platsannonser
nyheter
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
nya uppdrag
Meetx vinner ramavtal med KTH,
Chalmers och Folkhälsomyndigheten – och expanderar.
RSS
rss_icon
Länkar
Småland får nytt DMC-företag

Efter snart 20 år i mötesindustrin lanserar Memu Svensk Mässbemanning ett nytt affärsområde, Småland DMC.

– Småland DMC (destination management company) erbjuder svenska och internationella grupper, små eller stora, att ta del av vad vi ser som det fantastiska Småland. Vi hjälper både företagsgrupper (corporate) och privatgrupper (leisure) att ta del av regionen, säger Magnus Ek.

– Småland DMC är sanktionerat av Jönköping Convention Bureau, som är en del av Destination Jönköping och har under våren startat en DMC-verksamhet. Det innebär att vi hjälper internationella & svenska kunder som vill göra aktiviteter i regionen. Det kan vara grupper/utställare som vill göra studiebesök på företag, besöka ett museum, uppleva kultur, ta del av närproducerad mat, uppleva naturen, klättra i äventyrsbana, uppleva den fantastiska sjön Vättern, besöka Gränna, ordna med transporter och mycket annat så hjälper vi till att sy ihop ett paket som passar kunden. Fördelen är att kunden har kontakt med ett företag under hela processen.

– Vi marknadsför oss via våra olika nätverk, via sociala medier, annonsering, men vi kommer också att medverka vid internationella möten och mässor där vi träffar de olika målgrupperna, som är organisatörer, resebyråer etcetera som ska komma till regionen, säger Magnus Ek.

Småland DMC förfogar också över en fastighet med 2300 kvadratmeter sjötomt 20 minuters bilresa från Jönköping, där man kan genomföra olika kundfrämjande aktiviteter och där mindre sällskap kan övernatta, särskilt populärt bland internationella gäster.