platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Helena Nordström ny marknadschef på Destination Jönköping
Den 15 mars börjar Helena Nordström jobbet som ny marknadschef på Destination Jönköping. Med webben som ett av de viktigaste verktygen ska hon leda det fortsatta byggandet av varumärket Jönköping.

Helena Nordström kommer närmast från konsultbolaget Skill där hennes första uppdrag var att bygga upp ett helt nytt kontor i Jönköping. Från nyinflyttad och utan en enda kund för knappt fyra år sedan har hon sett till att konsultföretaget idag har ett lönsamt Jönköpingskontor med många kundrelationer.

Parallellt med ansvaret för konsultbolaget är Helena Nordström också marknadschef för hela Skill. I den rollen har hon bland annat drivit arbetet med att föra ut företaget på webben och arbeta professionellt med sociala medier. Konsultbolaget har lyckats väl med sin marknadsföring och försäljning, i höstas blev det utnämnt till Gasellföretag av Dagens Industri.

Enligt Sten Norinder, näringslivschef och chef för Destination Jönköping, har det varit en omfattande rekryteringsprocess med ett stort antal kvalificerade sökande.

– För oss var det viktigt att hitta en kreativ och driven person med goda kunskaper om marknadsföring på webben och i sociala medier, säger Sten Norinder.

Helena Nordström är också en av initiativtagarna till nätverket ”Jönköpings framtid” vilket består av unga ledare i staden. I våras blev hon också utsänd till Australien av rotaryklubbarna i Jönköping för att hålla föredrag om Jönköping och Sverige samt knyta affärskontakter.

– Jag brinner för den här staden och för nytänkande marknadsföring. Sedan jag för några år sedan åkte till New York för att studera hur varumärket Sverige byggs utomlands har jag även ett stort intresse för destinationsmarknadsföring. Det här är ett drömjobb och jag får en roll som jag har förutsättningar att prestera i.