platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flygnytt
Flybe
blir Virgin Connect.
sju gånger pengarna
​Malmöfestivalens turister
genererar 153 miljoner kronor till staden i turistekonomi.
FLygnytt
Finnair i nytt samarbete
med Fiji Airways.
18-19 november 2020
Ny heltäckande hi-techmötesplats
lanseras i Kista.
18-20 oktober
Borås
har RFSL-kongressen 2019
möten utvecklar sin stad
Uppsala Convention Bureau får utökade resurser
Kommunen vill värva fler möten och evenemang.
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia satsar på säkerhetsapp

Global Warning System (GWS) har ingått ett partneravtal med Resia, en av Sveriges och Skandinaviens största resebyråkoncerner. Resia kommer att integrera en varumärkesanpassad version av GWS’ tjänst Safeture i sitt kunderbjudande. Affärsmodellen bygger på intäktsdelning.

GWS’ har utvecklat tjänsten Safeture, en personlig säkerhetstjänst som erbjuder kritisk information direkt i mobilen via en app som användaren laddar ner. Appen levererar viktig information och varningar i realtid om platsen där resenären befinner sig, och ger service och trygghet när människor är på resande fot. Resia erbjuder reselösningar både till semesterresenärer och affärsresenärer. I koncernen Resia Travel Group som ägs av Resia AB ingår varumärkena Resia, Bengt-Martins, Resfeber, Box Office, Cruise Market, Flygofar, och Hyttespecialisten. Resia har blivit utsedd till Sveriges bästa affärsresebyrå 8 gånger. Nu har man genom avtalet med GWS beslutat sig för att integrera Safeture Pro, GWS företagsversion av tjänsten, i sitt erbjudande till svenska företagskunder och göra en varumärkesanpassning.

 

Resias produktchef Karin Wadmark beskriver hur man ser att lösningen stärker Resia:

– Vi måste ständigt ligga i framkant och utveckla vårt erbjudande. Våra kunder och deras behov skall guida oss och vi ser att säkerhetsfrågorna blir allt viktigare för dem. Safetures lösning ger både resenärerna och de som ansvarar för företagets resande den trygghet de behöver. Vi är stolta över att vara rankad högst av affärsresebyråerna, och det här är också ett sätt för oss att stärka vår position och att differentiera oss.

GWS har under en tid metodiskt slutit avtal inom flertalet av de segment man sagt skall vara basen för global tillväxt. Genom avtalet med Resia penetrerar man resebranschen ytterligare och befäster den position man vill bygga upp som ledande leverantör av modern, personlig resesäkerhet. Andreas Rodman, vd för GWS, kommenterar:

– Vi ser otroligt positivt på att få samarbeta med Resia, som är en mycket väl ansedd reseleverantör och som har företagskunder som är precis i vår målgrupp. Detta avtal ger oss ytterligare bevis på attraktiviteten i vår tjänst och vårt erbjudande till resebranschen.

 

Bilden: Andreas Rodman, vd för GWS.

--------------------------------------------------------------------------------------------------Om GWS Production AB och Safeture

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheter från en global SARS-epidemi, tsunamin i Indiska Oceanen 2004 och terrorattacken i Mumbai. Bolaget erbjuder en mobilbaserad, personlig säkerhetstjänst, Safeture, för att skydda resenärer genom att i realtid spåra och ge information om katastrofer och andra hot som kan påverka människor på resa. Systemet består av olika tjänster som levereras genom resenärens mobiltelefon och tillhandahålls både till företag – Safeture Pro, och till privatpersoner - Safeture.

GWS aktie är listad på Nasdaq First North Stockholm. Sedermera Fondkommission är Certified Adviser.


Om Resia AB och Resia Travel Group

Resia AB har tre kundgrupper – semesterresenärer, affärsresenärer och grupp- och konferensresenärer. Alla kundgrupperna är lika viktiga och det övergripande målet är att växa och ta marknadsandelar inom samtliga delar av verksamheten. I koncernen Resia Travel Group som ägs av Resia AB ingår varumärkena Resia, Bengt-Martins, Resfeber, Box Office, Cruise Market, Flygofar, och Hyttespecialisten. Idag utgörs 52 procent av försäljningsvolymerna av semesterresor och 48 procent av företagsresor. Resia har blivit utsedd till Sveriges bästa corporate travel agency 8 gånger.