platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia satsar på specialister och ökad digital närvaro

Resia Travel Group gjorde en stark resultatförbättring 2015 med en vinstökning på cirka 20 miljoner kronor. Nu meddelar företaget att man slår samman fem resebyråer med större enheter och därmed stänger dessa fem butiker. Detta för att bättre möta kundernas efterfrågan på specialister och en ännu tydligare och starkare digital närvaro. Arvika, Falkenberg, Jönköping, Katrineholm och Ängelholm blir orterna som berörs.

– Vi gör det här för att kunna fortsätta vår positiva utveckling och förbättra vår lönsamhet. Det här beslutet är det bästa för både företaget och våra kunder som ställer allt högre krav på specialistkompetens och en högre tillgänglighet i flera kanaler, säger Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.

Resia fortsätter sin kompetenssatsning som innebär att man går från säljare till specialister. De senaste åren har Resia också lagt stort fokus på att utveckla e-handeln och värdeskapande innehåll i de digitala kanalerna. Beslutet att stänga fem butiker och slå samman dessa med större enheter är en del av denna strategi.

– Resenärerna och kunderna blir allt mer kräsna och söker upplevelser utöver det vanliga. Genom att låta våra medarbetare bli extra bra inom ett eller två områden vässar vi vår kompetens ytterligare och stärker vår position på marknaden. Vi kommer nu att inleda fackliga förhandlingar på de berörda orterna, säger Bo Jakobsson.

 

Bilden: Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.