platsannonser
nyheter
events skapa möten
VM i Halmstad
blev tidernas mest sedda lagtävling i bordtennis.
Från #metoo till handling
Stort intresse
för skoglig jämställdhetskonferens på Nolia i Umeå.
Möte om framtiden
Ny nationell konferens
om kretsloppsodling och Food Tech som framtidsnäring.
nytt jobb
Nordic Choice Hotels
får ny hållbarhetschef.
iCapital Awards
Umeå eller Göteborg
kan bli Europas huvudstad för innovation.
mat och möten
Restaurang Quan
förstärker Elite Hotels i Malmö.
Möten på hög nivå
Ny mötesplats
öppnar högst upp i femte Hötorgsskrapan.
mat och möten
Niclas Jansson, Sigtunahöjden,
vann internationell kocktävling.
Sverige långt framme
Svenska Möten
vinner europeiskt innovationspris.
nytt möteskoncept
Åby Arena i Göteborg
öppnar våren 2019.
RSS
rss_icon
Länkar
Quality Hotel satsar på kultur

Quality Hotel storsatsar på företagets kultur genom ett nytt samarbete med EQ Europe och lanseringen av tjänsten Culture Officer.

– Service är en känsla och kundens upplevelse är ditt varumärke. Genom att träna EQ för hela organisationen kommer hotell gästerna och hotellets egen personal svara upp mot behoven på ett bättre sätt, säger Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige & Danmark.

Ett nytt samarbete med EQ Europe ska bidra till att utveckla och tydliggöra emotionell intelligens enligt företagets värderingar.

– Att bygga EQ för Quality Hotel innebär att man sätter sig in i gästens situation för att förstå och ha insikt i hur gästen känner sig samt identifiera de känslomässiga nyckelfaktorer som driver deras beteende. På detta vis, hoppas vi att gästerna möts av mer personligt mottagande, att man känner sig som en uppskattad och eftertraktad gäst, säger Margareta Sjölund, Grundare, EQ Europe.

Som en del av satningen har Quality Hotel upprättat en ny tjänst med ansvar för kedjans kultur. Culture Officer genomför bland annat kedjans onsite serviceutbildning Culture Club, ansvarar för talangidentifiering och medarbetarnöjdhet med tillhörande handlingsplaner. Culture Officer sprider även god företagskultur och samlar in goda exempel från hotellen, som används till en idé-bank hotellen emellan.

– Medarbetarna är våra viktigaste tillgångar och det måste vara roligt att jobba. Genom att satsa på en inspirerande företagskultur, hoppas vi få ännu mer motiverade medarbetare, säger Cecilia Linnér, kedjans nya Culture Officer för Sverige och Danmark.