platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia satsar på specialister och ökad digital närvaro

Resia Travel Group gjorde en stark resultatförbättring 2015 med en vinstökning på cirka 20 miljoner kronor. Nu meddelar företaget att man slår samman fem resebyråer med större enheter och därmed stänger dessa fem butiker. Detta för att bättre möta kundernas efterfrågan på specialister och en ännu tydligare och starkare digital närvaro. Arvika, Falkenberg, Jönköping, Katrineholm och Ängelholm blir orterna som berörs.

– Vi gör det här för att kunna fortsätta vår positiva utveckling och förbättra vår lönsamhet. Det här beslutet är det bästa för både företaget och våra kunder som ställer allt högre krav på specialistkompetens och en högre tillgänglighet i flera kanaler, säger Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.

Resia fortsätter sin kompetenssatsning som innebär att man går från säljare till specialister. De senaste åren har Resia också lagt stort fokus på att utveckla e-handeln och värdeskapande innehåll i de digitala kanalerna. Beslutet att stänga fem butiker och slå samman dessa med större enheter är en del av denna strategi.

– Resenärerna och kunderna blir allt mer kräsna och söker upplevelser utöver det vanliga. Genom att låta våra medarbetare bli extra bra inom ett eller två områden vässar vi vår kompetens ytterligare och stärker vår position på marknaden. Vi kommer nu att inleda fackliga förhandlingar på de berörda orterna, säger Bo Jakobsson.

 

Bilden: Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.