platsannonser
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
växande turism
Ökad kryssningstrafik till Malmö
Nio fartyg till Malmö i år.
hotellindustri i förändring
Var femte svensk
vill ha hotellrum med kök.
kunskapsstatistik
UIA placerar Sydkorea och Seoul
högst upp på listan för första gången någonsin.
hotell
Elite Hotels
är tilltänkt operatör för kulturhushotellet i Skellefteå.
events kapar möten
Nytt stort ridsportevenemang
till Stockholm 2019.
på nytt jobb
Jessica Norberg
ny hotelldirektör på Haymarket by Scandic.
Hotellnytt
Scandic tecknar avtal
för nytt hotell i Helsingfors.
Umeå
Konferens med fokus på glädje i matematiken
lockar 800 deltagare från 49 länder.
möten skapar events
Estlands största vetenskapliga kongress någonsin,
EGOS, öppnar idag.
events skapar möten
Halmstad står som värdstad
för SM-veckan 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Möten lanserar mötesbokning on-line

Svenska Möten har lanserat en ny webbsida med en bokningsfunktion som tillåter företagets kunder att boka möten till sina avtalspriser online – en banbrytande nyhet i en traditionsbunden bransch. Samtidigt har Svenska Mötens profil fått en rejäl ansiktslyftning.

– Nu är vi rustade att nå ut till helt nya målgrupper, säger Sylvia Nylin, vd.

Medan det länge har varit en självklarhet att boka hotellrum och restauranger online, har det varit svårare att kunna boka ett mötesrum på webben – än mindre till avtalspriser. Men i och med lanseringen av sin nya webbsida, kan Svenska Mötens avtalskunder nu boka sina priser online genom att uppge en unik kundkod i onlinebokningsfunktionen.

– Vi har länge sett en ökande trend mot onlinebokning. Allt fler vill ha möjlighet boka enklare möten själva, medan man anlitar våra mötesplanerare för mer komplexa arrangemang. Det känns förstås bra att vi på Svenska Möten leder den utvecklingen som ju gagnar hela branschen, säger Pontus Esbo, Svenska Mötens marknads- och försäljningschef.

Den nya webbsidans design med fokus på onlinebokning är helt unik inom mötesindustrin, och i samband med webbplatsbytet har Svenska Mötens grafiska profil, formspråk och kommunikation också fått en ansiktslyftning.

– Mötesbranschen har legat långt efter i den digitala utvecklingen, men nu har vi både utvecklat erbjudandet gentemot våra befintliga kunder och är rustade för att nå ut till helt nya målgrupper. Vi ser en stor potential i små och medelstora företag som bara bokar enstaka möten, säger Sylvia Nylin, som tillträdde som ny vd i januari.