platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Per Keller
blir ny vd för Yasuragi.
på nytt jobb
Sunniva Fallan Röd
ny vd för Sturebadet.
Hållbarhet på riktigt
Quality Hotel bäst i Norden
på att bedriva sin verksamhet på ett etiskt, socialt och miljömässigt riktigt sätt.
nytt jobb
​Staffan Ingvarsson
blir ny vd för Stockholm Business Region.
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.
RSS
rss_icon
Länkar
Småland får nytt DMC-företag

Efter snart 20 år i mötesindustrin lanserar Memu Svensk Mässbemanning ett nytt affärsområde, Småland DMC.

– Småland DMC (destination management company) erbjuder svenska och internationella grupper, små eller stora, att ta del av vad vi ser som det fantastiska Småland. Vi hjälper både företagsgrupper (corporate) och privatgrupper (leisure) att ta del av regionen, säger Magnus Ek.

– Småland DMC är sanktionerat av Jönköping Convention Bureau, som är en del av Destination Jönköping och har under våren startat en DMC-verksamhet. Det innebär att vi hjälper internationella & svenska kunder som vill göra aktiviteter i regionen. Det kan vara grupper/utställare som vill göra studiebesök på företag, besöka ett museum, uppleva kultur, ta del av närproducerad mat, uppleva naturen, klättra i äventyrsbana, uppleva den fantastiska sjön Vättern, besöka Gränna, ordna med transporter och mycket annat så hjälper vi till att sy ihop ett paket som passar kunden. Fördelen är att kunden har kontakt med ett företag under hela processen.

– Vi marknadsför oss via våra olika nätverk, via sociala medier, annonsering, men vi kommer också att medverka vid internationella möten och mässor där vi träffar de olika målgrupperna, som är organisatörer, resebyråer etcetera som ska komma till regionen, säger Magnus Ek.

Småland DMC förfogar också över en fastighet med 2300 kvadratmeter sjötomt 20 minuters bilresa från Jönköping, där man kan genomföra olika kundfrämjande aktiviteter och där mindre sällskap kan övernatta, särskilt populärt bland internationella gäster.