platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Quality Hotel satsar på kultur

Quality Hotel storsatsar på företagets kultur genom ett nytt samarbete med EQ Europe och lanseringen av tjänsten Culture Officer.

– Service är en känsla och kundens upplevelse är ditt varumärke. Genom att träna EQ för hela organisationen kommer hotell gästerna och hotellets egen personal svara upp mot behoven på ett bättre sätt, säger Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige & Danmark.

Ett nytt samarbete med EQ Europe ska bidra till att utveckla och tydliggöra emotionell intelligens enligt företagets värderingar.

– Att bygga EQ för Quality Hotel innebär att man sätter sig in i gästens situation för att förstå och ha insikt i hur gästen känner sig samt identifiera de känslomässiga nyckelfaktorer som driver deras beteende. På detta vis, hoppas vi att gästerna möts av mer personligt mottagande, att man känner sig som en uppskattad och eftertraktad gäst, säger Margareta Sjölund, Grundare, EQ Europe.

Som en del av satningen har Quality Hotel upprättat en ny tjänst med ansvar för kedjans kultur. Culture Officer genomför bland annat kedjans onsite serviceutbildning Culture Club, ansvarar för talangidentifiering och medarbetarnöjdhet med tillhörande handlingsplaner. Culture Officer sprider även god företagskultur och samlar in goda exempel från hotellen, som används till en idé-bank hotellen emellan.

– Medarbetarna är våra viktigaste tillgångar och det måste vara roligt att jobba. Genom att satsa på en inspirerande företagskultur, hoppas vi få ännu mer motiverade medarbetare, säger Cecilia Linnér, kedjans nya Culture Officer för Sverige och Danmark.