platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
mat och möten
KOKS i Torshavn, Färöarna,
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15–17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
RSS
rss_icon
Länkar
Helena Nordström ny marknadschef på Destination Jönköping
Den 15 mars börjar Helena Nordström jobbet som ny marknadschef på Destination Jönköping. Med webben som ett av de viktigaste verktygen ska hon leda det fortsatta byggandet av varumärket Jönköping.

Helena Nordström kommer närmast från konsultbolaget Skill där hennes första uppdrag var att bygga upp ett helt nytt kontor i Jönköping. Från nyinflyttad och utan en enda kund för knappt fyra år sedan har hon sett till att konsultföretaget idag har ett lönsamt Jönköpingskontor med många kundrelationer.

Parallellt med ansvaret för konsultbolaget är Helena Nordström också marknadschef för hela Skill. I den rollen har hon bland annat drivit arbetet med att föra ut företaget på webben och arbeta professionellt med sociala medier. Konsultbolaget har lyckats väl med sin marknadsföring och försäljning, i höstas blev det utnämnt till Gasellföretag av Dagens Industri.

Enligt Sten Norinder, näringslivschef och chef för Destination Jönköping, har det varit en omfattande rekryteringsprocess med ett stort antal kvalificerade sökande.

– För oss var det viktigt att hitta en kreativ och driven person med goda kunskaper om marknadsföring på webben och i sociala medier, säger Sten Norinder.

Helena Nordström är också en av initiativtagarna till nätverket ”Jönköpings framtid” vilket består av unga ledare i staden. I våras blev hon också utsänd till Australien av rotaryklubbarna i Jönköping för att hålla föredrag om Jönköping och Sverige samt knyta affärskontakter.

– Jag brinner för den här staden och för nytänkande marknadsföring. Sedan jag för några år sedan åkte till New York för att studera hur varumärket Sverige byggs utomlands har jag även ett stort intresse för destinationsmarknadsföring. Det här är ett drömjobb och jag får en roll som jag har förutsättningar att prestera i.