nyheter
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia satsar på säkerhetsapp

Global Warning System (GWS) har ingått ett partneravtal med Resia, en av Sveriges och Skandinaviens största resebyråkoncerner. Resia kommer att integrera en varumärkesanpassad version av GWS’ tjänst Safeture i sitt kunderbjudande. Affärsmodellen bygger på intäktsdelning.

GWS’ har utvecklat tjänsten Safeture, en personlig säkerhetstjänst som erbjuder kritisk information direkt i mobilen via en app som användaren laddar ner. Appen levererar viktig information och varningar i realtid om platsen där resenären befinner sig, och ger service och trygghet när människor är på resande fot. Resia erbjuder reselösningar både till semesterresenärer och affärsresenärer. I koncernen Resia Travel Group som ägs av Resia AB ingår varumärkena Resia, Bengt-Martins, Resfeber, Box Office, Cruise Market, Flygofar, och Hyttespecialisten. Resia har blivit utsedd till Sveriges bästa affärsresebyrå 8 gånger. Nu har man genom avtalet med GWS beslutat sig för att integrera Safeture Pro, GWS företagsversion av tjänsten, i sitt erbjudande till svenska företagskunder och göra en varumärkesanpassning.

 

Resias produktchef Karin Wadmark beskriver hur man ser att lösningen stärker Resia:

– Vi måste ständigt ligga i framkant och utveckla vårt erbjudande. Våra kunder och deras behov skall guida oss och vi ser att säkerhetsfrågorna blir allt viktigare för dem. Safetures lösning ger både resenärerna och de som ansvarar för företagets resande den trygghet de behöver. Vi är stolta över att vara rankad högst av affärsresebyråerna, och det här är också ett sätt för oss att stärka vår position och att differentiera oss.

GWS har under en tid metodiskt slutit avtal inom flertalet av de segment man sagt skall vara basen för global tillväxt. Genom avtalet med Resia penetrerar man resebranschen ytterligare och befäster den position man vill bygga upp som ledande leverantör av modern, personlig resesäkerhet. Andreas Rodman, vd för GWS, kommenterar:

– Vi ser otroligt positivt på att få samarbeta med Resia, som är en mycket väl ansedd reseleverantör och som har företagskunder som är precis i vår målgrupp. Detta avtal ger oss ytterligare bevis på attraktiviteten i vår tjänst och vårt erbjudande till resebranschen.

 

Bilden: Andreas Rodman, vd för GWS.

--------------------------------------------------------------------------------------------------Om GWS Production AB och Safeture

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheter från en global SARS-epidemi, tsunamin i Indiska Oceanen 2004 och terrorattacken i Mumbai. Bolaget erbjuder en mobilbaserad, personlig säkerhetstjänst, Safeture, för att skydda resenärer genom att i realtid spåra och ge information om katastrofer och andra hot som kan påverka människor på resa. Systemet består av olika tjänster som levereras genom resenärens mobiltelefon och tillhandahålls både till företag – Safeture Pro, och till privatpersoner - Safeture.

GWS aktie är listad på Nasdaq First North Stockholm. Sedermera Fondkommission är Certified Adviser.


Om Resia AB och Resia Travel Group

Resia AB har tre kundgrupper – semesterresenärer, affärsresenärer och grupp- och konferensresenärer. Alla kundgrupperna är lika viktiga och det övergripande målet är att växa och ta marknadsandelar inom samtliga delar av verksamheten. I koncernen Resia Travel Group som ägs av Resia AB ingår varumärkena Resia, Bengt-Martins, Resfeber, Box Office, Cruise Market, Flygofar, och Hyttespecialisten. Idag utgörs 52 procent av försäljningsvolymerna av semesterresor och 48 procent av företagsresor. Resia har blivit utsedd till Sveriges bästa corporate travel agency 8 gånger.