platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
Helena Nordström ny marknadschef på Destination Jönköping
Den 15 mars börjar Helena Nordström jobbet som ny marknadschef på Destination Jönköping. Med webben som ett av de viktigaste verktygen ska hon leda det fortsatta byggandet av varumärket Jönköping.

Helena Nordström kommer närmast från konsultbolaget Skill där hennes första uppdrag var att bygga upp ett helt nytt kontor i Jönköping. Från nyinflyttad och utan en enda kund för knappt fyra år sedan har hon sett till att konsultföretaget idag har ett lönsamt Jönköpingskontor med många kundrelationer.

Parallellt med ansvaret för konsultbolaget är Helena Nordström också marknadschef för hela Skill. I den rollen har hon bland annat drivit arbetet med att föra ut företaget på webben och arbeta professionellt med sociala medier. Konsultbolaget har lyckats väl med sin marknadsföring och försäljning, i höstas blev det utnämnt till Gasellföretag av Dagens Industri.

Enligt Sten Norinder, näringslivschef och chef för Destination Jönköping, har det varit en omfattande rekryteringsprocess med ett stort antal kvalificerade sökande.

– För oss var det viktigt att hitta en kreativ och driven person med goda kunskaper om marknadsföring på webben och i sociala medier, säger Sten Norinder.

Helena Nordström är också en av initiativtagarna till nätverket ”Jönköpings framtid” vilket består av unga ledare i staden. I våras blev hon också utsänd till Australien av rotaryklubbarna i Jönköping för att hålla föredrag om Jönköping och Sverige samt knyta affärskontakter.

– Jag brinner för den här staden och för nytänkande marknadsföring. Sedan jag för några år sedan åkte till New York för att studera hur varumärket Sverige byggs utomlands har jag även ett stort intresse för destinationsmarknadsföring. Det här är ett drömjobb och jag får en roll som jag har förutsättningar att prestera i.