platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Staller inte in ställer om
Beach Race Enduro
flyttas till hösten 2021.
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
RSS
rss_icon
Länkar
Småland får nytt DMC-företag

Efter snart 20 år i mötesindustrin lanserar Memu Svensk Mässbemanning ett nytt affärsområde, Småland DMC.

– Småland DMC (destination management company) erbjuder svenska och internationella grupper, små eller stora, att ta del av vad vi ser som det fantastiska Småland. Vi hjälper både företagsgrupper (corporate) och privatgrupper (leisure) att ta del av regionen, säger Magnus Ek.

– Småland DMC är sanktionerat av Jönköping Convention Bureau, som är en del av Destination Jönköping och har under våren startat en DMC-verksamhet. Det innebär att vi hjälper internationella & svenska kunder som vill göra aktiviteter i regionen. Det kan vara grupper/utställare som vill göra studiebesök på företag, besöka ett museum, uppleva kultur, ta del av närproducerad mat, uppleva naturen, klättra i äventyrsbana, uppleva den fantastiska sjön Vättern, besöka Gränna, ordna med transporter och mycket annat så hjälper vi till att sy ihop ett paket som passar kunden. Fördelen är att kunden har kontakt med ett företag under hela processen.

– Vi marknadsför oss via våra olika nätverk, via sociala medier, annonsering, men vi kommer också att medverka vid internationella möten och mässor där vi träffar de olika målgrupperna, som är organisatörer, resebyråer etcetera som ska komma till regionen, säger Magnus Ek.

Småland DMC förfogar också över en fastighet med 2300 kvadratmeter sjötomt 20 minuters bilresa från Jönköping, där man kan genomföra olika kundfrämjande aktiviteter och där mindre sällskap kan övernatta, särskilt populärt bland internationella gäster.