platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
tar steget ut i världen
Sylvia Nylin
lämnar Svenska Möten.
Minnesord
Mats Lindsten, 1951–2020
Ikonernas ikon. Vännernas vän
flyttar ut i regionen
Göteborgs Film Festival
erbjuder hemester i Västsverige.
öppnar 2021
Julas utveckling av Skara stadshotell igång
Vill skapa Skaras nya vardagsrum.
RSS
rss_icon
Länkar
Quality Hotel satsar på kultur

Quality Hotel storsatsar på företagets kultur genom ett nytt samarbete med EQ Europe och lanseringen av tjänsten Culture Officer.

– Service är en känsla och kundens upplevelse är ditt varumärke. Genom att träna EQ för hela organisationen kommer hotell gästerna och hotellets egen personal svara upp mot behoven på ett bättre sätt, säger Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige & Danmark.

Ett nytt samarbete med EQ Europe ska bidra till att utveckla och tydliggöra emotionell intelligens enligt företagets värderingar.

– Att bygga EQ för Quality Hotel innebär att man sätter sig in i gästens situation för att förstå och ha insikt i hur gästen känner sig samt identifiera de känslomässiga nyckelfaktorer som driver deras beteende. På detta vis, hoppas vi att gästerna möts av mer personligt mottagande, att man känner sig som en uppskattad och eftertraktad gäst, säger Margareta Sjölund, Grundare, EQ Europe.

Som en del av satningen har Quality Hotel upprättat en ny tjänst med ansvar för kedjans kultur. Culture Officer genomför bland annat kedjans onsite serviceutbildning Culture Club, ansvarar för talangidentifiering och medarbetarnöjdhet med tillhörande handlingsplaner. Culture Officer sprider även god företagskultur och samlar in goda exempel från hotellen, som används till en idé-bank hotellen emellan.

– Medarbetarna är våra viktigaste tillgångar och det måste vara roligt att jobba. Genom att satsa på en inspirerande företagskultur, hoppas vi få ännu mer motiverade medarbetare, säger Cecilia Linnér, kedjans nya Culture Officer för Sverige och Danmark.