecklat erbjudandet gentemot våra befintliga kunder och är rustade för att nå ut till helt nya målgrupper. Vi ser en stor potential i små och medelstora företag som bara bokar enstaka möten, säger Sylvia Nylin, som tillträdde som ny vd i januari.