platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
språnget
Nordens största event
på temat omvärldsanalys omvandlas till Virtual IntelliSummit 2020.
beredskapen byggs ut
Idag står de första 140 vårdplatserna klara
– Stockholmsmässan fortsätter bygga.
70 av 90 permitteras
Elmia AB
omgrupperar under pandemitiden.
16-17 juni 2020
Internationell kongress
om 3D-printing till Örebro.
bra initiativ
Turistrådet Västsverige
hjälper besöksnäringen att behålla anställda.
omställningen är här
Internationell konferens
för framtidens handel kommer till Stockholm.
500 000 drabbade
EXPO2020 i fara
- hotell och restauranger är nere på 20 procents beläggning.
08.45 - 11.00
Upplev Trädgårdsmässan LIVE
hemifrån i morgon.
ett gött initiativ
”För ditt Göteborg”
stöttar lokala besöksnäringen.
Lastbilbranschen enig
Elmia Lastbil
flyttas fram till 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic lanserar sitt femte signaturhotell

Nu presenterar Scandic det femte i raden av unika signaturhotell – Downtown Camper by Scandic. Det är det forna Scandic Sergel Plaza, på Brunkebergs torg i hjärtat av Stockholm, som genomgår en helomvandling för att efter sommaren 2017 återuppstå som en ny hotellupplevelse där naturen gör intåg i storstaden. Gästerna bjuds in till ett ”base camp” för urbana upptäckare där välbefinnande och gemenskap står i centrum.

Downtown Camper by Scandic blir en social samlingsplats för såväl resenärer som Stockholmare.

Genom konceptet gör naturen intåg i Stockholms mest urbana distrikt vid Brunkebergstorg. I linje med tidigare signaturhotell får hotellet en unik interiör och design som tolkar ett ”base camp” i en urban miljö. Förutom en egen ”lifestyle concierge”, ”in room bartender” och egen shop får gästerna möjligheten att slappna av under en öppen stjärnhimmel året runt.

– Hotellet erbjuder hela det unika kunderbjudandet som kommer med våra signaturhotell samtidigt som det har hämtat inspiration från två världar, dels vår urbana närmiljö men också längtan till naturen. Vi vill skapa en ny typ av mötesplats med ett stort upplevelseutbud och en arena för mindfulness mitt i storstaden, säger Thomas Engelhart, Kommersiell direktör för Scandic Hotels Group.

Genom hotellets ”lifestyle concierge” tipsas besökare om annorlunda upplevelser på hotellet och ute i staden, så som att hyra kajak och upptäcka Stockholm från vattnet, fördjupa sig i mindfulness, boka

en takvandring, en löparrunda i grupp eller en yogaklass på taket. Traditionella konferensrum har avskaffats, och ersatts med personliga rum och ytor för events, möten och samvaro där gränsen mellan arbete och fritid suddas ut. Hotellet får en egen grafisk profil och toalettartiklar med en doft signerad Downtown Camper. Hotellet öppnar efter sommaren 2017.

Signaturhotellen marknadsförs under sitt eget hotellnamn med tillägget ”by Scandic” och präglas av sin unika historia, karaktär och ett annorlunda kunderbjudande. Hotellen är utformade som tydliga sociala mötesplatser med ambitionen att vara en lika naturlig träffpunkt för lokala som tillresande besökare.

Med kollektionen av signaturhotell vill Scandic attrahera nya kunder och möta efterfrågan hos resenärer som söker unika hotellupplevelser. Haymarket by Scandic samt Grand Central by Scandic drivs idag som signaturhotell. Under 2017 och 2018 kommer förutom Downtown Camper även Hotel Norge i Bergen samt Scandic Marski i Helsingfors att öppnas som signaturhotell.