platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia satsar på specialister och ökad digital närvaro

Resia Travel Group gjorde en stark resultatförbättring 2015 med en vinstökning på cirka 20 miljoner kronor. Nu meddelar företaget att man slår samman fem resebyråer med större enheter och därmed stänger dessa fem butiker. Detta för att bättre möta kundernas efterfrågan på specialister och en ännu tydligare och starkare digital närvaro. Arvika, Falkenberg, Jönköping, Katrineholm och Ängelholm blir orterna som berörs.

– Vi gör det här för att kunna fortsätta vår positiva utveckling och förbättra vår lönsamhet. Det här beslutet är det bästa för både företaget och våra kunder som ställer allt högre krav på specialistkompetens och en högre tillgänglighet i flera kanaler, säger Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.

Resia fortsätter sin kompetenssatsning som innebär att man går från säljare till specialister. De senaste åren har Resia också lagt stort fokus på att utveckla e-handeln och värdeskapande innehåll i de digitala kanalerna. Beslutet att stänga fem butiker och slå samman dessa med större enheter är en del av denna strategi.

– Resenärerna och kunderna blir allt mer kräsna och söker upplevelser utöver det vanliga. Genom att låta våra medarbetare bli extra bra inom ett eller två områden vässar vi vår kompetens ytterligare och stärker vår position på marknaden. Vi kommer nu att inleda fackliga förhandlingar på de berörda orterna, säger Bo Jakobsson.

 

Bilden: Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.