nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Quality Hotel satsar på kultur

Quality Hotel storsatsar på företagets kultur genom ett nytt samarbete med EQ Europe och lanseringen av tjänsten Culture Officer.

– Service är en känsla och kundens upplevelse är ditt varumärke. Genom att träna EQ för hela organisationen kommer hotell gästerna och hotellets egen personal svara upp mot behoven på ett bättre sätt, säger Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige & Danmark.

Ett nytt samarbete med EQ Europe ska bidra till att utveckla och tydliggöra emotionell intelligens enligt företagets värderingar.

– Att bygga EQ för Quality Hotel innebär att man sätter sig in i gästens situation för att förstå och ha insikt i hur gästen känner sig samt identifiera de känslomässiga nyckelfaktorer som driver deras beteende. På detta vis, hoppas vi att gästerna möts av mer personligt mottagande, att man känner sig som en uppskattad och eftertraktad gäst, säger Margareta Sjölund, Grundare, EQ Europe.

Som en del av satningen har Quality Hotel upprättat en ny tjänst med ansvar för kedjans kultur. Culture Officer genomför bland annat kedjans onsite serviceutbildning Culture Club, ansvarar för talangidentifiering och medarbetarnöjdhet med tillhörande handlingsplaner. Culture Officer sprider även god företagskultur och samlar in goda exempel från hotellen, som används till en idé-bank hotellen emellan.

– Medarbetarna är våra viktigaste tillgångar och det måste vara roligt att jobba. Genom att satsa på en inspirerande företagskultur, hoppas vi få ännu mer motiverade medarbetare, säger Cecilia Linnér, kedjans nya Culture Officer för Sverige och Danmark.