nyheter
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
RSS
rss_icon
Länkar
Quality Hotel satsar på kultur

Quality Hotel storsatsar på företagets kultur genom ett nytt samarbete med EQ Europe och lanseringen av tjänsten Culture Officer.

– Service är en känsla och kundens upplevelse är ditt varumärke. Genom att träna EQ för hela organisationen kommer hotell gästerna och hotellets egen personal svara upp mot behoven på ett bättre sätt, säger Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige & Danmark.

Ett nytt samarbete med EQ Europe ska bidra till att utveckla och tydliggöra emotionell intelligens enligt företagets värderingar.

– Att bygga EQ för Quality Hotel innebär att man sätter sig in i gästens situation för att förstå och ha insikt i hur gästen känner sig samt identifiera de känslomässiga nyckelfaktorer som driver deras beteende. På detta vis, hoppas vi att gästerna möts av mer personligt mottagande, att man känner sig som en uppskattad och eftertraktad gäst, säger Margareta Sjölund, Grundare, EQ Europe.

Som en del av satningen har Quality Hotel upprättat en ny tjänst med ansvar för kedjans kultur. Culture Officer genomför bland annat kedjans onsite serviceutbildning Culture Club, ansvarar för talangidentifiering och medarbetarnöjdhet med tillhörande handlingsplaner. Culture Officer sprider även god företagskultur och samlar in goda exempel från hotellen, som används till en idé-bank hotellen emellan.

– Medarbetarna är våra viktigaste tillgångar och det måste vara roligt att jobba. Genom att satsa på en inspirerande företagskultur, hoppas vi få ännu mer motiverade medarbetare, säger Cecilia Linnér, kedjans nya Culture Officer för Sverige och Danmark.