platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 intervjuer
IAPCO och AIPC
släpper forskningsrapport om hybridevents.
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades
på IBTM World Barcelona 2021.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
- prisbelönta designstudion Formafantasma är en av veckans keynote speakers.
Resa i Sverige
Svenskarnas intresse
för att fortsätta upptäcka Sverige är stort - 8 av 10 vill se mer.
22-25 september 2022
Tara Moshizi, Johan Kollén och Sandra Lewinsson
nya rekryteringar till Bokmässan i Göteborg.
Conventum, Örebro
Årets Biodlarkonferens
- Apiscandia 11-13 februari 2022.
startskott
Rasta
etablerar sig på Höga kusten.
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
RSS
rss_icon
Länkar
Småland får nytt DMC-företag

Efter snart 20 år i mötesindustrin lanserar Memu Svensk Mässbemanning ett nytt affärsområde, Småland DMC.

– Småland DMC (destination management company) erbjuder svenska och internationella grupper, små eller stora, att ta del av vad vi ser som det fantastiska Småland. Vi hjälper både företagsgrupper (corporate) och privatgrupper (leisure) att ta del av regionen, säger Magnus Ek.

– Småland DMC är sanktionerat av Jönköping Convention Bureau, som är en del av Destination Jönköping och har under våren startat en DMC-verksamhet. Det innebär att vi hjälper internationella & svenska kunder som vill göra aktiviteter i regionen. Det kan vara grupper/utställare som vill göra studiebesök på företag, besöka ett museum, uppleva kultur, ta del av närproducerad mat, uppleva naturen, klättra i äventyrsbana, uppleva den fantastiska sjön Vättern, besöka Gränna, ordna med transporter och mycket annat så hjälper vi till att sy ihop ett paket som passar kunden. Fördelen är att kunden har kontakt med ett företag under hela processen.

– Vi marknadsför oss via våra olika nätverk, via sociala medier, annonsering, men vi kommer också att medverka vid internationella möten och mässor där vi träffar de olika målgrupperna, som är organisatörer, resebyråer etcetera som ska komma till regionen, säger Magnus Ek.

Småland DMC förfogar också över en fastighet med 2300 kvadratmeter sjötomt 20 minuters bilresa från Jönköping, där man kan genomföra olika kundfrämjande aktiviteter och där mindre sällskap kan övernatta, särskilt populärt bland internationella gäster.