nyheter
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
Sport
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
Arrangörerna har trots pandemin aldrig tidigare upplevt ett så stort nationellt intresse för tävlingen.
Network Readiness Index
Sverige rankas etta i världen på digital samhällsomvandling
I NRIs årliga jämförelse av länders förmåga att tillvarata digitaliseringens möjligheter.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Mötens näst bästa år

Medlemsorganisationen Svenska Möten kan se tillbaka på 2009 som ett av de bästa åren historiskt sett. Det trots en svag marknad i stora delar av landet och omvärlden på grund av konjunkturen. Fjolåret blev det näst bästa året genom tiderna.

– Vid tidigare konjunktursvackor har en av de första åtgärderna varit att minska antalet möten. Men bland våra avtalskunder ser vi att möten står för en viktig del i företagens strategiska planering. Effektiva möten med mätbarhet och affärsnytta numera är en viktig del i företags och organisationers löpande affärsverksamhet, säger Johan Fägerblad vd.

– Under året har vi tecknat avtal med fem nya företag och vi har närmare ett 30-tal avtalskunder. I övrigt har vi flera kunder som använder sig av oss och vår möteskompetens vid enskilda bokningar.

– Vi förstärker säljkåren med två nyrekryteringar och fortsätter att driva branschens kvalitetsutveckling och från och med den 1 juli är alla våra medlemmar är Svanenmärkta. Prioriterade områden under året är att utveckla vårt mötespartnerkoncept och ha ett starkt fokus på miljöområdet.

 

 

Bild: Johan Fägerbladh, vd, Svenska Möten.