nyheter
arbetsmarknadspaket
Helsingborg:
Coronapaket till stöd för besöksnäringen även 2021.
systematisk testning
IATAs Travel Pass
ska säkra öppna gränser.
750 anmälda från 13 länder
Startupeventet Space Investment Day
lockar internationell publik.

​De vann Svenska Mötespriset 2020
​Årets Nytänkare – Vår Gård, Saltsjöbaden.
27 november 2020
Möt forskareonline
under ForskarFredag Stockholm.
26-27 maj 2021
Microsoft
arrangerar Startup Pavilion på Retail TECH och e-Commerce Expo i Stockholm.
bra initiativ
SAS
erbjuder covid-19-testning för reseintyg.
breaking news!
ICC Sydney
får tillstånd för att få tillbaka konferenser och företagsevenemang.
Utmärkelser
Mötesindustrin i Göteborg vinnare av IAPCO Driving Excellence Award
För möten med hög kvalitet genom samverkan, hållbarhet och avtryck inför framtiden.
ett glädjens budskap
#svenhagströmerinitiativet donerar pengar
Pontus Frithiof lagar mat till IVA-vårdwre på KS.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Möten lanserar mötesbokning on-line

Svenska Möten har lanserat en ny webbsida med en bokningsfunktion som tillåter företagets kunder att boka möten till sina avtalspriser online – en banbrytande nyhet i en traditionsbunden bransch. Samtidigt har Svenska Mötens profil fått en rejäl ansiktslyftning.

– Nu är vi rustade att nå ut till helt nya målgrupper, säger Sylvia Nylin, vd.

Medan det länge har varit en självklarhet att boka hotellrum och restauranger online, har det varit svårare att kunna boka ett mötesrum på webben – än mindre till avtalspriser. Men i och med lanseringen av sin nya webbsida, kan Svenska Mötens avtalskunder nu boka sina priser online genom att uppge en unik kundkod i onlinebokningsfunktionen.

– Vi har länge sett en ökande trend mot onlinebokning. Allt fler vill ha möjlighet boka enklare möten själva, medan man anlitar våra mötesplanerare för mer komplexa arrangemang. Det känns förstås bra att vi på Svenska Möten leder den utvecklingen som ju gagnar hela branschen, säger Pontus Esbo, Svenska Mötens marknads- och försäljningschef.

Den nya webbsidans design med fokus på onlinebokning är helt unik inom mötesindustrin, och i samband med webbplatsbytet har Svenska Mötens grafiska profil, formspråk och kommunikation också fått en ansiktslyftning.

– Mötesbranschen har legat långt efter i den digitala utvecklingen, men nu har vi både utvecklat erbjudandet gentemot våra befintliga kunder och är rustade för att nå ut till helt nya målgrupper. Vi ser en stor potential i små och medelstora företag som bara bokar enstaka möten, säger Sylvia Nylin, som tillträdde som ny vd i januari.